Lottemaa külastus - plussid ja miinused

Kui me eelmine kord Lottemaal käisime (kirjutasin sellest SIIN), siis oli talv. Seega olid paljud kohad kinni ja me neid katsetada ei saanud. Sellest olenemata jäime me kohaga väga rahule. Täna käisime ja katsetasime, kuidas meile suvine Lottemaa tundub. Panen kirja, millised kogemused meile kohast jäid.
Ma ausalt ei kujuta ette, miks Mareli nii poseerima kukkus :D :D

Alustame ikka positiivsest. Koht iseenesest jättis mulle veelgi parema kogemuse, kui eelmine kord. Saime proovida ka neid ,mis eelmine kord oli suletud ja asju oli ka juurde tekkinud. Väga meeldisid mulle planetaarium ja Oskari lennumasin. Täiesti uus viis kuidas läheneda asjale ja (minu) lastele läks väga peale. Kuigi viimase puhul üks plika terve "lennu" aja seletas, kuidas see on petukaup ja me tegelikult ei lennanudki kuhugi. Ta ukse praost piilus ja sai siis tõde kuulutada.

planetaariumis

Lastele meeldis väga putukate seikluspark. Paras pingutus oli mõnest kohast üle ronida, sest nad pole igapäevaselt kuskil turnimas käivad lapsed, aga oli tore näha, kuidas nad pingutasid ja suutsid hakkama saada ka raskemate kohtadega.

Minu jaoks oli veel üllatus, et lisaks Interneti avastamise tornile, sai ka Lotte maja katuselt maailma näha. Poleks Mareli, uljaspea, sinna jooksnud, siis oleks ehk see meil ka avastamata jäänud. Nii et minu kõrgusekartus sai täna mitmel korral ristseid ja võib öelda, et sain sammuvõrra lähemale sellest kartusest lahti saamisele. No vähemalt seni, kuni mu jalge all midagi ei kõigu ja ümber turvalised piirded on.

Interneti avastamise tornis
Etendused olid ka väga lahedad. Üht kuulasime-vaatasime Priiduga ise ka, teise puhul panin lapsed istuma ära ja tegime kokkuleppe, kus peale teatrit kokku saame. Nad muidugi ei teadnud, et sealt kohast, kus me Priiduga istusime, nägin ma neid väga hästi. Küll kaugelt, aga siiski piisavalt hästi, et probleemi korral kohale tormata. Aga said ilusti hakkama. Suured lapsed juba ju :)

Priit tegi lastele sõitu

Etenduste koha pealt olin ma seekord rohkem rahul, kui jõulumaa ajal. Siis oli kuidagi väga kitsas ja midagi ei näinud. Seekord oli ruumiliselt paremini lahendatud asi (kuigi rahvast oli meeletult) ja lisaks keskplatsil toimuvatele näidenditele oli pidevalt ka teistes punktides midagi toimumas.

Sigade maja pean ka kiitma. Seal oli Margust imetada lausa luksus. Sain täiesti omaette privaatses nurgas olla, aga samas ei pidanud kuskil uberikus istuma lapsega. Ümberringi oli väga kodune ja mõnus kõik. Tõsiselt lahe maja :)

Ma ei hakka eraldi teisi atraktsioone välja tooma, sest ma tõesti võiks iga maja kohta midagi head ja huvitavat välja tuua. Pean jälle kasutama siin blogis juba tuttavat lauset, aga isegi Priit kiitis Lottemaad. Ja kui Priit kiidab, siis on asi ikka kiitmist väärt, sest see mees kiidusõnu niisama ei loobi :D

Aga liigume edasi ka negatiivsemate asjade poole. Ma ise natuke lootsin, et Marguse une ajal saame täna varbad ka vette pista. Lottemaa asub ju mere ääres ja võimalus rannas mängida-ujuda-päevitada peaks olemas olema. Aga tegelikult?

