Kas sinu keha vajab rohkem vett?

Mulle viskas eile Facebookis ühe artikli seinale, kus kirjutati märkidest, mille järgi saad aru, kas su keha vajaks rohkem vett, kui ta praegu saab. Kuna see oli nii rusikas silma auku postitus minu jaoks, siis panen siia ka kirja need asjad, mille järgi aru saada, kas peaksid rohkem vett jooma või mitte. Inglise keelset allikat võite ise lugeda SIIT.


  1. peavalud - Käib täpselt minu kohta. Kui on pikem ja intensiivsem trenn, siis alati lõpetan peavaluga. Peavalud kiusavad hommikuti, kui olen öösel hästi palju higistanud. Ühesõnaga näen väga palju seoseid oma peavalude ja vedeliku vähese tarbimise vahel. 
  2. kõhukinnisus ja aeglane seedimine - linnuke kirjas. Muud sel teemal kommenteerima ei hakka :D (jah, ma veel olen seal maal, et päris avalikult oma vetsu harjumusi ei kommenteeri). 
  3. südamepekslemine - see käib minu kohta mingis osas. Ma pole seda siiani vedelikupuudusega seostanud, aga vahel öösel on küll neid hetki, kus olemine läheb kehvaks ja süda hakkab pekslema. Täpsemalt kuidas see vedelikupuudusega on seotud, saad allikast lugeda. Aga südamepekslemist võib ka magneesiumipuudus põhjustada. 
  4. Valulikud lihased ja liigesed - No täpselt! Minu valulike põlvede mure sai sellega põhjenduse, kui seda kohta lugesin. Varem mul polnud õrna aimugi, et liigesed ja vee joomine võivad omavahel seotud olla. 
  5. tume uriin 
  6. paha hingeõhk - mida vähem vett jood, seda rohkem võib esineda hambaauke ja muid suu hädasid. Mul õnneks hammaste koha pealt probleemi pole. Hingeõhk? No alati võiks ju roosilisem olla :D :D 
  7. Isud erinevate toitude järgi - seda räägitakse ammu, et kui kehal on piisavalt vett, siis ei teki ka isusid nii kergelt. Siiani pole ma seda nii sõna sõnalt võtnud, aga vist peaks. 
  8. väsimus ja unisus  - oma kogemuse põhjal võib tõesti tõmmata seoseid nende päevadega, kus vett on vähem tarbitud. 
  9. kuiv nahk ja kuivad huuled - kuiv nahk on mul küll. Mingitel perioodidel kohe väga kuiv. Nii et võib seostada küll sellega, et joon liiga vähe vett. 
  10. nö "brain fog" ja tujude kõikumine - ma ei oska seda eesti keelde normaalselt tõlkida, aga tähendab see sellist olekut, kus mälu veab alt, oled natuke nagu segaduses, ei suuda keskenduda jms. Nagu ei suudaks ajuga tööd teha, sest oledki nagu udus. Seda on ette tulnud küll. Ja kui nüüd mõelda, siis päris tihti. Tujude kõikumist on ka. Enamasti seostatakse, et kui vähe sööd, siis inimene läheb tigedaks. Aga hoopis võib olla asi sellest, et juuakse vähem ja ollakse nagu siilid :D 
Kui nüüd enda kohta linnukesi peaks tõmbama, siis võiks kas osalise või täieliku linnukese teha iga punkti ette.Ja kuigi neid kõiki asju võib ka muude probleemidega seostada, siis 10/10-st tulemus ilmselgelt näitab, et ma peaksin rohkem vedelikku jooma. 

Üritan nüüd jälgida, et päeva jooksul kolm pudelitäit vett saaks ära joodud. Pudel mul 700ml ja esimene täis hakkab täna juba otsa saama. Tõmban endale telefoni mingi rakenduse ka, mis mulle meelde tuletaks vee joomist. Ja ehk mõni nendest hädadest leevendub või kaob üldse ära. Loota ju võib ja olgem ausad, rohkem vee joomist kahju kohe kindlasti ei tee (kui just väga äärmustesse ei lange). 

Kui palju jood sina päevas vett? 

6 comments:

  1. Replies
    1. Väga tubli oled! :)

      Minu jaoks on enamasti isegi 2 liitri joomine juba omaette saavutus. Täna, teadlikult end jooma suunates, hakkab 2,5 liitrit täis saama :)

      Delete
  2. Millist rakendust kasutad? 😊

    ReplyDelete
    Replies
    1. hetkel tõmbasin mingi water drink reminder rakenduse. Proovin nädal aega sellega, et kuidas sobib mulle. Seal saab joodud tassi suurust ise ilusti valida ja iga tunni tagant tuletab meelde :)

      Delete
  3. Liigne vee joomine ei pidanud ka jällegi hea olema, hakkab neerudele ja ei lase toidul normaalselt ära seedida (enne ja peale sööki ei tohi üldse juua jne). Enda puhul olen ka märganud, et kui ma juba vähemalt 1,5 liitrit ära joon päevas, on igati okei ja hea olla, peavalusid ei teki jne. Aga kui ma pressin endale mingi 2,5 liitrit sisse, siis on just halb olla. :D Eks see ole individuaalne. Ei tasu liiale minna.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eks ükski äärmus pole hea ja siinkohal on tõesti individuaalsus päris suur. Olen kuulnud sellist numbrit, et tueks 30ml vett juua iga kehakaalu kilogrammi kohta. Et siis näiteks 50kg kaaluv inimene peaks jooma 1,5liitrit, aga 100kg kaaluv 3 liitrit. Ise päris selle järgi ei võta ja kui ka kaks liitrit ära jõuan päevas juua, siis on väga hea juba.

      Delete