trenn beebiga

Kui ma seda postitust tegema hakkasin, oli Margus mitu head kilo kergem ja mitu head kuud noorem ka. Nüüdseks on juba asjad veidi muutunud, aga üritan kirja panna siiski erinevaid harjutusi, mida me oleme teinud või teeme praegugi koos. Üks põhimõte on kehtinud algusest peale. Kindlat kava lapsega koos mina teha pole saanud. Pigem tuleb lapse olemise ja tujude järgi valida harjutusi ja tihti peale tekib ikka trenni ajal uusi harjutusi ka, mille peale trenni alustades pole tulnudki.

Enamasti kipuvad meie trennid 15-45 minuti pikkuseks jääma. Mida paremas tujus laps on, seda pikemalt saame teha. Selle aja sisse jääb ka harjutusi, mida saan teha ilma lapseta. Sel ajal on ta mu kõrval maas või voodi peal. Aga siis pean samal ajal laulma, nägusid tegema, kätega kaasa vehkima või veel mingit järgmist kahtlast ja mittetrennilikku tegevust sooritama. Panen mõned harjutused, mida meie proovime jõudumööda koos ära teha. Täpselt sellises järjekorras ja koguses, nagu parajasti "treener" teha laseb.
  • tavalised kükid, neid saab teha mitut moodi. Margus kätel pikali, püsti süles, käelabadega Margust kinni hoides. Enamasti hoian teda kahe käega enda rinna kõrgusel ja "sõidab" koos minu keha liikumisega üles-alla. See meeldib talle väga. 
  • kükid, kus jalalabad on väljapoole suunatud. Marguse hoidmise viisid on samad. 
  • Põlvetõste kõnd. Teen seda kaht eri moodi, olenevalt kuidas parajasti Margus süles on. Kui on puusal, siis on põlvetõsted ette, kui hoian kahe käega vastu rindkere, siis põlvetõsted kergelt väljapoole suunatult. Kõnnin nii temaga toas ringi. 
  • Sääretõste kõnd. Laps käes ja kõnnin toas ringi nii. Enamasti loen mingi kindla arvu samme. Näiteks 50. 
  • Hüpatamised. Kas tõstan lihtsalt Margust üles või viskan teda õhku. See on nö lõbustus harjutus, kui laps hakkab ära tüdinema mu trennist. See alati tõmbab tuju jälle mõneks minutiks rõõmsaks. 
  • Selili olles panen Marguse säärte peale (jalad üles tõstetud põlvedest kõverdatuna). Liigutan jalgu sirgeks ja kõveraks tagasi. 
  • Selili olles panen Marguse säärte peale (jalad üles tõstetud põlvedest kõverdatuna). Kiigun kumera selja peal. 
  • Margus on kõhu peal (vahel istuvas asendis, vahel kõhu peal rist üle mu kõhu) ja tagumiku tõsted. 
  • Margus on kõhu peal ja sirge jalatõsted üles ja kõrvale. Mõlemas suunas jutti teha ühele jalale ja siis teisele. 
  • Väljaaste kükid. Oi, need on kõige vastikumad. Kükki lastes on laps rinnal, keha üles tagasi lükates tõstad ka last üles. 
  • Kehapöörded. Hoian Margus enda ees, käed on küünarnukist 90 kraadi kõvedatud ja hoian Margust nö kätevahel ja siis keeran ülakeha mõlemale poole nii kiiresti kui saan. 
  •  Kõhulihaste harjutus. See kõige tavalisem (mitte päris istesse tõus). Margus istub kõhul või on käpuli mu otsas. 
  • Plank. Margus on selili maas. Mina olen tema koha peal sirgetel kätel ja sirgetel jalgadel. Samal ajal tuleb nägusid kõvasti teha (õnneks/kahjuks seda ma eriti kaua hoida ei jõua :D ). 
Rohkem harjutusi hetkel meelde ei tule, mida trenni tehes kasutan. Kui kellelgi on mingeid soovitusi, siis on alati teretulnud. Arvestama aga peab, et ma üle 10 kilose lapsega neid teha ka jõuaks :D 

Lisaks trennile saab väga hästi teha erinevaid harjutusi jooksvalt päeva jooksul teha. Midagi üles korjates, pliidi ääres sööki segades jne. Ma ise kasutan päris tihti selliseid momente, et veidi kükke teha või jalatõsteid vms. Trennina nad kuidagi kirja ei lähe, aga vast ikka parem, kui niisama seista või toolil istuda :) 

Emme trenn - Margus viskab söögitoolis olles asju maha ja emme peab korralikult kükki tehes kõik üles korjama! :D


2 comments:

  1. Kui ma see nädalavahetus maale külla tulen, siis teeme äkki koos mingeid harjutusi? Näiteks laupäeval? Ma pole juba üle nädala aja trenni jõudnud :S
    H

    ReplyDelete
    Replies
    1. vabalt, võtan trenniriided kaasa siis ;) Hantel (ehk Margus) on nagunii koguaeg taga taskust võtta :P

      Delete