Mängida jah saab seal, aga kogu rannaala oli väga märg. Võib olla veetase praegu ainult selline, aga kuiva ala, kuhu näiteks tekk laotada ei olnud. Vesi oma puhtuses ka väga ei kutsunud ujuma, aga "õnneks" oligi parajalt jahe, et sai ujumiskeeld ilma kaela veeretada ja ise laste pahameelest pääseda.

Mängulaev Romantika, mitte küll päris liivasel rannaalal, aga veidi kõrgemal rannakohviku kõrval

Teiseks miinuseks oli pudelivee hind. Pooleliitrine tavaline vesi maksis 1,20. Ja kusjuures see vesi oli kohutava maitsega, nagu oleks aastaid seal pudelis juba seisnud. Järgmine kord võtan endale kanistriga vett sinna kaasa :D Vett ju kulub meeletult palju sooja ilmaga.

Ja kui juba hindade peale jutt läks, siis laidan toitude hindasid ka. Pannkoogid olid 4,50-5 euri. Praadidest me ei hakka üldse rääkimagi. Kusjuures maitse polnud neil pannikatel midagi nii kullahinnaga. Jah, ma saan aru, et kogu selle krempli ülalpidamine võib aastaringselt päris kulukas olla, aga hinnad olid ikka üüratud.

Minusuguse maaka ja kitsi inimese jaoks oli see ikka ulme. Aga olime Priiduga kokku leppinud, et täna sente ei loe, seega nutsime ja sõime oma kullast pannkoogid ära. Ise vaikselt kobisedes, et järgmine kord teeme söögid ka ise kaasa :D :D (tegelikult ilmselt järgmine kord kirume samamoodi neid hindu ja ostame ikkagi sealt söögi :D)

Rohkem midagi negatiivset koha kohta ei oska öelda. Tegelased olid kõik väga armsad ja abivalmid. Meie lapsed küll mingil kummalisel põhjusel otsustasid täna neid peljata, seega pilti nendega ei saanud, aga lahedad olid nad sellegi poolest. Iga tegelane oli täiesti omas elemendis ja ka niisama abi küsimisel rääkis sobiva maneeriga või tegi vastavaid liigutusi. Hästi lahe :)

Üks perepilt ka ikka
Üldse on Lottemaal viibides tunne, nagu sa oleksidki päris multikasse sattunud. Selline väike muinasjutumaa, kus tegutsemist on terveks päevaks ja kauemgi. Meie olime seal kella kolmeni (ehk siis 5 tundi), sest Mareli hakkas kurtma, et on väsinud. Ilmselt, kui me oleks ikka ujuma ka läinud, siis oleks külastus 18-ni (ehk sulgemisajani) välja veninud. Seda saame teha järgmisel aastal ehk. Siis Mareli juba vanem ja ehk on ka rand järgmisel korral ahvatlevam (täna mängis ahvatlusepuudumisel rolli ka jahe tuul, mis kohe üldse ei kutsunud vette end jahutama).

Lõpetuseks pean veel kiidusõnad Priidu poole teele viskama, sest ta võimaldas mul täna ka laps olla. Ehk siis oli vabatahtlikult Marguse seltsiline. Mina sain joosta ja mängida ning Priit üritas Margusele tegevust seniks leida, kui meie suurematega uurisime kohti, kuhu nii pisikestel asja polnud.

Kui need paar (lahendatavat) miinust välja jätta, on koht ikka ülisuper! Külastame ise kindlasti seda veel ja veel ning soovitan ka kõigil teistel seda teha. Seal on tegemist kõigile. Päris pisikestele küll vähem, aga tegevuseta ei jää seal keegi.

