2017 - plaanid ja eesmärgid

Uus aasta on kätte jõudnud ja mul ei olegi kirjas veel, mis plaanid mul selleks aastaks on. Eelmise aasta kokkuvõtte tegin juba mõned päevad tagasi ära (loe SIIT)  ja huvipakkuvate jooksude kava (loe SIIT)  panin ka kirja. Aga selliseid konkreetseid eesmärke ja plaani pole veel kirja pannud. Vähemalt mitte siia, blogisse. Aga kohe parandan selle vea.

Ilmselgelt ei tule siit uusaasta lubadusi. Minu eesmärgid ei sõltu tegelikult üldsegi ajaliselt aastavahetusest ja ei ole kindlasti terveks järgnevaks aastaks. Igal eesmärgil on oma ajaline jaotus ja enamuste puhul võib mul olla ideaal, kuhu kord välja tahan jõuda, aga see ei pruugi olla selle nädala, kuu või poolaasta eesmärk. Aastavahetus on hea aeg eesmärke kirja panna pigem selle poolest, et suurem pidustuste hooaeg on läbi saanud ja on õige hetk ohjad kätte võtta ja edasi kapata.

Mis ma ikka pikalt jutustan. Panen kirja punkti haaval, mis on mu järgmiste kuude plaanid trenni ja natuke ka toitumise poole pealt. Kordan - siin pole mingeid lubadusi, pigem väike loorikergitus, millele keskendun ja mille kohta siit blogist järgnevatel kuudel lugeda saab.

1. Jooksmine - Eesmärk on hiljemalt SEB maratoni ajal (sügisel) joosta ära oma esimene maraton. Ütlen hiljemalt, sest ma südamest loodan, et ma jõuan enne ametlikku jooksu ka iseseisvalt selle etapi läbi joosta. Aga kui ei jõua, siis sel üritusel pean selle kindlasti ära jooksma!

Jooksmise koha pealt tahan kindlasti ka teha rekordeid 5km, 10km ja ka poolmaratoni etapil, aga eraldi numbriliselt oodatavaid tulemusi välja tooma ei hakka. Peamine rõhk on siiski maratoniks treenimisel ja seega pigem pulsil ja vastupidavusel, kui tempol. Selle järgi panen ka endale kava kokku.

Jah, ise panen kava kokku. Targem oleks muidugi kellegi professionaalse käe all treenida, aga hetkeseis on selline, et see pole võimalik. Kandideerisin küll marathon100 projekti, mille raames nad aitavad treenida maratoniks ja poolmaratoniks, aga sinna on kandideerijaid päris palju ja ma väga palju ei looda selle võimaluse peale. Seega, kui sinna ei pääse, siis pean paraku oma teadmistega läbi ajama.

Päris ainult enda teadmistega muidugi ei toimeta. Mul on õnneks hea, tark raamat (jooksja käsiraamat), mille põhjal kava kokku panna.  Pluss ka netist leitavad kavad ja mõned näidiskavad Eesti treeneritelt. Muidugi ei ole see karvavõrdki võrreldav professionaalse treeneri poolt mulle tehtud kavaga, aga nii kaua kui selleks võimalust pole, on see ilmselt parem, kui ilma igasuguse kavata treenida.

2. suhkruvaba kuu - see eesmärk on esialgse lõppdaatumiga. Selles suhtes, et olen planeerinud vähemalt jaanuarikuu suhkruvabalt üle elada (väikse mööndusega, et päris detailidesse ei lange ja kui ikka väljast näha soolane toit on, siis külas olles ei hakka üle küsima, et ega seal suhkrut sees pole). Kui see kuu läheb edukalt (või üksikute libastumistega), siis kindlasti püüan edasi ka samal põhimõttel tegutseda. Minu jaoks on motiveeriv punkt selle asja juures just see, et kui kaua ma suudan jutti ilma magusata olla ja kui juba on nädal või kaks saavutatud, siis on hasart nii suur, et ennast teades ilmsel tihti just selle najal jätakski magusa võtmata.

