Nädala kokkuvõte 7.11-13.11.2016

Mõtlesin see nädal veidi põhjalikuma ülevaate teha (eriti toitumise poole pealt). Et ikka puust ja punaselt oleks arusaadav, kas ikka täitsin endale seatud eesmärgid.

Esmaspäeval oli hommikuks kama maasikatega. Võtsin sügavkülmast esimesed selle aasta portsud sulama ja Margus oleks enne hommikusööki juba kõik nahka pistnud, kui oleks lastud. Siiski sain jaole ja jagus mulle kama sisse ka. Lõunal tegin spagette köögiviljadega. Tegin kohe kuus portsu, millest ühe sõin ära ja viis panin järgnevateks päevadeks külmiku oma aega ootama.

Õhtusöögiga läks veidi nihu. Kuna ajaliselt oli kell juba nii palju, kui ma lõpuks söömiseni jõudsin, siis sõin enne trenni natuke kamapalle jogurtiga (maitsestamata jogurt+ maasikad). Trennist tagasi tulles aga ei jaksanud enam väga vaaritada. Seega panin ühe kohupiimapaki naha alla ja 3 viilu juustu sõin ka :D No oli hull juustuisu. Kui need oli ära söödud, siis oli olemine kohe hulga parem.

Trenni koha pealt sai hommikul 20 minutit kõnnitud. Metsik tuul oli, aga lapsed tuli bussi peale saata ja niisama tee otsas passides bussi oodata ka ei tahtnud. Lisaks hommikusele minikõnnile käisin rühmatrennis. Seekord käisin üksi (mitte et inimesi poleks olnud, vaid ma muidu käin ühe tuttavaga koos) ja kohe naljakas oli minna. aga trenn ise oli korralik ja pulss oli pidevalt laes.

Teisipäeval jagasin hommikusöögi pooleks. Võtsin ühe banaanijagu komponente smuuti retseptist vähemaks ja sõin selle enne jooksu ära. Arvestades, et praeguse ilmaga jooksmine võtab energiat topelt (eriti käru lükates), siis ilma söömata ei julgenud 5 km-le vastu minna. See oli väga õige otsus, sest isegi vähese söögiga tundsin lõpetades, et see oli meeletult raske trenn. Aja järgi ütleks küll, et ma käisin vist jalutamas, aga tuleb  enda mõtlemist veidi korrigeerida, et vankriga lumes ja libedal teel joostes ei saagi eeldada samu aegu, nagu suvel ja ilma vankrita.

Koju jõudes jõin ülejäänud smuuti materjalist kokku keeratud joogi ära. Lõunaks võtsin eile valmis tehtud toidu. Väga mugav on ikka see toidu ette valmistamine. Saaks nüüd õhtuks ka veel midagi kokku vaaritatud, siis oleks superluks. Vahepalaks panin hommikul chiaseemned ka paisuma maasika-maitsestamatajogurti-banaani segusse. Sai üks hea ja mõnus puding :)

Õhtusöögiga olid veidi paremad lood, kui esmaspäeval. Tõesti vaid veidi, sest kokkamiseni ei jõudnud ka sel päeval. Aga kuna mul oli lõunasööki rohkem kui mitu portsu veel ootamas, siis pätsasin õhtuks ühe lõunasöögi. Enne ööund sai endale väike tervislik maius tehtud kodujuustu, maasikate ja kookospalmisuhkru näol. Ega ma ise suurt midagi saanudki. Lapsed tegid 1:0 mu toidule. Ei teagi, kas kiita neid või pahandada :D

Kolmapäeval alustasin hommikut jälle banaaniga. Jooksmise asemel läksin hoopis praktikale. Kaks tunnikest tehtud jälle :) Peale praktikat lasin ühe lõunasöögi kõhtu. Iga päevaga lähevad need spagetid aina paremaks (räägi veel, et soojendatud toit ei kõlba kuhugi!).


Vahepalaks sai jälle kodujuustumaiust tehtud. Mul hetkel mingi kodujuust hullust peal, seega ilmselt tuleb seda veel toitumisse sisse :) Õhtusöögiks tegin riisi-porgandi-sibula-hakkliha asjandust :D Ühesõnaga palju sibulat ja porgandit, normaalselt hakkliha ja väheke riisi ka. Hästi hea tuli ja panin ühe portsu järgmiseks päevaks ka kõrvale. Peale trenni võtsin ühe pisikese banaani. Kõht oli tühi ja teised sõid komme, seega see banaan oli sada korda parem valik, kui need, mis mu peas keerlesid (eriti, kuna sain oma käsitöö šokolaadi kätte, mille võitsin Magusad hetked FB loosist).

