Kuu aega FitCatiga (võrdluspildid)

Kuu aega ongi juba möödas ajast, kui sain võimalusega FitCati toitumiskavaga oma toitumist korrigeerima hakata. On aeg teha vahe kokkuvõtteid ja veidi muljetada. Ja muidugi natuke numbreid ja pilte ka jagada, sest need vist huvitavad teid kõige rohkem.

Alustades algusest, siis meie koostöö Katiga algas 12. jaanuaril. Alustuseks tegime pika pika telefonivestluse, et tema saaks minu käest kõikvõimalikud asjad üle täpsustada ja mina muidugi oma sajale küsimusele vastuse. Sain väga palju näpunäiteid, kuidas enda igapäevatoitumist võimalikult lihtsa, kiiresti teostatava ja odavana hoida. Samuti juhendeid, kuidas lastele toitumiskava kohandada. 

Panen mõned näpunäited, mida Kati mulle jagas: 
  • Tee kaheks päevaks üks ja sama toit valmis, kui on teada, et järgmisel päeval aega napib kokkamiseks. Samamoodi saab ette valmistada nädalaks toiduaineid, mis kannatavad kapis ootamist (näiteks valmista suurem hulk kana/liha valmis ja pane külmkappi ootama oma kasutust). 
  • Lastele lisa õhtuks midagi süsivesikuid sisaldavat, näiteks kanapaja kõrvale kartul vms. 
  • Kasuta vajadusel asendusi, kus saad endale mitte maitsvad toiduained ümber vahetada ja nii ei jää toit ebameeldiva maitsega. 
  • Asendusi saab kasutada ka olukorras, kui poeskäik on alles ukse ees ja midagi ikka oleks vaja süüa teha. Menüüst saab ilusti toiduaine järgi valida endale sobiv toit ja ka toidusiseselt saab vajadusel asendusi teha vastavalt külmkapi sisule. 
  • Asendused on senikaua ok, kuni kaal langeb. Kui kaal enam langeda ei taha, tuleb alati Katiga ühendust võtta ja edasisi plaane arutada. 
Neid näpunäiteid jagus veel tegelikult päris palju, nii toitumise, kui trenni kohta, aga kõike ei hakka siia kirja panema. Sellest vestlusest sain mina väga palju vajalikku infot ja personaalsus kava juures sai uue tasandi, sest reaalselt inimesega rääkides on ikka teine asi, kui vaid e-maili vahendusel fakte vahetada. 

Keha harjus kavaga hämmastavalt kiiresti. Toidud on siiani kõik ülimalt lihtsalt ja normaalse ajaga valmistatavad. Võib öelda, et köögis ma ei veeda rohkem aega, kui varem. Ühegi toidu valmistamine pole võtnud nii kaua aega, et tekiks tüdimus kokkamisest ning maitsed on olnud ütlemata head. Nii head, et enamus õhtusöökidest saan teha ka teistele, mitte ainult iseendale. 

Laste koha pealt pean siiski veel vahel teisi variante ka välja mõtlema, sest igapäevaselt pole nad valmis maitsma mu toite. Aga tean, et lastel lähebki kauem aega uuega harjumiseks. Seega alla ei anna selle koha pealt ja annan aega harjumiseks. Tean juba eelnevatest kogemustest, et liialt peale sundimine annab vaid vastupidise efekti (eriti Mareku puhul). 

Toidu koha pealt veel nii palju, et üks asi, mis mind kõige rohkem kava juures on hämmastanud, on see, et Kati tõesti üritab teha kava, kus kõik klientide lemmikud on kavas sees, aga tervislikus võtmes. Ta ise uurib klientidelt, mida veel võiks lisada ja vastavalt sellele teeb uuendusi. Selle kuu ajaga, kui mina olen kava järgi toitunud, on kavasse mitmeid uusi toite tulnud. Näiteks viimane toit, mis tuli, oli müsli. 

Kuigi trennikava otseselt FitCati toidukavaga kaasas ei käi, siis trenn sai Katiga läbi arutatud ja kooskõlastatud. Eesmärgiks jäi, et nädalas kolm trenni ära tuleks - jõusaal, aeroobika ja kodune trenn/ujumine, olenevalt nädalast. Selle koha pealt olen ma arvan täitsa tubli olnud. Kui mõni trenn on ära jäänud, siis olen proovinud veidi rohkem kõndimas käia. Trenni kohta saab vaadata blogist iganädalaseid kokkuvõtteid SIITSIIT, SIIT ja SIIT

Ja nüüd siis tulemused. Ma ei mõõtnud end alustades mujalt, kui ainult vöö koha pealt. Seega muid numbreid peale vöö mõõdu ja kaalu ette näidata ei ole, aga minu meelest pilt räägibki rohkem, kui sada numbrit :) 

10.jaanuar                                12.veebruar
kaal:96,5kg                                 kaal: 88,2kg (-8,3kg) 
vöö: 110cm                                 vöö: 99cm (-11cm) 


Minna on veel pikk maa ja kaalu enam kindlasti nii kiiresti ei lange, aga loodan, et järgmisel kuul saan sama hea võrdluse üles panna :) 


12 comments:

  1. Väga tubli, kõhu pealt on mõnusalt cm maha läinud :D
    Üldpilt on ka nüüd juba palju sihvakam :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aitäh! Ma ise tunnen end ka juba palju sihvakamalt :) peeglist möödudes peab ikka pilgu kogu aeg peale viskama :D

      Delete
  2. Issand kui tubli! No täitsa lõpp lihtsalt :)

    Palju-palju jõudu!

    ReplyDelete
  3. Väga tubli! Tulemus silmaga nähtav ja sama tublilt võiduka lõpuni!
    Mary

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aitäh! Esmalt võidukalt vahe eesmärgini (milleks on 75kg) ja sealt edasi lõpuni ka ;)

      Delete
  4. Väga hea tulemus selle ajaga. Tubli ja jätka samas vaimus!

    ReplyDelete
    Replies
    1. olen ise ka väga rahul ja ikka jätkan! Hetkel on nii sisse harjunud juba see kava järgi toitumine :)

      Delete
  5. Sain Sinu piltidest ja jutust niipalju motivatsiooni, et liitusin ka ise kolmeks kuuks:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Super! Loodan, et jääd sama rahule, kui minagi :)

      Delete