Väike motivatsioonilaks väljaspoolt

Vahel on kohe vaja sellist väljastpoolt tulevat süsti, nö jalaga tagumikku lööki, et oma eesmärkide poole edasi püüelda ilma, et oleks alla andmise soovi.

Peale eelmist niru nädalat olin juba arvamusel, et ei hakka see nädalavahetus Raplasse selveri jooksule  jooksma minema. Mis ma ikka lähen sinna surema. Kehal oli hommikul paras coca pohmakas ka ja hommikune jooks venis nagu ila. No parajalt nullseis. Samas olin endale lubanud, et kasvõi nui neljaks ei lase ma sellel nädalal olla nö alguseks mu allakäigule trennide ja toitumise koha pealt.

Nii ma ikka jooksin hommikuse jooksu ära ja käisin kõndimas ka. Toidud tegin ka viimse täpsuseni kava järgi. Isud olid üleval sellest olenemata (eks keha oli jama täis ja tahtis juurde saada). Koju jõudes lõuna ajal läksin arvutisse ja avastasin enda jaoks suure üllatuse. Nimelt olin võitnud FB loosimises. Sellist asja ei juhtu minuga kunagi ja nüüd oli see juba teine kord viimase nädala jooksul, kus midagi võitsin.

Esimene võit oli dušikreem, aga seekordne võit oli palju parem. Sain endale bloki Vichy water reload jooki ja floatingu kinkekaardi. Ah, nagu rusikas silma auku võit. Täpselt seda mu keha vajaski - mõnusat lõõgastust soolases vees ligunedes ja saada korralik reload, nagu vee nimetus isegi ütleb. Aga see polnud veel päeva tipphetk.

Tunni aja pärast tuli uus teade ja seekord uuest FB võidust. Võitsin pääsme Raplasse jooksule. See oli kui löök selgest taevast ja minu jaoks tõeline märk, et keegi annab mulle märku, et ma ikka jätkaks oma teekonda. Kusjuures neid nö "märke" on mul ennegi langusperioodidel olnud. Et just siis, kui kõik viltu kisub, tuleb väike ergutus mingi asja näol, mis annaks justkui märku, et "ära anna alla, sa suudad!".

Seega saingi koheselt plaanid nädalavahetuseks paika pandud. Kuigi korra kaalusin ka viie km läbimist, siis ütlesin endale, et kui juba selline õnn sülle langes, siis tuleb täiega panna ja 10km-t jooksma minna. Nii ka tegin ja 10-le km-le olen nüüd kirjas!

Selle võiduga seoses hakkas muidugi aju genereerima uusi ideid. No ilmselgelt ju pean jooksmisega edasi tegelema! Kuna nüüdseks Kati jooksukava sai läbi ja tunnen, et vajan endale mingeid suunavaid juhiseid ka jooksu koha pealt, siis tegin endale ulmelise eesmärgi. Tallinna SEB maratonil proovin poolmaratoni joosta!

Panen hullu, ma tean, aga proovida ju võib. Registreeritud ma veel nagunii pole ja üldse on plaanis sinna Activia kampaania raames registreeruda. Seega ei keela mul keegi poolest suvest ümber mõelda ja ikka 10km joosta. Seniks aga otsin endale kava, mille järgi treenima hakata ja katsetada enda võimekuse piire sellega.

Kavasid, mida katsetada, on aga Internetis liiga palju. Kuigi võiks ju mõelda, et kõik keskenduvad jooksmisele ja peaksid nagu sarnased olema, siis leidsin ikka väga erinevaid. Küll neid, mis ainult jooksmisele keskenduvad kui ka neid, kus suurt rolli ka lihastreeningule pannakse.

Seega on valik päris raske. Millise järgi oleks kõige targem treenima hakata? Arvestades, et koos käesoleva nädalaga, on maratonini 16 nädalat, siis on viimane aeg hakata selle jaoks ka end liigutama (mõned plaanid olidki 16-nädalale mõeldud). Kui keegi on varem mõnda plaani jälginud poolmaratoniks treenides, siis palun mulle linke saata :)

Täna lähen magama indu täis ja valmis oma uut eesmärki vallutama! Homme muideks lähen esimest korda jooksupartneri trenni. Aitäh, Viigi, et mulle selle välja pakkusid!




No comments:

Post a Comment