Trenniks korralik tund aega rabelemist rühmatrennis. Tegime kõik kehalihased läbi seekord. Ega siin muud polegi öelda, kui et väga mõnus oli!

Neljapäeva hommikut alustasin pudruga. Selle nordicu kaerahelbepudruga, kus kaerakliid sees. Tõesti, väga maitsev puder. Oleks veel maitsvam olnud, kui ma poleks veidi üle soolanud :D Aga see selleks. Kõht tuli korralikult täis süüa, sest läksin Viljandi vaatlustundi tegema lasteaeada. Enne ära minekut kõndisin igaksjuhuks pool tundi ära. Juhuks, kui rohkem täna liikuma ei peaks jõudma. Täpselt nii juhtuski ja see hommikune kõnd jäi tänaseks aktiivsuseks.

Kuna koju jõudsin alles peale lõunat, pidin lõuna kodust väljas sööma. Söögivalik väga lai polnud, aga valituks osutus eriti piprane plov. Selle piprasuse avastasin muidugi alles siis, kui paar ampsu olin ära söönud :D

Koju jõudes oli plaan vahepala süüa, aga kuna Margus jäi mulle sülle magama ja igal mu katsel teda maha "raputada" hakkas ta jorisema, siis lasin tal rahus oma süles une täis magada ja hoopis arvutis nii kaua passida. Isegi õppida ei viitsinud. Voh, nii laisk olengi :D

Kui üks hetk Margus ärkas, sõime õhtusöögi ära (mis oli eelmisel päeval juba valmis tehtud ja vajas vaid soojendamist). Kuna kellaaeg oli siis veel varajane, siis võtsin õhtupoole veidi kamapalle maitsestamata jogurti ja maasikatega :) Üleüldse oli mingi näksimise isu peal ja üritasin kamapallidega seda taltsutada.. .No ei tulnud hästi välja, aga eneseditsipliini abiga elasime magama minekuni välja.

Reede hommikul tegin endale jälle kodujuust maasikatega, aga seekord panin magustamiseks mett. 45 minutit peale hommikusööki läksin jooksma, Plaanis oli 3 km joosta. Mul oli mitu põhjust, miks ma pikemalt ei plaaninud joosta, aga kuna tuul oli ootamatult vaikne, siis jooksin 5,1km ära, nagu virtuaaljooksu jaoks vaja. Seekord ma ilmselt jään üldse viimaseks seal, sest kes teine jookseb käruga läbi lume? Seda ilmselt leiab veel, aga sellist, kes selle ajaga virtuaaljooksus osaleks, küll vist teist ei leia :D

Tuppa jõudes pidin veel oma 5 minutit Marguse vankrit kõigutama, et ta edasi magaks. Oli vaja ju kähku veel pesemas ära käia ja hakata tegutsema. Tegutsemiseni kohe küll ei jõudnud (arvuti tuli vahele :D), aga kuna ma hommikul enne jooksma minekut juba koristasin ja möllasin veidi, siis võis võtta selle pool tunnikest.

Lõunasöögiks sai soojendatud jällegi üks karbike esmaspäeval valmis tehtud toitu. Järgmine toidukord tuli alles õhtul, kui isadepäevapeolt koju jõudsime. Kuna vahe jäi nii pikaks, siis oli kõht väga tühi (peol pakutud kringlist loobusin). Sõin ära viimase ettevalmistatud toidu, tegin kamapalle, jõin kama ja sõin ühe kommi ära. Oleks veel söönud, aga suutsin lõpuks ikka pidurit tõmmata. Ülejäänud kommid jagasin teisele ära :D

Laupäev kujunes planeeritud vabaks päevaks. Kuigi algul mõtlesin pühapäeva vabalt võtta, siis plaanid muutusid. Hommikul sõin ühe pannkoogi moosiga, lõunaks sõin kodust väljas isadepäeva tähistamas friikaid ja kooki, õhtul koju tulles sõin riisi sealihaga. Keha tahtis midagi normaalset saada enne söömisega joone alla tõmbamist :D

Laupäevaseks trenniks jäi suusatamine. Enne suusatamist jooksin ka ühe kilomeetrikese nö soojenduseks ja siis suusatasin pool tunnikest. Enamus aega läks sellest küll raja sisse sõitmiseks, aga paras trenn seegi :) Väga mõnus oli!


Pühapäeva hommik algas isadepäeva tordi tükikesega. Väga hea oli! Mitte üldse tervislik, aga tähtpäeval võiks natuke selle inimesi eelistusi arvestada, kelle auks kook tehakse. Nii ka tuli selline tort, nagu ta tuli.

