Kas teid keegi aru sai, kuhu Marise kaliiper jäi?

Kunagi ammu rääkisin (SIIN), et hakkan nüüd oma pekke iganädalaselt mõõtma asjandusega nimega kaliiper. Lubasin ju teile edusammudest teada ka anda, aga mälupuudulikkusega, nagu ma olen, on jäänud see lubadus kuhugi muude oluliste asjade taha peitu. Aga kuna mulle nüüd natuke seda meelde tuletati, siis pajatan natuke antud teemal.

Kuigi ma siia pole kirjutanud, siis olen ikka usinalt paar korda kuus end mõõtnud. Ausalt öeldes, et üldse see mõõtmine käppa saada, läks minul natuke aega. Vaatasin juhendit, et kust ja kuidas mõõta ja siis üritasin kuidagi ise ennast näpistada siit ja sealt. Peaks justkui puust ja punaselt ees olema, aga ma suutsin ikka väheke põõsasse oma näitudega sõita.

Kui ma suve keskel esimest korda end mõõtsin, siis enda arust sain jube hästi näidud kirja. Kui aga numbreid tabelisse hakkasin kandma, siis olin kindel, et midagi läks kuskil nihu, sest ma väga ei uskunud, et mu rasva% alla 30 saaks olla. Aga ega ma kuidagi paremini nagu esimese hooga mõõta ei osanud ka.

Järgmisel nädalal proovisin uuesti ja suutsin veel nii paar nädalat mõõta end, enne kui torkas pähe, et äkki vaataks youtube´ist näidisvideot. Ma pole veel leidnud teemat, mille kohta sealt abi ei saaks. No otseloomulikult oli ka kaliipriga mõõtmise koha pealt sada erinevat videot.

Kuna kaliipreid on veidi erinevaid, siis otsisin video, mis oleks just täpselt samasuguse kaliipriga nagu mul on. Ja siis hakkasin selle järgi tegema. Hmmm... Tulemused said hoopis teistsugused (loe:suuremad). Olin oma pekke liiga hellalt kohelnud ja oleks pidanud nad ikka korralikult pihtide vahele võtma. Edaspidi tegingi.

Igatahes, olen nüüd peaaegu kolm kuud end näpistanud ja pigistanud kaliipriga ja praeguseks on rasvaprotsent veidi väiksemaks muutunud. Kuna aga ma väga tihedalt seda rasva% välja arvutada ei viitsi, siis leidsin endale Interneedusest hulga lihtsama lahenduse, et hoida silma peal, et näidud ikka jonksus oleks.

No muidugi kõige lihtsam on see, et vaatad eelmise nädala/kuu tulemusi ja hindad, kas on läinud paremaks või halvemaks. Aga leidsin ka SELLISE tabeli, mille järgi saad oma keha hinnata mõõdetud näitude liitmise teel. Minul, kui tavalisel naisel, oleks ideaalne tulemus 70-90 vahel, heaks võib pidada 91-100 punkti, keskmine oleks 101-120, alla keskmise 121-150 ja kehv üle 150.

Hetkel olen ma oma tulemusega vahemikus "alla keskmise". Kuigi rasva% oleks enamuste jaoks informatiivsem, siis mulle meeldib just selline "ei midagi ütlev number". Esiteks need numbrid muutuvad kiiremini, seega püsib motivatsioon paremini üleval. Teiseks ei pea arvutisse sisse trükkima neid numbreid % teada saamiseks. Kolmandaks tundub see "alla keskmise" hetkel rohkem mu kehavormile vastav, kui rasvaprotsendi number 26,24%, mis viimaste näitude järgi arvutades mul olema peaks (ise pakuks pigem nii 30% kanti peale vaadates).

Mainin ära veel ühe asja, mis minu puhul ilmselt natuke süüdi on mu tulemuste kõikumises. Selleks on üleliigne nahk. Teatud kohtadest mõõtes läheb mul veidi rohkem aega, et saada nö sama haare, mis eelmisel korral, sest nahk segab. Tohutult palju on seda igalepoole lehvima tekkinud :(

Kellel huvi selle väikse asja vastu tekkis, siis vidin ise on tegelikult väga odav- ainult 10 euri koos saatmisega ja mõõdulindi keha mõõtmiseks saab ka veel peale kauba ;) Tellida seda saab SIIT


No comments:

Post a Comment