Suhkruvaba kuu juures võiks ju rääkida, et ideaalist võikski valgest suhkrust täiesti loobuda, aga nagu ütlesin on see ideaal. Eesmärgina seda kindlasti ei sõnasta. Pigem üritan kuu või kui kaua iganes suudan nii olla ja edasi jätkan samal viisil nagu praegu - kodus valget suhkrut ei tarbi ja kui toodetes sees on, siis maha surema ei hakka.

3. rühmatrennid - kindlasti tahan jätkuvalt Krista trennides käia Võhmas. Kuigi väga raske oli neid jooksukavasse kuidagi normaalselt sättida, siis ära neid ka ei jäta. Tänu nendele trennidele on keha tunduvalt paremas lihaselises vormis ja tahan veelgi paremasse vormi saada. Ilmselt saab see aegajalt olema parajalt keeruline ettevõtmine kõikide muude tegevuste kõrvalt end sinna kohale vedada, aga mul on endale selle koha pealt alati üks lause - sellisel ajal ei tee ma nagunii ei koolitöid ega muud hädavajalikku. Seega pole mõtet vabanduste taha pugeda.

4. kehakaal - täna hommikul kaalule astudes pidin maha surema, sest kaalu järgi olin ööga 6kg juurde võtnud. Sai jah eile kõvasti söödud, aga no kuus kilo?!?!  Nüüd on kaks varianti - kas kaal pani hullu või julges uue aasta puhul mulle mu tegelikku kaalu näidata :D :D Ilmselgelt ikka esimene variant, aga päris kohutav oli nii suuri numbreid jälle kaalul näha... Kes teab, ehk kaal andiski märku "šokiteraapiana", et nüüd oleks aeg uuesti end käsile võtta ja pühad selja taha jätta ( koos pühadesöökidega).

Kaalu koha pealt tegelikult ma üldse eesmärki endale ei seaks, sest mul ei ole enda keha suhtes mingeid erilisi kaebusi. Ainuke asi, mis mulle ei meeldi, on lahtine nahk ja seda saab ära ainult operatsiooniga. Kehakaalu suhtes panen eesmärgi ainult jooksmise pärast. Tavapärastest otsadest olulisemalt pikemat maad (ehk üle 15km) joostes ei kannata mu põlved mu praegust kehakaalu välja. Pärast jooksu on kogu aeg vaja neid putitada kreemide ja teipidega. Lihtsam oleks kehakaalu vähendada ja seeläbi teha põlvedele suur heategu.

Siinkohal paneks eesmärgi etapiliselt. Jagame aasta neljaks. Numbriliselt hetkel ma ei hakka rohkem midagi kirja panema kui seda, et tahan aasta esimese veerandi lõpuks kaalul ära näha number kuue. Kuna hetkel on pühadehulluse tagajärjel esimeseks numbriks jälle 8 tiksunud, siis ma arvan, et see on igati õigustatud eesmärk. Ideaalkaaluks väidavad erinevad kalkulaatorid olevat mul 58kg (kõikumistega veidi siia-sinna), kas sinna kunagi ka jõuan, ei oska hetkel öelda (ei tea, kas tahangi).

5. toitumine üldiselt - Alates tänasest hommikust üritan kõik oma toitumised üles kirjutada (ja teha seda läbi aasta). Ma kindlasti ei hakka blogisse tegema nö igapäevaseid "sõin seda, tegin seda" postitusi. Ma panen need endale kirja oma märkmikusse. Sinna samasse, kus ka endale jaanuari kuuks treeningute kava koostasin.  Kui ma panen kirja ainult iseendale, siis ei teki seda momenti, et "ma ei söö, sest teised näevad pärast" ja saan põhjalikumalt analüüsida oma valikuid.

Kindlasti saab nädala kokkuvõtetest natuke aimu mu toidulauast, aga laias laastus võin juba ette ära öelda, et vähemalt esimese poolaasta lähtun oma toitumisel fitlapi toitumiskavast. Juba täna hakkasin jälle suure hooga sealt toite vaatama ja tegema. Toiduteisipäevadega ma enam edasi ei lähe. Mul lihtsalt ei ole sellist aega ja kui juba blogimiseks aja võtan, siis pigem kirjutan enda jaoks olulisematel teemadel.


