FiguraGen vol2 - FiguraGen weight testi tulemused

Peale seda, kui olen pidanud veetma mitu tundi vahvlilõhna sees (ostsime jõululaadalt terve hunniku vahvleid, miks? see lugu on veidi pikem :D), on kõige õigem hetk panna kirja ka oma teise geenitesti tulemused. Seekord oli uurimise alla geenide see osa, mis mõjutab toitumist ja kaalu. Ütlen juba ette ära, et kes tahab endale seda testi tellida, siis seda on võimalik teha geenitestid.ee kodulehelt.

Mis test on FiguraGen weight? FiguraGen testi vastus sisaldab geenitesti tulemusi ja toitumisalaseid nõuandeid. Nõuanded on koostatud just Teile, arvestades Teie geneetilisi iseärasusi. Näidismenüü on mõeldud kehakaalu alandamiseks, selle koostamisel on arvesse võetud geenitesti tulemust, sugu, pikkust, kaalu, vanust ja füüsilist koormust.

FiguraGen test aitab: teada saada kaalutõusu riske, leida kaalu alandamiseks sobiv dieet, teadvustada toidueelistusi ja isu eripärasid, hinnata füüsilise treeningu vajadust ja mõju kehakaalule.

Testi vastused algavad sellise hästi üldise kokkuvõttega tulemustest: Vastavalt Teie geenitesti tulemustele peaksite kaalu alandamiseks ja kontrolli all hoidmiseks silmas pidama alljärgnevat:

  • Küllastunud rasvade söömine suurendab Teil kehakaalu tõusu riski. Püüdke küllastunud rasvade osa toidus vähendada.
  • Teile sobib nn. Vahemere dieet, mille puhul võite rohkem kasutada küllastumata rasvu (õlisid).
  • Teile ei sobi kõikide süsivesikute poolest vaene dieet. Tarbige rohkem liitsüsivesikuid ja vähem lihtsüsivesikuid.
  •  Teil esineva FTO geenivariatsiooniga kaasneva kaalutõusu riski vähendamiseks on väga oluline ka treening, kuid ainult treeninguga on Teil kehakaalu raske alandada.
Peale seda tuleb iga punkti kohta pikem ja põhjalik seletus, et mille järgi see järeldus on tehtud. Ma panen siia kirja mõned punktid iga valdkonna kohta. 

Toidus olevad rasvad
  • Teil esinev variatsioon geenis FTO on seotud suurenenud ülekaalulisuse riskiga. Selle geenivariatsiooniga kaasnev suurem risk kehakaalu tõusule avaldub rasvarikka toiduga liialdamisel. 
  • APOA5 geeni variatsioon on samuti seotud suurema kehakaaluga, kui tarbitakse rohkelt rasvu. Ülekaalulisuse riski saab vähendada toidu rasvasisalduse piiramisega. 
  • Geenitestis tuvastatud variatsioon geenis APOA2 ei ole seotud suurema kehakaalu tõusu riskiga.
  • Teil esinev variatsioon geenis PPARG näitab, et kuulute nende sekka, kellele sobivad taimsed õlid, millistes on rohkem monoküllastamata rasvhappeid. Need aitavad Teil vööümbermõõtu vähendada. 
Toidus olevad süsivesikud: 
  • Teil esinev variatsioon geenis FTO näitab, et teil on suurem risk ülekaalulisusele, kui liigselt väldite kõiki süsivesikuid. Pidage meeles, et teile sobivad aeglaselt imenduvad kiududerikkad täisteratoidud. 
  • Uuringud ADRB2 geeni variatsiooniga ütlevad, et Teile ei sobi kiiresti imenduvate süsivesikuterikas toit, mille hulka kuuluvad maiustused, nisujahust tooted jm
Trenni seos toitumisega: 
  • Teie FTO geenivariatsioonist tuleneva ülekaalu riski vähendamiseks on vajalik füüsiline treening. 
  • Samas on näidatud, et Teil esineva ADRB2 geeni variatsiooniga tõuseb rasvade põletamise tase treeningu tagajärjel vähem, kui neil, kellel on selles geenis teine variatsioon. 
  • Ideaalne oleks saavutada treeningute sagedus 4-5 korda nädalas ja kestus 45-60 min.
Isu regulatsioon (minu jaoks väga huvitav valdkond): 
  • Teil esinev variatsioon geenis FTO võib olla üheks põhjuseks, miks kipute rohkem sööma ja eelistama rasvast toitu. (mida oligi vaja tõestada :D :D ) 
Mulle sobiv dieet: 
  • teie genotüübile sobib suurendatud küllastumata rasvade osakaaluga ehk vahemere dieet. 
  • Teie geneetiliste variatsioonide puhul on soovitav kaalu alandamiseks rohkem rasva süüa. Oluline on vahet teha erineva päritolu ja keemilise struktuuriga rasvadel, sest just taimsed rasvad (mis on enamasti küllastumata rasvad) aitavad Teil kehakaalu alandada ja hoida. 
  • Vastupidiselt tavalisele tasakaalustatud dieedile, kus piiratakse rasva tarbimist üldiselt, tõstab Vahemere dieet küllastamata rasvade osakaalu ning piirab küllastatud rasvade tarbimist. Päevane toidust saadav energia peaks tulevama 35- 40% ulatuses rasvadest, 10-15% valkudest ja 45-50% süsivesikutest.
  • Vahemere dieet sisaldab köögivilju, puuvilju, täisteratooteid, läätsi, ube ja oliiviõli. Valkudest pigem kala ja linnuliha, mis vastupidiselt punasele lihale sisaldavad vähem küllastatatud rasva. 
  • Head küllastamata rasva allikad on pähklid, seemned, nende õlid, avokaado, oliivid ja rasvane kala. Rasvase liha, piimatoodete ja või tarbimist on soovitav vähendada. 
Lisaks praegu välja toodud infole oli iga valdkonna kohta veel seletavat infot, lõpus veel toiduained, mida peaks vältima ja mida nende asemel võiks tarbida (nt margariini asemel võileivale panna avokaadot) ning 3 päeva näidis toitumiskava. Seletati ka lahti, mis geenide järgi mingi järeldus on tuletatud ja mida need geenid endast üldse kujutavad. 

Üks asi, mille koha pealt on väga soovitatav seda testi teha, on just see nö soovitatava süsivesikute-raskvade-valkude suhte teada saamine. Toitumismaastikul on olemas erinevaid dieete, mida inimesed katsetavad teadmata, kas see tegelikkuses tema kehale üldse sobib. See test hoiab ära sellise katsetamise ja annab kohe teada, mis sobib, mis mitte. 

Seega, kui sul on kaaluga (ja selle alandamisega) probleeme, siis mina küll soovitan su test endale tellida. Võib olla on sinu kaalulanguse probleem just selles, et püüad kaalu alandada viisil, mis sinu geenidele üldse ei sobi. Hetkel tellides saad ka  25% soodust, kui kasutad koodi MARIS.  



No comments:

Post a Comment