5 nippi, et uue aasta lubadus ei kaoks tuulde (KJ ja sport)

Aasta alguse lubaduste aeg ei ole kaugel! Teeme see aasta nii, et oleme nendeks valmistunud. Siis ei saabu see aeg sama ootamatult, nagu Eestis esimene lumi ja libedad teed :D Siin mõned nipid, mis minul on aidanud rajal püsida ja oma eesmärkide suunas liikuda :)

Ei saa öelda, et "pärast" pilt, lepime siis väljendiga "praegu"
Kui jutuks tuleb toitumine ja trenn, siis teoorias oleme me kõik tugevad. Tuleb toituda tervislikult. Tuleb käia trennis. Kui paljud aega selle järgi talitavad? Õnneks järjest suurem hulk inimesi, kuid ega ilmselt ka nendest tublidest võivad enamus öelda, et aegajalt on perioode, kus teoorias teadmine ei tähenda praktiliselt rakendamist.  Kuidas aga saada motivatsiooni, et mitte jääda vaid teooriatasandile? Siin mõned nipid, mis minule on mõjunud.

"Enne" 
Tee trenni hommikul! Kõige parem on kohe enne hommikusööki. Siis keha juba liigub, kuid aju on enamasti veel unerežiimil. Nii ei jõua sa iseendale vastu vaielda, et miks sul on seda vaja ja parem võiks voodis vedeleda see 30 minutit. Lihtsalt hopp, voodist püsti, ja tegudele! Kergem variant on väike tubane võimlemine, ise eelistan pooletunnist äratusjooksu, mis annab niivõrd hea alguse päevale.

Kasuta toidu ettevalmistamist. Prepmeal on vist tuttav väljend enamustele, või ei? Lühidalt öeldes on see toidu ettevalmistamine ja pakendamine toidukorra kaupa mingiks kindlaks perioodiks. Mina ise eelistan kuni 4-ks päevaks ette teha, aga on ka inimesi, kes teevad nädalas korra järgmise 7 päeva toidud korraga.

Miks on prepmeal väga hea variant? Sedamoodi talitades juhul jääb ära toidu peale mõtlemine päevadel, kus sa ei pea mõtlema, mis söögiks teha. Sa võtadki kindlal kellaajal oma karbi, lased toidu soojaks ja sööd. See on minu meelest täiesti kohustuslik lähenemine neile, keda kimbutavad erinevad isud ja annavad ahvatlustele tihti alla.

Sea endale reaalsed eesmärgid! Aasta alguses 100 kg kaaludes ei unistanud ma, et kui vaid saaks 50kg kaaluvaks tibiks. Ma teadsin, et seda ei juhtu kunagi, kui ma ei hakka väikestest sammudest pihta! Alguses 5kg, siis 10kg. Ega asjata öelda, et aeglaselt sõuad, kaugele jõuad. 

Veel parem kaalulisest numbrist on eesmärgiks seada mingi saavutus! Osalemine mõnel võistlusel, 10 kättekõverdust, 5km jooksmine, you name it! Mida iganes hing ihkab, aga jällegi reaalsuse piires! Näiteks minul oli eesmärgiks poolmaraton – linnuke kirjas praeguseks! Füüsiliste eesmärkide saavutamiseks pead sa paratamatult muutma oma lähenemist toitumisele ja trennile. Seega paraneb su vorm ja toitumine, muudatused muutuvad igapäevaseks ja sinust saabki tervislik inimene pikemas perspektiivis kui vaid su eesmärk.

Leia endale tugiisik! Parim oleks selline, kes ei karda sulle öelda, et sa oled laisk ja torgib sind tagumikust, kuniks sa ajad end välja ka siis, kui sajab pussnuge. Samas tugiisik pole ainult türann, kes keelab, käseb, poob ja laseb. Ta on su trennikaaslane.  Sõber, kes kuulab ära kõik su halamised alates sellest kuidas snickers poes lausa anus enda ostmist (ja söömist) kuni lihasvaludega ärkamiseni välja. Samas annab ta sulle konstruktiivset kriitikat, mille najal sa suudad edasi minna nii tõusudel kui langusmomentidel (sest neid esineb kõigil!). 

Viimane soovitus kehtib vaid neile, kellel on kodus keegi, kes suudab vahel juuksed halliks ajada ja närvirakke suuremas koguses ära suretada. Olgu see siis elukaaslane, laps(ed) või mõni loomake. Pole paremat pingealandajat, kui on sport! Kui on õhus pingeline moment, siis ära mine poodi magusa või joogi järgi!  Mine hoopis jooksma, kangi rebima  või rabele ühes rühmatrennis (bodycombat on eriti hea sellisel juhul!) ja sa oled koju tagasi jõudes tunduvalt rahulikum  ja oled teinud oma kehale heateo! 

Alati on ka olukordi, kus ei mõju üks, teine või kolmas abivahend. Siis võtagi see üks õhtu vabalt! Maailm ei kuku kokku, kui sa jõuad oma eesmärgini kolm päeva hiljem või kui kaalul on korraks kiloke suurem number. Aga seda vaid siis, kui see on vaid korraks ja sellest ei saa jälle igapäev. 


4 comments:

  1. Mina tunnen tugiisikust puudust. Nii hea, kui oleks keegi, kellega regulaarselt trenni teha. Aga minu kaootilise päevaplaani juures on keeruline leida kedagi, kes lühikese etteteatamise peale startida saab :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. tugiisikust tunnen isegi natuke puudust. Õnneks on mõned nö distantsilt toetajad :) Samas kedagi, kellega jooksmas käia, kahjuks pole :S

      Delete
  2. Sa näed nii peenike välja! Palju kaal praegu näitab?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siin kohal tuleb rolli see, et kaalunumber ei ütle midagi. Viimase poole aastaga pole kaal suurt kadunud (ehk kõigub jätkuvalt 78-81kg vahel, vastavalt tujule), aga riidenumber väheneb jätkuvalt ;) Ühesõnaga hetkel tunnen, et trenn vormib keha päris hästi, kuigi kaalunumber seda ei taha väljendada. Ümbermõõdud vähenevad ja see on kõige olulisem! :)

      Delete