Kuus kuud FitCatiga

Kuus kuud tagasi andsin lubaduse anda endast sada protsenti ja rohkemgi. Lubasin jälgida võimalikult palju Kati ettekirjutusi söömise koha pealt, juua palju vett ja liigutada end rohkem, kui keskmine eestlane seda teeb. Mulle anti kuus kuud, et võtta sellest kõik. Nüüd on aeg teha kokkuvõtteid, kuidas need kuus kuud möödusid ja kas ma saavutasin oma eesmärgid.

Kes blogi on pikemaajaliselt jälginud, teab, et olen iga kuu möödudes ka kokkuvõtteid teinud. Ainult viienda kuu kokkuvõte jäi vahele, sest õigel ajal polnud aega ja siis oli juba imelik paar nädalat enne kuuendat kuud midagi kirjutama hakata. Nii et teie, kes olete neid lugenud, peaks üldpildis teadma, kuidas need kuud läksid. Nagu ikka elus, olid omad tipphetked ja omad mõõnad. 

Kui ma täna ja praegu vaatan neile kuuele kuule tagasi, võin oma nõrkuseks pidada stressist tulenevat söömist. Jah, olen selline emotsionaalne- ja stressisöödik. Kui miskit on pahasti, kipun oma tundeid söömisega maha matma. Kuigi tean väga hästi, et sellest, kui ampsu (loe:tahvli) šokolaadi ära söön, ei lähe asjad iseenesest paremaks. Olen endale sisse harjutanud teadmise, et sekundiks see aitab. Ja selle sekundi pärast enamasti need ampsud tulevad. See on üks asi, millega ma peaks hakkama tõsiselt tegema, sest kardan, et komistuskiviks saab see ka mu edasiste edusammude puhul. 

Kui seda komistuskivi ei oleks (kostub nagu "kui seda metsa ees ei oleks.."), siis oleks vist kõik täitsa ideaalne ja edusammud oleks topelt võrreldes sellega, mis reaalselt saavutasin. Ja täitsa ausalt! Vaadake mu esimest kuud (SIIN). Ja võin öelda, et ka sel kuul oli paar päeva, kus ei pidanud kavast kinni ja sõin liiga palju. 

Trenni poolega ei olnud mul raskusi. Seda mainisin juba enne kava kasutusele võtmist. Aga üks suur muutus siiski Kati abiga tuli. Tänu FitCati jooksukavale (1.nädal SIIN) arenesin jooksurajal meeletult. Näiteks möödunud laupäeval jooksin 15km. 15 KM!!!! Kujutate ette, et mina ja jooksen nii palju jutti ja lõpetades ei suregi maha väsimusest. 

Kati käis koos minuga ka Rapla jooksul jooksmas. Jooksiski kohe minu kõrval terve tee. Ilma temata poleks ma need 10km alla tunni ära tulnud. Jooksu emotsioonidest võite lugeda SIIT. Järgmiseks eesmärgiks olen endale pannud juba  sügisese Tallinna poolmaratoni ja tean, et läbin selle ilusti joostes ära . 

Praeguseks on jooks mu lahutamatu eluosa ja ilma selleta ei kujutaks enam ettegi :) Loodan, et üks hetk on mul võimalus minna jooksma täpselt sel hetkel, kui ma ise soovin ja saan nii oma emotsionaalse söömise üle kanda jooksmisele, sest jooks on väga terapeutiline tegevus ja maandab pingeid ülimalt hästi. 

Kui tagasi minna söömise poole peale, siis pean ütlema, et ma pole üldse eeskujulik kava jälgija olnud. Just viimastel kuudel on olnud väga palju kõrvale kaldumist. Kui ma olen kodus, siis pole probleem kava järgi süüa teha, sest söögid on väga head ja maitsvad. Mul on välja kujunenud omad lemmikud, mida võin ilma kava avamata valmis teha. Häda on nendes väljas käimistes ja söömistes. 

Eks suvega kaasneb paratamatult rohkem grilli ja chilli, kui teiste aastaaegadega. Nii olen pidanud endale tõdema, et suveks (vähemalt minu puhul) ei ole mõtet panna suuri eesmärke kaalu koha pealt. Kui suudan sügisele vastu minna ka mõned kilod kergemalt, olen väga rahul. Samas üritan siiski jooksvalt ka need väljaskäimised sammuhaaval tervislikumaks muuta.

Mida veel kava kohta rääkida? Kas kasutan ise edasi? Jah, kindlasti. Kuigi ka juba praegu ei ava ma vahel terve päeva kava, siis üldjoontes aitab ta mind. Ilma kavata liiguks kogused sammuhaaval jälle suuremaks ja tuleks sisse veelgi rohkem toite, mida igapäevaselt ei peaks tarbima. Ühesõnaga, mulle sobib kava järgi elamine, seega kavatsen seda ka edaspidi jälgida.

Kas kava toitudest tuleb mingi hetk kopp ette? Ei, sest Kati uuendab kava päris tihti. Selles suhtes, et vanad toidud jäävad muidugi kõik alles, aga vastavalt kasutajate soovidele ja hooajale lisab ta uusi ja põnevaid maitseid.

