Liikumispüramiid - tõsiselt lahe leid

Mul ikka vahel näkkab Interneeduses ringi kollates ja leian igasugu lahedaid asju. Mõned päevad tagasi sattusin sellise asja peale nagu Liikumispüramiid. Toidupüramiidist on kõik ju kuulnud, aga mis on liikumispüramiid?

Liikumispüramiidi koostasid laste tervisekooli läbiviijad. Ikka eesmärgiga anda teada, kui palju ja millist liikumist peaks laps nädalas tegema. Ja mitte ainult laps, vaid ka täiskasvanu võiks selle järgi oma käimisi ja toimetamisi seada.

Kui ma seda plakatit nägin, siis ma teadsin, et pean selle koju muretsema. Ainuke jama on see, et nende tellimise lehel on võimalikuks minimaalseks tellimuseks märgitud 25-lapse komplekt. Seega ootan  nüüd neilt vastust, et kas kuidagi väiksemas koguses ei saa tellida, aga samas on hind selle 25-lapse komplekti eest nii väike (9,90 ja post on hinnas), et olen nõus ka mõned komplektid niisama ära jagama tuttavatele lastele või ka ehk Mareku klassile, kui huvi tuntakse.

Liikumispüramiid näeb ise välja selline:

allikas: http://lastetervisekool.ee/liikumispuramiid/
Täpsustamiseks oli laste tervisekooli lehel juurde kirjutatud selline tekst: 

NR 1 nii lapse kui täiskasvanu kehalises aktiivsuses on igapäevane liikumine! See on liikumine kooli, tööle, trenni. Liikumine vahetundides ja tööl puhkepauside ajal. Liikumine kodus majapidamis- või aiatöid tehes. Igapäevast liikumist ei ole kunagi liiga palju.

NR 2 on südame treening ehk kõik see mis tõstab pulssi, paneb natuke hingeldama ja higistama. Siia alla kuuluvadkehalise kasvatuse tund, jalgrattaga sõitmine, sörkjooks.

NR 3 on lihastreening. Venitusharjutused, jõuharjutused nt kõhulihaste harjutused või kätekõverdused ja ka osavust arendavad harjutused, kus me õpime oma lihaseid paremini koordineerima ja osavamaid liigutusi tegema.

NR 4 on kõik see, mida võiks üldse mitte teha või igal juhul nii vähe kui võimalik. Pikad istumispausid, vähene kehaline aktiivsus.

Kui kedagi huvitab, siis seda plakatit ja töölehti saab tellida SIIT (liigu lehekülje alla otsa). 


No comments:

Post a Comment