Need on sellised viis olulisemat punkti, millest lähtuvalt hakkan edasipidi toimetama. Mul oli küll mõte teha üks pikemat sorti #runstreak , aga loobusin sellest mõttest. Ilmselt põletaks see mu kiiresti läbi ja targem on jätta ikka täielikke puhkuse päevi ka kavasse..

Tegelikult neid mõtteid oli veel, mida võiks teha sel aastal, aga üritasin kaine mõistuse juurde jääda selle planeerimisega. Pean siiski arvestama, et enam pole ma kodune ja aeg, mille saan sportimisele pühendada on tunduvalt kitsamapiirilisem, kui veel kuu aega tagasi. Üldsegi, targem on ju vähem planeerida ja need kõik ka saavutada ;)

Ma täna nädala kokkuvõtet tegema ei hakka, aga edaspidi üritan pühapäeva õhtuti selle ikka blogisse üles saada. Kirja hakkavad saama samad asjad, mis siiani ja lisaks üritan panna nädalale nö minieesmärke, et siis hinnata, kas olen jätkuvalt ilusti rajal või mitte :)  Siinkohal ma küsin, kas teie jaoks on oluline, kui ma lisan ka nt jooksukiirused, pulsi jms andmed, mida kellalt välja loen? Või tegelikult praegu mõeldes võiks hakata ka üles märkima treeningu üldist väsimusastet, või äkki veel midagi? Ühesõnaga võite mulle märku anda, kui miskit võiks veel nädala kokkuvõtete postituses olla kirjas.

Nii palju võin 1. jaanuari õhtuks öelda, et magusast olen  täna suure kaarega mööda käinud, kuigi võimalusi maiustada oli küll ja veel. Toiduvalik oli osaliselt veel peohõnguline, aga vaid seetõttu, et aitasin peost alles jäänud toitu ära süüa. Seda siiski normaalse inimese koguses ja ühe toidukorra piires (salati näol).


Trenni tegin ka juba täna. Jooksin 10km (mis tuletab meelde, et pean virtuaaljooksu tulemuse ära saatma). Plaanis oli küll 5km-ne ots teha oma nohu tõttu, aga kuna tee peale tuli ootamatu üllatus (paar neljajalgset looma), siis pidin otsa ringi keerama ja kaarega jooksma. Saingi siis juba 10 kilomeetrit kokku :)

Kui aktiivne teie järgnev aasta kavatseb tulla? Kas jätkate samas vaimus, kui eelmisel aastalgi või on äkki mõni suurem eesmärk, mida püüdma hakkate?


2 comments:

  1. Esiteks edu maratoni treeningutel :) Loodan siiralt, et eesmärk täitub :) Ise jään uuele poolmaratoni ringile, ei ole mu vaim valmis küpsenud maratoniks ja seda enam respekt ja soovin edu :) Hea meelega loeks detailselt jooksude kohta, just mis pulsid jms
    Suhkruvaba kuu- ilmselt saab see päris keeruline olema. Mina ei liitu :P :D Ses mõttes, et mul on plaanis süüa mitte kommi ja šokolaadi aga kui tuleb isu küpsetada üks tervislik kook, siis vast kätt ette ei pane. Samas kes teab? Mul tuleb jaanuar suuremat sorti jälgimisekuu, et veeburariks triksistraksis olla. Aga loodan, et oled tubli ja pead ilusti vastu ning peagi terendab ka see kuus seal ees, mis siiani tulla pole tahtnud va sindrinahk :) Seega edu, edu ja veelkord edu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maratoni mõte tuli suhteliselt üleöö mulle. Aga nii kui selle välja ütlesin, oli see ka plaani võetud 😊
      Suhkruvabakuu on minu kehale hädavajalik. Loodan sellest saada seda tõuget, et kaal jälle sujuvalt liikuma hakkaks ja kuueni ka ükskord jõuaks 😊
      Kui mul jaamuari keskpaigaga eksamid läbi saavad, siis mul tuleb hetkeks kergem periood ja loodan selle ajaga endale ka prepmeal'i kombe uuesti sisse juurutada.
      Ma tean, et korralik prepmeal+ suhkruvaba menüü + trenn + vajalik kogus puhkust teeb kokku imelise tulemuse kehal 💪

      Delete