Kas maiustada ka saab? Seda olen vist igas postituses rõhutanud, et FitCat ongi just sellepärast nii tore, et maiustamine on lubatud, kui teed ettenähtud retseptide järgi need maiused. Ja võimalusi nende tegemiseks on väga erinevaid :)

Kas kogused on väiksed? Ei, pigem liiga suured. On teatud söögid, mida ma siiani ei suuda tervet portsu ära süüa. Kuigi see kogus on mulle ette nähtud. Sellised toidud on hea panna päevadele, kus ma tean, et on raskem ja pikem päev ja jagada see toidukord kaheks :)

Kas ma saavutasin oma eesmärgi? Ei, kahjuks mitte. Lootsin kuue kuuga 20kg alla võtta. Jah, kui ma oleks olnud nii eeskujulik, nagu alguses endale lubasin, siis oleks ma selle saavutanud. Oleks saavutanud ka 30kg ilmselt, aga oleks on paha poiss. Ja pole mõtet ennast hurjutada selle pärast, et ma ei saanud seda ihaldatud -20kg kätte.
Enne olin selline
Aga ma sain kätte seitsme. Ja seda ihaldasin ma veelgi kauem! Ja kui nüüd vaadata kaalulangust alates 1. jaanuarist, siis on ka see -20kg käes. Lihtsalt 3,5kg suutsin alla saada enne Kati kavaga liitumist.

Alustasin oma teekonda kaalunumbriga 96,5kg ja ümbermõõduga 110cm. Tänaseks, 6 kuud hiljem on mu kaaluks 79,1kg ja ümbermõõt 87cm.  Seega 23cm ümbermõõdust ja -17,4kg. 


Praegu olen selline
Suured tänud Katile tema abi ja kannatliku suhtumise eest! Ma kindlasti polnud see viieline, kes kõiki tema juhiseid jälgis, aga sellegi poolest uuris ta jooksvalt, kuidas mul läheb ja toetas ka siis, kui olid raskemad hetked! Ja ärge arvake, et ta ainult neid nii toetab, kes tal selles projektis on. Ma arvan, et kõik, kes on FitCati toetusgrupis Facebookis, võivad öelda, et Kati on toeks kõigile, kes seda soovivad :)

Kui ka sina soovid liituda meie FitCati perega, siis vajuta SIIA ja tee liitumine :) Usu, sa ei kahetse! Ja kui leiad, et see pole see, mida ootasid, siis liitumisega kaasnev 14- päevane õigus raha tagasi küsida.


12 comments:

  1. WAUU! Sa näed ikka üliülisuperhea välja!! :) Väga-väga tubli oled! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. aitäh! Ma ise olen ka rahul enda välimusega :)

      Delete
  2. Sa näed tõesti nii nii hea välja!

    ReplyDelete
  3. Ma ei ole varem kommenteerimas käinud, aga lugenud olen su blogi juba üsna pikalt. Ja mulle väga väga meeldib!!! Natukene ka selle pärast, et olen sinuga nn "samas paadis" - aasta algusest olen ca 15 kg kaotanud (algkaal oli suurusjärk sama) ja avastasin ka enda jaoks jooksmise ja 1,5-aastane laps on mul ka. Seega loen kõiki trenni-, kaalu-, lasteteemalisi postitusi suuure huviga :) Ja ei saa ka mainimata jätta kui uskumatult tubli sa oled, et seda kõike 3 lapse kõrvalt jõuad, mul ühegagi käed-jalad tegemist täis :)
    Aga jätka samas vaimus!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aitäh kiidusõnade eest ja saadan samad sinu poole ka teele! Ja kommenteerida võid julgelt tihedamini, ma ei hammusta :)

      Delete
  4. Oled väga tubli! Kaalulangust on väga hästi näha just näost. Oled rõõmus ja särav! Suvepidustustel haara poest/turult/peenralt kaasa paprikaid, suvikõrvitsaid, porgandeid vms, mida grillida ja liha kõrvale süüa. Aga eks tead seda ju isegi :D Aga jaksu edasipidiseks! Ära lase enda eesmärki silmist.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aitäh! Nende suvepidustuste äpardused enamasti ongi vähese ettevalmistuse viga. Valmistaks pikemalt minekut ette ja planeeriks, mida täpselt süüa, siis ei oleks neid plaaniväliseid söömisi ka nii palju. Kahjuks planeerimine toitumise koha pealt ei ole veel nii sisse harjunud. Peaks rohkem igapäevaselt ka ette toiduplaneerimist tegema, siis harjuks rohkem see komme sisse :)

      Delete
  5. Sa ikka väga tubli. Ma ka kimpus om 10kg lisakaaluga. Täitsa uskumatu, kuidas vôivad rasestumisvahendid muuta organismi nii. Kui ma toitumist ei jälgiks, siis ma oleks vist üle 80kg. Viimati algas 8ga kaalunumber, kui olin viimaseid kuid rase. Ideaal oleks saada ikka 6ga algav kaalunumber aga hetkel piitsutan end, et kaalunumber ei oleks suurem, kui 75ga algav. Nûûd môtlengi, et kuidas jätkata, et saaks kaalunumbri veel rohkem alla. Jama selles, et püksid ei lähe jalga, kuna kôik kilod tulevad reitesse.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mul tulevad kilod kõhtu kõige enam... :S

      Delete
  6. Ikka väga tubli oled :) KOhe näha, et korralik muutus on toimunud :) Aga olgem ausad, kui oleks ühtegi patustamist ja kiustatust siis oleksime tundetud robotid :P Aga eks tasapisi tuleb oskus toiduga ennast mitte premeerida... ma ka loodan selle oskuse paremat omandamist. Mul on see viga, et kui väsinud olen (magamatus) vms siis tahaks kohe automaatselt magusat.... aga noh üritan ennast taltsutada. Sul mingi ideaalkaal ka on kuhu pürgid?

    ReplyDelete
    Replies
    1. väsimusel jah ka oma mõju söömisele.

      Ideaalkaalu pole. esialgu tahan KMI normi saada. Siis vaatan edasi vastavalt enesetundele. Aga oma 15kg tuleb kindlasti veel alla saada.

      Delete