Jaanuari kokkuvõte ja veebruari eesmärgid

Detsembri lõpus seadsin endale 5 eesmärki jaanuari kuuks. Vaatame, kui hästi või halvasti ma neid täitsin.

Jaanuari kuus ma:
  • hakkan jooksmas käima. See ei juhtu ilmselt kohe esimesel jaanuaril. Võib olla isegi mitte ka kohe esimesel nädalal (olenevalt ilmast), aga ma võtan uuesti ette algaja jooksja treeningplaani ja alustan nullist. Sest täpselt seal ma oma jooksuvormiga olengi. 31. jaanuariks peab olema tehtud jooksutrenni vähemalt 2 tundi (arvestada võite, et plaanis oli ühe trenni aeg esialgu 20 minutit)!  - Eee, suur NULL! Sel hetkel ma üldse ei arvestanud võimalusega, et lumi võib maha tulla. Aga näed, tuli. Läbi lume oli käruga kõndidagi väga raske, seega jooksu koha pealt feilisin ikka sajaga. Olgu, jõusaalis käies ma lindil ikka jooksin, aga kindlasti mitte 2 tundi kokku :) 
  • käin regulaarselt jõusaalis. Kui mitte kaks korda, siis vähemalt korra nädalas ma sinna jõuan. On see siis esmaspäeval või kolmapäeval, aga vähemalt ühel neist päevadest mind sealt leida võib. 31. jaanuariks peab olema jõusaalis veedetud (või viimases hädas kodus kangiga maadeldes) vähemalt 4 tundi.  -  Nii ja naa. Eesmärki ma ei täitnud, sest jõusaali jõudsin ma jaanuari kuus ainult kahel korral. Aga tegin kodus veidike samu harjutusi, mida muidu teeks jõusaalis. Seega päris läbi kukkunuks selle koha pealt ei pea. 
  • väldin magusat! See saab ilmselt olema see kõikse raskem ülesanne. Aga ma saan sellega hakkama. Seega, 31. jaanuariks on mul olnud maksimaalselt kolm patustamispäeva, kus olen endale magusat lubanud.  - Oi, selles olin ma ülitubli! Paneks kohe hindeks 5+! Üks patustamise päev ja ka siis hakkas magus juba peale paari koogi tükki vastu. Selline asi, et Maris jätab pool torditükki alles, sest see on nii magus, juhtus vist küll esmakordselt :D 
  • saan oma kaalunumbri vähemalt 5 kg väiksemaks. Kuna pühadega nagunii tuleb neid kilosid, mis on pigem ülenuumamisest, siis ma arvan, et selle eesmärgi saavutan ma juba esimese 2-3 nädalaga ja saan rohkemgi alla. Aga ei hakka ülisuuri eesmärke panema ja ka 5 kg kuuga on tegelikult juba rohkem kui küll.  - tehtud! Kui nüüd arvestada päris 1. jaanuari kaalunäitu, siis sain isegi 9 kg alla :) Aga nagu juba eesmärki seades ütlesin, siis vähemalt 3-4 kg sellest oli puhtalt söömapühade tagajärg ja läksid ludinal juba esimese 10 päevaga :) 
  • Ei joo cocat, fantat, sprite, limonaadi, kellukest jne. Ehk siis kõik gaseeritud joogid on menüüst väljas. Ka patustamise päevadel! 31. jaanuariks ei ole joonud tilkagi gaseeritud magustatud jooke. (alkoholi ei hakka üldse mainimagi, sest rinnaga toites on see nagunii menüüst väljas). - polnud mingit probleemi sellega! Ei pea isegi seda enam eesmärgina üles loendama, sest ei olnud isegi kordagi ahvatlust, et tahaks. Tundub, et kui magusat ei söö, siis ei tule seda coca isu ka peale :) 
Endomondo andis jaanuarikuu kohta sellise kokkuvõtte: 

Ainult pool tunnikest jäi ööpäevast puudu. Deem :D Ja kuigi ma iganädalaselt olen ikka halanud, et oleks võinud veel seda ja toda teha, siis üldjoontes olen ma jaanuarikuuga rahul. Jooksmise asi kripeldab, aga sellest tuleb üle vaadata ja järgmisel kuul rohkem loota. 

Nii jõudsimegi veebruari kuu eesmärkide juurde. Panen kirja jälle 5 eesmärki, mida üritan täita selle kuu jooksul. 
  • Jooks. Jätkuvalt üritan jooksma jõuda. Seekord panen eesmärgiks vähemalt 1,5 tundi  jooksu. Kuna alguses nagunii on vahemaad ja ajad lühemad, siis eeldan, et viis jooksutrenni võiks kuu jooksul ära tulla. 
  • Kaal. Miinus 4 kg. Nädalas kilogramm on ok. Eriti minu kaalu juures. 
  • Kõndimine. Kuuga 120km maha kõndida ei ole eriti suur väljakutse, aga arvestades ilmasid, siis igaksjuhuks üle pakkuma ka numbriga ei hakka. 
  • Maiustamine. Kuna veebruaris on meil sadamiljontuhat sünnipäeva, siis jätan siinkohal patustamispäevade arvu kolme peale. Aga selle erandiga, et üritan jääda normi piiresse maiustamisega (et ei söö tervet kooki ära, kuna sel päeval võib) ja võimalusel eelistan tervislikumaid patustamiseviise. 
  • Jõusaal/kodune jõutrenn. Vähemalt 4 tundi kuus olgu olla! 
Eesmärgid maha seatud, nüüd on vaja minna toimetama, et need ka täide viidud saaks :) Kohe nädalavahetusel tulemas meil suur, suur koosistumine, mis ilmselt vähemalt ühe patupäeva kohe kirja paneb (kui mitte kaks). 

No comments:

Post a Comment