7 comments:

1. Meil ka varsti Lottemaale minek ja no 5 euri toidu eest sellises "lastelõksus" on minu isikliku arvamuse mööda puhta odav ju :D Mis hinnaga need seal olema peaksid siis? :D

Replies
    1. Kui ma võrdlen maitset ja pannkoogi suurust Tartus ühe kohaga, kus vahel käime, siis kindlasti mitte 5 euri :D Aga ehk olen ma odavamate hindade ja paremate maitsetega ära hellitatud, ei tea :D

Jah, eks neil ole jah see "luksus" küsida seda hinda. Enamus siiski köhib selle raha ju välja, sest süüa on vaja ja mugavus (et ei pea ise midagi kaasa tegema) maksab ka midagi. Aga ma räägin, et ma maalt ja hobusega ja kitsi ka veel pealekauba :D

Aga õnneks koht ise on nii lahe, et see söögi kallis hind on vaid piisk meres kogu muu positiivse kõrval :)

Delete
  2. Meie plaanime ka sinna minna. Lapsed hakkasid raha koguma, kuna meil piletitele juba läheb 100eur ringis. Mis siis veel toitudest. Kas seal on nt mingit kohta, kus saab nt enda pudelt veega täita? Mis nende praadide hinnad siis on? Nüüd seda lugedes, siis mõtlen küll, et peab vist oma toidud kaasa võtma, kuna lastele lõunasöögiks küll ei taha pannkooke vaid midagi korralikumat.

Replies
    1. Vett ära seal täida. Proovisin, see vesi oli kohutava maitsega. Pigem võta ise kaasa rohkem.

Praeg olid seal ikka 8 euro kanti. Allpool keegi siin kommenteerib, et pitsad olid täitsa hea hinnaga ja ise järgmine kord ilmselt hoiakski selle praekohviku poole. seekord lihtsalt tulime Lotte majast ja seal see pannkoogi lõhn ajas kohe pannkooki ostma (eks ta selle mõttega nii ole ka tehtud).

Delete
  3. Minu arust lotte enda kohviku praed on lottemaal ikka täitsa ok hinnaga me võtsime mehega kahepeale pitsa 6,9 eurot ja saime kõhu ikka väga täis, laps sai viinerid taignas ja friikad, oli vist 4,9 kui ma ei eksi ja laps oli rõõmus. Ega mujal toiduhinnad väga odavamad pole, seega toiduhindade üle väga ei kurdaks. Pannkoogid olid tõesti kallid (samas tallinnas sama hind, aga ka siin ei ostaks ma neid), sellepärast ise ei ostnud neid ja pigem juba suurem söök kohviku alas.
    Vesi on tegelt igal pool kallim 1,2 on juba päris hea hind- tallinki laevas on 2,5 eurot :S ja ise varusin 2*1,5 l kaasa ja 3 inimesele piisas ja jäi üle ka.

Replies
    1. Ma väga ei süvenenud praadidesse, aga esimestena kargasid silma pasta ja pelmeenide 8 euri ja rohkem sinna väga ei julgenud kiigata. Pitsa hind jah täitsa normaalne kahe peale võttes. Järgmine kord ilmselt tulekski ehk prae peale panustada, siis Margus ka suurem ja valik veidi laiem, et mida võtta. Ja siis ka läheks raha rohkem asja ette, sest see pannkook oli maksimaalselt 24cm diameetriga, arvatavasti veel väiksemgi.

Ilmselt ma käin liiga vähe avalikes kohtades või käin ainult odavates kohtades. Praegu tundub, et vingusime nende hindade pärast liiga palju, aga no mis sa teed, kui seni selliseid hindu pole kohanud :D :D

Delete
  4. Meie käisime ka Lottemaal perega, 4 meid kokku. Kaasa võtsime enda saiakesed ja kaks pudelit juua. Õnneks ei olnud palav ilm ja jooki läks vähe. Ostsime sealt ainult 4 jäätist, kokku läks 10€. Meie ka maalt ja hobusega ja palju raha ei raatsi välja käia :P Aa, rongiga sõitsime tagasi ka, see läks 4€ :D