Sunday, April 23, 2017

Mitte nii väga nädala kokkuvõte 17.-23.aprill 2017

Nädala kokkuvõtet sel nädalal väga pole mõtet teha. Lihtsalt trenni teha ju ei saanud väga. Keelule vaatamata ma ikka kaks korda kõndima jõudsin (trennina kirja kõndimist enam ei pane, kui pole just kiirkõnd või üle tunni pikkune)  ja korra  ka jooksma, aga sellega minu pingutused sel nädalal ka piirdusid. Valetan, pingutasin ma kõvasti, aga pigem külmkapi ust ja diivanit kulutada :D :D

Ühesõnaga kuigi plaanid olid küll ilusad ja vägevad, tuli sellest nädalast üks täielik "rajalt maas" nädal. Kaalul pole ma sihilikult käinud. Kuna söömine on mitmel päeval üle normi olnud ja trenni ka pole olnud, mis kaalutõusust päästaks, siis pole hakanud end masendama selle numbriga. 1. mail lähen, luban :D Kui riided enam selga ei lähe, siis lähen varem :D

Niisama söömisele lisaks oli meil vahepeal pidupäeva söömisi ka. Priit sai 30 aastaseks ja otseloomulikult pidi ju kooki selle tõttu sööma. Kuna mul kooli nädalavahetuse tõttu väga vaaritamiseks aega polnud, tegin mitte väga tervisliku tordi. Tegelikult lausa kaks - ühe õiges päevaks ja teise laupäevaks, kui mu ema-isa juures suuremalt tähistasime :)

Ei hakka järgmiseks nädalaks mingeid lubadusi andma, et ma nüüd ausõna söön korralikult. Kuigi pidustusi (vist) ees pole, on mul sees mingi stressipisik ja on asjad, mis mind sööma ajavad. Ma pean need ise selgeks mõtlema ja ehk siis väheneb ka mu sisemine ärevus ning saan söömise paika. Mis teha, emotsionaalse söödiku viga, et kui sees mingi segadus on, avaldub see kohe toidulaual. Aga küll paika asjad saan. Lihtsalt mida varem see juhtuks, seda parem see mulle (ja mu jalgadele) on :)

Tahtsin veel mainida seda, et aitäh kõigile, kes peale mu laupäevast jooksu kirjutasid või postitust FB-s/instagramis kommenteerisid ja ettevaatlikusele manitsesid. Väga tore oli tunda seda kerget muretsemist/toetust, mis nii mitme inimese poolt tuli. Eks ma ise ka ikka kaalusin pikalt, kas ma ikka lähen jooksma, aga siiski ma arvasin ja arvan seni, et mu keha on juba valmis selleks. Siiski, aitäh! Kuid luban, et konsulteerin homme igaksjuhuks veel arstiga üle, et 100% kindel olla jooksuvalmiduses (lähen homme viimast korda sidumisse).

Neljapäevane pilt minu uute 29 suuruses teksadega ;) 
8 päeva on veel hooaja esimese ametliku võistluseni - Viljandi Järvejooks! Hip-hip-hurraa! Ootan seda juba väga ja loodan, et saan seal endast maksimumi anda sellest haavast olenemata. Hetkel lubab väga normaalset ilma ka, loodame, et see püsib jooksupäevani.

Ma järgmine nädal ilmselt kirjutama väga ei jõua. Koolitööde tähtaegade tipp hooaeg saab homsega avapaugu (kuni 15. mai olen väga väga hõivatud naine :D). Hoidke mulle pöidlad, et võimalikult paljud tööd esimese korraga esitatud saan ja parandamiseks väga palju töid tagasi ei saadetaks :D Kokku on vaja mul teha/esitada nii umbes-täpselt 10 tööd selles ajavahemikus. Kui ma peale seda ellu jään, siis elan ilusti ka eesoleva jooksu hooaja üle ;)


Tuesday, April 18, 2017

Maikuu jooksuvõistlused

Tean, et aprillikuu lõpp ei ole veel käe ulatuses, aga kuna ma joosta veel ei saa ja selle peale mõtlemine ajab sööma, siis  mõtlesin vaikselt ettepoole vaadata ja panna paika enda jaoks 99% tõenäosusega joostavad jooksuvõistlused maikuus. Osalus % on selline, sest kõigele ma veel registreerunud pole ja ilmselt mõne jooksu puhul võib otsustamine tulla suhteliselt viimasel minutil, aga siiski panen sellised reaalsed plaanid kirja, et ka jooksukava oleks Hassol kergem teha.