Et kook tasa teha, tuli nädala kolmas jooks ära teha. Plaan oli esialgu 10km teha, seega tegin ette 5minutit soojendusjooksu. Kuigi tuult polnud, siis maapind oli kõike muud, kui kerge. Eriti see kruusatee lõik. Sellest tulenevalt mõtlesin, et vaatan vastavalt jooksule, et kas proovin teha kiiremad 5 või aeglasemad 10.

Kuna ma polnud see nädal ilma käruta jooksma saanud ja virtuaaljooksu 5km aeg oli masendavalt jube, siis oleks kiirem 5km aeg kasuks tulnud. Arvestades praeguseid teeolusid, siis 10km võistlustempos ma ei jaksa joosta ka ausalt :D . Pole sellist vormi lihtsalt. Tulemuseks saigi 5 minutit soojendust + 5km võitlustempos + 5 minutit maha jahtumiseks. Sellest tulenevalt pean end kätte võtma ja hakkama tegema aeglaseid pikemaid jookse jälle. No muidu ei saagi järgmiseks aastaks poolmaratoniks nii vormi, et alla 2 tunni ära joosta :D :D

Lõunast läks asi käest ära. Üle koguseliselt ei söönud, aga ülejäänud päev oli täielikult näksimise tähe all. Üks õun, üks banaan, natuke kohupiima, paar tükki šokolaadi (sellest kirjutan kunagi eraldi postituse). Õppisin ja polnud aega korralikku süüa teha. Priit tegi lastele ja ma siis käisin võtsin midagi näppu, et siis jälle edasi õppida. Ja nii õhtuni välja.

Kaalust pole ma midagi veel kirjutanud. Mhhh, ma ei oskagi selle kohta midagi öelda, mis sel nädalal kaaluga toimus. Käisin kaalu peal rohkem kui paar korda see nädal. Kaal ei tahtnud üldse langeda. Siis, laupäeva hommikuks oli üle poole kilo langenud, olin juba õnnelik. Aga pühapäeva hommikuga saabus kuu "parim" aeg ja võite aimata, mida kaal tegi.. Ühesõnaga täna hommikune kaal oli 78,8kg.

Vot selline see nädal oli . Eesmärkide koha pealt paneks endale hindeks neli pika miinusega. Maiustamist tuli veidi rohkem kui ühel päeval. Jooksudest kolm said tehtud, aga 10km jooks jäi ära. Rühmatrennid on sellised võnkumatud nädalaosad, et neid ei saa kuidagi ära jätta. Prepmeal´i tegin valmis ühe toidukorra ulatuses, aga ka sellest oli väga palju kasu!

Järgmine nädal on koolinädal. Uhh, selle võrra kohe raskem toitumist kontrolli all hoida. Ühel päeval kindlasti lähen Tartus välja sööma, sest on pikem vahe loengute vahel (kes kokku tahab saada, siis olen laupäeval täitsa saadaval lõuna ajal :D). Aga muidu tuleb ikka toidud kaasa teha. Seega eesmärgid saavad olema sellised:
  • 2 rühmatrenni 
  • 3 jooksutrenni, millest üks aeglasel pulsil pikem jooks! 
  • koolipäevadel vähemalt 3 toidukorda! 
  • maiustamiseks nädala jooksul üks pooltund (proovime siis seda lahendust, nagu saatest nähtud) 
  • Kaalul pühapäevaks 77,midagi! Kaua võib passida ühes paigas :D 

6 comments:

  1. Väga armas näpukas eesmärkide seas :) See numbritega märgitud.

    ReplyDelete
    Replies
    1. parandasin ära :D kaalu tõsta tõesti ei soovi :D

      Delete
  2. Sa oled nii vastikult tubli, et mul hakkab piinlik kohe :D Enda pärast muidugi! Et ma nii laisk olen ega suuda end kokku võtta :/
    Aga tõesti! Jätka samas vaimus! Ja motiveeri meid edasi! :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. No piinlikkuseks põhjust ei ole, sest nagu näha, siis söögipoole pealt on arenemisruumi küllaga. Aga seal on üks viga - näksimine. Kui sellest kuidagi jagu saada, siis võiks juba uhkelt öelda küll, et olen väga tubli. Seniks aga teen jäärapäiselt trenni edasi, et mingigi edu saavutada :D

      Delete
  3. Aga mis su ülejäänud pere õhtusöögiks sööb? Ära kaalualandamise tuhinas ülejäänud peret ära unusta. Nemad sõid koos sinuga ebatervislikult, võta nad tervislikku ellu ka kaasa. Vabandust, kui sa seda teedki juba, jutust ei lugenud välja :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teised saavad ka ikka tervislikumat toitu. Aga teatud toite üks või teine ei söö, siis nad vahel ikka saavad muud toitu (nt kartulit ja kastet) ka. Enamasti nendel päevadel, kui mehel mingi kindel isu ja ise köögis majandab.

      Delete