Märtsi kokkuvõte ja aprilli eesmärgid

Märts on läbi saanud. Oh, see märsikuu polnud üldse tore. Hulganisti haigusi, maiustamist, kavaväliseid päevi, trennivabu päevi jne mahtus sellesse. Lootsin ju ikka, et tuleb üks hea kuu, aga ei arvestanud üldse seda, et märts on ja jääb üheks pisikute lemmikkuuks ja mina ei saa suurt sinna midagi teha. Aga miskit ju ikka läks see kuu hästi ka, nii alustame otsast peale ja igast asjast eraldi kirjutades.



Kõige peale eesmärgid, mis olid märtsiks pandud:
  • Jooks. Seekordne eesmärk on kordade suhtes - vähemalt neli korda märtsikuu jooksul pean jõudma jooksma. Ideaalne oleks küll 2 korda nädalas, aga ei hakka latti väga kõrgeks kohe seadma.  - eesmärk sai täidetud. Kuus korda sain jooksma. Kuigi nädal oli selline, kus üldse välja ei saanud, jään jooksmise koha pealt kuuga rahul. Alustasin Kati jooksukavaga ja olen väga rahul hetkel selle koha pealt. 
  • Kaal. Numbrinäit kaalul alla 85kg. Ehk siis 84,9kg on maksimaalne, mida viimasel märtsi kuupäeval kaalul ees tahan näha.  -  ronin nüüd nurka ja häbenen. Eks sellel on mitu põhjust, miks seda eesmärki ei saavutanud, aga neid allpool. 
  • Kõndimine. Neli korda kuu jooksul (keskmiselt kord nädalas) kõnnin päevas üle 10km.  - Kuu jooksul kaks päeva tuli. Seega feil. Jällegi mängis suuresti rolli haigustelaine ja ka see, et vaheaeg oli lastel. Seega motivatsiooni ja võimalust kõndima minna oli vähem. Saab paremini! 
  • Maiustamine. 12. märts on üks ja ainuke maiustamise päev! Tean, et naistepäev saab ka paras katsumus, aga üritan olla selle päeva ilma maiustamata (teen äkki kavasiseselt midagi magusamat, kes teab).  -  FEIL! Kui ma kaalu koha peal pugesin nurka häbenema, siis seekord pean vist päris maa alla ronima. Häbi, häbi, häbi mulle! 
  • jõusaal/kodune trenn. Jilliani kava läbimine (selle erandiga, et kava ei pea tegema nendel päevadel, kui käin jooksmas, aeroobikas või jõusaalis) - selle ma juba kuu keskel katkestasin. Küll ise haige, küll lapsed. Kõrvalt veel jooksmas, kõndimas jne. Lisaks ööuned katkendlikud... EI jaksanud, ütlen täitsa ausalt välja. 
Ehk siis üks eesmärk viiest sai täidetud. Njaah, nadi värk. Aga miks siis see kaal niimoodi ei langenud, nagu oli plaanis? No ilmselgelt kõige suurem põhjus peitub selles, et ma lihtsalt sõin liiga palju! Aga on ka lisaks natuke "abistavaid" põhjendusi: 
  • uni väga katkendlik. Kuna Margusel oli siin algul nohu, hiljem palavik, siis päris palju öid olin pooleldi üleval. Lisaks ka suuremate haiguste ajal oli üksjagu toimetamist nendega. Kõik ju teavad, et uni mõjutab kaalulangust ja ka isudega võitlemist väga palju. 
  • Tavapärase liikumise puudumine. Kuna keha ei saanud kätte koormust, millega ta harjunud (kasvõi igapäevase kõndimise näol), siis ei kulunud ka kaloreid nii palju ja tekkisid ülejäägid. Mis omakorda muidugi avalduvad kaalus. 
  • Haigused. Haige olles ei ole just kõige kergem kaalu kaotada, kui just kõhuviirus ei ole. 

Ikkagi, eks mu suu ja selle töö oli kõige suurem põhjus, aga ütleme nii, et elu pole alati nii ideaalne kui tahaks ja kõik ei suju nii hästi. Ja kui mõistus leiab, et magusaga oleks kõige lihtsam selliseid olukordi lahendada, siis ei saagi seda kaalunumbrit, mida soovid. Nii lihtne see ongi. Pole muud lisaks öelda, kui vaid, et järgmine kuu proovime paremini. 

Ah, mis ma ikka tühja jauran selle üle, mis oli. Panen parem kirja, kuidas järgmine kord võiks paremini. Ehk siis aprilli eesmärgid: 
  • Jooks- pidada kinni Kati jooksukavast! Nädalas 4-5 trenni, olenevalt kuidas kavanädal ette näeb, tuleb ära teha. Kui ei jõua muud trenni teha, siis jooksen kõik. Kui ei saa jooksma, siis teen muud trenni. Aga arvuliselt peab trennid ära tehtud saama ja ideaalne oleks, kui nii, nagu ette nähtud! Maijooks on tulemas ja tuleb treenida end! 
  • Kaal - Mhh, ma tegelikult tahtsin maijooksule minna number 7 algava kaalunumbriga. Seega on see eesmärk pigem kaheks kuuks. Kui ma nüüd kuskil 84kg juurde jõuaks, oleks väga hea. 
  • Vesi - joon iga päev vähemalt 2 liitrit vett. Tunnen, et see on ka minu üks suur nõrk koht, et mu vedeliku tarbimise harjumus on nii niru. Seega aprillist saab see kuu, mil püüan seda parandada. 
  • Maiustamine - mõtlesin pikalt, mida siia panna kirja. Väga range piiramine mulle ilmselgelt ei mõju. Lõdvaks ka jälle rihma lasta ei saa. Seega maiustamine on lubatud, kui ühe toidukorra eest, mis on maiustatud, on tehtud üks LISAtrenn. St, et kui ma näiteks terve laupäeva söön magusat, siis peab neli lisatrenni tegema (mis teeks nädala peale 9 trenni). Kõndimine ei lähe siinkohal trenni alla, kui ei ole järjest üle 5km kõnnitud! 
  • Ratas - kuu jooksul teha neli rattasõitu õues (keskmiselt üks kord nädalas) - see peaks olema mu nö Marguse vaba aeg. Kuna aeroobikas käin ma ka nüüd koos Margusega, siis panustan sellele kui oma ajale. 
Mis siis ikka, tuleb kuuga pihta hakata. Täna ma ainult kõnnin. Lihased on eilsest nii pagana valusad, et võiks nutta lausa, kui istuda on vaja. Aga no pain, no gain! Nii et aprill, siit ma tulen! 


No comments:

Post a Comment