Jooksuvõistlused algavad kohe selle kevadkuu esimese päevaga. 1. mail osalen Viljandi Järvejooksul. Distantsiks 12km ja rada on hästi omapärane. Kulgeb see, nagu nimest aru saada, ümber Viljandi järve ning omajagu on tõuse ja languseid sel teekonnal. MIngit ajalist eesmärki seetõttu seadma ei hakka. POle ju igapäevaselt mägisel maastikul jooksmas ja kindlasti on km aeg, kui harjunud.

Järgmisena läheb läbimisele 14.mail Rapla Selveri jooks. Seal tegin ma eelmise aasta 10km rekordi. Kas see aasta ka seal rekord tuleb, ei oska öelda. Hetkel ei tunne ma end nii palju paremas vormis olevat, et rekordeid püüda, aga kunagi ei tea. Loodan ikka maksimaalselt tunni ajaga ära joosta (ja rekordi ka saavutada).

2016 Selveri jooks
Nädal hiljem on ees ootamas maijooks. Distantsiks 7km ja eesmärgiks on joosta kiiremini, kui eelmisel aastal. Siis oli ajaks 43:13. Maijooks ei ole minu jaoks niivõrd võistlus, kui teised. Mitte, et ma teistel võistlustel, veri ninast väljas, tõmbleks, aga see on kuidagi pigem selline seltskondlik üritus. Aga see ei tähenda, et ma ei pingutaks rajal. Ikka pingutan! Lihtsalt naudin ka vaadet :D 

2016 maijooks
Kohe otsa on tulemas nädala pärast (27. mail) jooks ümber Harku järve. See on üks järvejooksude sarjast ning pikkuseks 6,6km. See aasta on praegu seisuga plaanis kõik järvejooksud läbi joosta. Pole varem nendel jooksudel osalenud, seega oodatada või spekuleerida võite või kaotusi ei oska. Eks näis!

Seega kavatseb maikuu tulla suhteliselt jooksuvõistluslembene (etteruttavalt ütlen, et ega juuni parem ei tule). Lisaks on mul maikuus meeletult koolitöid vaja teha ja töö suhtes ilmselgelt ka veidi pingeline aeg.  Ikkagi õppeaasta lõpp! Seda lõputööd peaks ka poole silmaga vaatama hakkama... Ühesõnaga kuu tuleb tihe ja aega tuleb planeerida tunni täpsusega.

Millistel jooksudel neist sina kavatsed osaleda? Või äkki osaled mingil muul? Tartus on vist 7. mail mingi jooksuüritus? Ja kindlasti on veel kuskil midagi head? Ma ise enam juurde midagi ei võta, aga siis teaks, kust suunast jooksumuljeid kuulda-lugeda saaks :)


Sunday, April 16, 2017

Nädala kokkuvõte 10-16. aprill 2017

Uhh, see on olnud üks raske nädal. Üks raskemaid üle pika aja. Mitte trenni koha pealt, see tuleb ju mul enamus ajast ilusti plaanipäraselt või selle lähedaselt. Aga kõik muu - uhh.. Aga kohe täpsemalt. panen numbrid enne ilusti ritta, mis tehtud said ja mis mitte.

Esmaspäev: puhkepäev

Teisipäev: puhkepäev

Kolmapäev: 10km jooks + rütmijooksud. Aeg kokku 1 tund 17 minutit 33 sekundit. Kaloreid kulus 784.
*10 km keskmine pulss 152 (eesmärk oli kuni 150, aga see tuul, max 162), keskmine kiirus 6:57 min/km (max 5:43).
*5*100m, keskmine kiirus (min/km)/keskmine pulss igal jooksul: 6:02/158, 6:05/154, 6:09 /154, 5:06/154, 5:33/151.

Neljapäev: puhkpäev (kehakoostist mõõtmas)

Reede: 2km jooks + erinevad harjutused vaheldumisi 3*100 rütmijooksudega (4 korda rütmijookse) + 2km jooks. Aega kokku kulus 1 tund 15 minutit 7 sekundit, kaloreid kulus 686.
*3x100 lõikude keskmised kiirused/pulsid: 5:43/137, 5:28/146, 5:36/145, 5:28/151, 5:19/147, 5:47/144, 5:59/156, 5:57/148, 5:46/145, 5:18/150, 5:38/154.

Laupäev: puhkepäev

Pühapäev: 17km + põlvetõstejooks + rütmijooksud (2*100m). Aega kulus kokku 2 tundi 7 minutit 21 sekundit ja kaloreid kulus selle ajaga 1192.
*17km jooks: keskmine kiirus 7:19 (max 6:23 - koer!), keskmine pulss 146 (eesmärk oli 145, max 164 - võib jälle koera süüdistada!).

Väljakutse: 20km jalgratta või rulluiskudega - kukkusin läbi. Pidin täna õhtul minema, aga kuna käisin op-il, siis ei saa kohe mitte kuidagi. Järgmise nädala eesmärk ei ole ka seetõttu füüsiline, vaid söömisega seotud. Kõige pealt proovin homme 100% fitlapi kava järgi toituda. Teiseks hoian magusast nädalajagu näpud eemale.

Räägin natuke sellest operatsioonist ka siis. Läksin täna lõpuks EMOsse. Juhtus täiesti normaalne kooslus seal tööl olema ja kuigi keegi mulle midagi ei rääkinud (oli enamvähem ainult korraldused: riided seljast - kõhuli- lõikame - kannata ära- valmis - võib minna), siis sain oma murest lahti.

Op ise oli väga jube. Mitte, et ma midagi oleks näinud, aga valu poolest. Mingi süst mulle VIST ikka tehti, aga no see ei mõjunud mitte üks gramm. See lõikus oli nii valus, et ma vappusin laual. Õde oli nii armas ja käis kogu aeg kätte hoidmas ja juhendas, et hingaksin sügavalt sisse ja välja. Ma ei tea, kas lokaalne tuimestus peakski nii olema, et rämedalt valus on või midagi ei mõjunud sinna, kuhu pidi.

Aga õnneks on see möödas. Vähemalt praeguseks. Poole aasta pärast pean uuesti minema, sest põletiku tõttu ei saadud kogu kapslit välja. Ma ei taha kohe üldse sellele mõelda, et ma peaks uuesti sinna lauale viskuma. Ma enne sünnitaks uuesti :D :D

Aga "tänu" sellele munale seljal ja selle põletikust tingitud valust, olen nädal aega söönud ainult. Kõik vabad hetked olen kas istunud diivanil ja söönud või voodis pikutanud ja söönud. Ma ei mäleta nii musta meeleoluga nädalat juba ammu. Lihtsalt pidev valu. Aga õnneks on see möödas.

Nüüd on vaja paraneda ja jälle edasi pingutada. Ma ei tea küll hetkel, millal uuesti jooksma saan, aga loodan, et varsti. Homme lähen siduma ja uurin, et millal ma võiks uuesti jooksma minna. Vähemalt madalapulsi jooksu, ei kavatse intensiivset trenni kohe tegema hakata. Natukene, ainult vaikselt, jookseks... (nagu kergelt sõltlase jutt?!?! :D :D ).

Ma nüüd lähen sööma ja siis pean oma AB sisse võtma (põletik oli nii suur, et pean kuuri ära tegema). Pluss valuvaigistid. Äkki saan täna siis veidi normaalsemalt magada. Homme lähen ikka tööle, sest haiguslehest loobusin. Saan istutud küll. Eks tuleb lihtsalt tunnisisu natuke ümber organiseerida, et ma väga taidlema ei peaks :)




Friday, April 14, 2017

Kehakoostise analüüs jaanuar vs aprill

Käisin eile kehakoostise analüüsi tegemas (Mirko Miilitsa poolt). Kuna eelmine kord sai seda teha kolm kuud tagasi (kirjutasin sellest SIIN), on paras aeg möödunud, et teha üks võrdlus. Kolme kuuga peaks ju arengut juba olema küll, eks?! Mõne koha pealt tuligi areng ja täitsa hea, aga mõne koha pealt nii väga mitte. Mis jällegi muidugi näitab, et kaalunumber ei näita seda kõige olulisemat! Aga lähme numbrite juurde, mis ikka niisama pläkutan.

Tuesday, April 11, 2017

Demotiveeriv olukord (häirivad pildid)

Hoiatan ette, et sellest tuleb üks vingumise postitus. Seega kui sa vingumist lugeda ei taha, siis pane leht kinni. AGA kui sul on kogemust mingite kehal kasvavate munadega, siis palun loe lõpuni ja anna mulle nõu :)

Sunday, April 9, 2017

Nädala kokkuvõte 3.-9.aprill 2017

Sel nädalal sai lausa viis trenni kirja. Lisaks trennidele sai ka kõndimas käidud, mida ka väga tihti minu elutempo juures ei juhtu. Ja vahelduseks liikus kaal ka - alguses alla, peale isa sünnipäeva pidamist üles :D Aga vähemalt nägin ära, et kaal ikka on võimeline allapoole minema, mitte ei ole mingi error, mis ei lase väiksemaid numbreid näidata :D :D Aga panen siis trennid ilusti viisakalt kirja ka, et parem ülevaade oleks, kuidas nädal möödus.

Südamenädal Kabalas vol1 - Jumping

Neljapäeval oli meie väikses Kabala külas südamenädala raames tehtavate ürituste esimene etapp - jumpingu trenn. Kohti oli 14 ja kuigi esialgu said kohad päris kiiresti täis, siis üllatuslikult oli viimase minuti äraütlejaid päris mitu. Aitäh neile, kes ikkagi varasemalt teada andsid, et tulla ei saa. Õnneks siiski saime kõik kohad ilusti täis ja tühjasid batuute üritusel ei olnud.

Thursday, April 6, 2017

Proteiiniparadiis ehk PULS Nutrition tooted

See nädal on olnud üks meeletu nädal! Emotsioonid on kõikunud üles ja alla saavutades vist mõlemat pidi maksimumi. Lisaks emotsioonidele on mul sada viiskümmend asja ära tehtud ja sama palju veel ees ootamas lõpetamist enne uue nädala saabumist. Sellest olenemata, olen ma suutnud sel nädalal juba kaks trenni ära teha (kolm trenni planeeritult ootamas) ja täiesti normaalselt toituda. Imede ime, eks? Tavaliselt oleks ma sellise nädala peale ammu juba käe magusa poole sirutanud ja pooled õhtud külmkapi ukse vahel istunud.

Sunday, April 2, 2017

Nädala kokkuvõte 27.03-2.04.2017

Aeg teha nädala kokkuvõtet :) Selle nädalaga olen trenni poole pealt jällegi väga rahul. Söögi poole pealt paneks hindeks kolme. Rahule võib jääda, aga võiks palju paremini. Eriti kuna kaal jätkuvalt ei liigu kuhugi poole. Trennid said tehtud siis sellised:

Saturday, April 1, 2017

Vastused eratreening.ee jooksutreenerilt

Nädala alguses pakkusin välja võimaluse, et kes tahab midagi mu jooksutreeneri käest jooksmise kohta (või jooksmisega seoses) küsida, siis saatku mulle küsimused mingi infoedastuskanali kaudu. Küsimusi tuli nii siia blogisse, mulle FB-sse kui ka e-mailile. Päris mitmed küsimused olid väga individuaalset vastust nõudvad, aga Hasso proovis nii hästi, kui võimalik vastata. Kui keegi oleks tahtnud veidi individuaalsemat vastust või nüüd nende küsimuste toel tulevad uued küsimused, siis alati on võimalik Hassoga ühendust võtta e-maili teel hasso@eratreening.ee või eratreeningu FB lehe sõnumitesse kirjutades.