Minu tähelepanekud Fitlapiga alustades

See toitumiskavasse sisse elamine pole mul väga lihtsalt ausalt läinud. Kas on siis nii raske? Oh ei! Tegelikult pole üldse raske ja Fitlapis on mitmeid eeliseid, mida ma teiste proovitud toitumiskavade juures igatsesin, aga katsetamises olen ma (hetkel veel) väga tagasihoidlikuks jäänud.

Kuna nüüd peaks mõned nädalad olema mul veidikene rahulikum aeg (koolis paus enne uue semestri algust), siis võtan end kätte ja proovin teha järgmise nädala jooksul kõik toidud sellised, mida ma veel kavast proovinud pole. See pole üldse raske ülesanne. Kavas on toite nii palju, et enamusi pole ma ilmselt veel vaadanudki.

Lisaks on Fitlapil on hästi mõnus salajane toetusgrupp, kuhu inimesed postitavad oma toite. Sealt ma pidevalt ohhetan ja ahhetan, et kas selline asi on ka kavas? Ja tuleb välja, et ongi! Nii ma olen juba endale mõned variandid järgmisesse nädalasse ära pannud.

Aga tänase postituse mõte on tegelikult muu kui vaid see, et ma pole väga katsetama jõudnud. Tahtsin tuua välja mõned punktid, mida algajal liitujal tasuks tähele panna. Vähemalt mis minul tuli kindlasti läbi uurida-vaadata-lugeda enne, kui sain nö korralikult pihta, et mida, kus ja kuidas ma toimetama pean. Ega ma 100% jätkuvalt pole veel matsu saanud, aga küll ajapikku võin end ka selles kavas täitsa koduselt tunda :)

Mainin veel ära, et mõned asjad tulenevad kindlasti ka sellest, et olen varasemalt teisi kavasid kasutanud ja nende süsteemiga harjunud. Fitlapil on aga teine süsteem. Ja võib olla ma mõne asja puhul pole väga täpne! Siis võib kindlasti mõni kogenum kasutaja parandada! Kindlasti parandage, kui viga näete :) Aga alustame siis asjade väljatoomisega!

1. Toitumiskava ja toitumispäevik on eri kohtades. Olen seni harjunud, et saan ühes kohas muuta toitu ja panna ka kirja, kas sõin seda ka või mitte. Fitlapil on selleks kaks eri kohta. Sisse logides on suurelt kohe toitumiskava ja toitumise (ja trenni) märkimiseks on eraldi koht - päevik. Ma seni polegi seepärast väga päevikusse midagi märkinud, sest ma ei leidnud pikalt selle asukohta :D Vanast harjumusest ei oodanud, et need on eri kohtades :D

2. Toitumiskava võib muuta vastavalt enda isudele AGA lisaks on soovitused, mida nädala lõikes peaksid siiski arvestama. Sellega olen mina natuke pange pannud hetkel, sest esialgu ei talletanud seda infot kahe kõrva vahele. Lugesin nagu ju küll, aga alguses oli seda uut nii palju, et ei salvestunud.

Aga toon siin välja need punktid, millele mina arvan, et peaks tähelepanu pöörama:

  • vali retseptid selliselt, et iga päev sisaldaks vähemalt ühte retsepti, mis sisaldaks puuvilju ja ühte retsepti, mis sisaldab täisteratooteid! 
  • Iga nädal peaksid sööma vähemalt kaks korda punast kala. 
  • Soovi korral tohid süüa ühte ja sama toitu ka mitu korda päevas ja mitu päeva järjest.
  • söö iga päev vähemalt 400gr vabavara ehk neid tooteid, mida võid päeva jooksul süüa piiramatult! (vabavara tooted leiad kasutusjuhendi alt). 
  • teatud köögiviljad ei kuulu vabavara alla, kuid on kindel kaalupiirang (30gr), mida võid samuti toidu juurde enda soovil lisada. 
  • Soovi korral tohid teha ühe toidukorra täpselt pooleks ja süüa 5 toidukorda päevas.
  • Nädalas on ette nähtud üks patutoidukord – seda juhul, kui sinu kehakaal on nädala jooksul soovitud tempos langenud.  - Kõige parem punkt eks! Ma olen seni kasutanud seda pigem suurema portsjoni söömisena. 
  • Toidu kõrvale ei ole lubatud juua piima, keefirit, mahla jne, kui see pole kavas kirjas! Kõik muu, mis pole vesi, on toit ja seega kavaväline. 
3. On olemas eraldi koht, kus on kirjas kõik retseptid. Mina alguses väga pikalt vahetasin toitukordi ainult toitumiskava lehelt. Aga tänu Fitlapi salajasele grupile sain aru, et tegelikult on parem otsida toite just selle eraldi lehe pealt. Avalehel on "minu konto" all nimistus "retseptid" ja sealt need kõik leiabki. Sealt saad täpselt valida lisades koostisaine või võtteski ühe toidugrupi (nt salatid) kõik retseptid. Lisaks saad sealt otse ka lisada kindlaks päevaks ja kindlaks toiduajaks valitud roa. Super mugav! 

4. Ole loominguline! See, et kava retsept ütleb ühtmoodi, ei tähenda, et seda toitu saabki ainult ühtmoodi teha. Minu (ja päris paljude teiste) kõige suurem hämming oli see, kui üks naine oli teinud odrajahupudru retsepti järgi pannikaid. Kõik koostisained olid täpipealt samad ja tulid väga hea pannkoogid välja. Aga pane tähele! Koostisained peavad samaks jääma - ka näiteks õlikogus! 

5. Magustamiseks ei ole lubatud midagi muud, kui Stevia v.a juhul, kui retsept seda ütleb. Minu jaoks on see natuke miinuseks, sest ma pole Stevia kasutaja. Vaikselt olen mõelnud, et ehk peaks siiski proovima... Kasvõi ajutiselt, kui kohe üldse ei istu. Ma seni ikka kookospalmisuhkru ja mee pooldaja olnud. Tunduvad kuidagi.. looduslikumad. Ehk keegi kasutab ja muudab mu skeptilisust?! 

6. Lisaks kaalule ja vöö ümbermõõdule saab sisestada ka muid näite. Selle ma leidsin alles eile, kui aus olla :D Esilehel on saanud kogu aeg uuendada kaalu ja vöö ümbermõõtu. Aga eile vajutasin kogemata mööda ja retseptide üleval oli kohe "graafikud". Siis ma imestasin, et kus ma kogu selle ajal olen olnud, et pole märganud :D 

7.Kavasse saab lisada kuni 5 pereliiget. Ma ise seda veel väga kasutanud pole (lisasin alles eile ülejäänud pereliikmed sisse). Ma soovisin kõige pealt saada endale mingi ettekujutuse programmist ja alles siis teised lisada, aga soovitan pigem just teistpidi rakendada. Saab hulga paremini õiged kogused jagatud ja kõik söönuks. Meil mõned korrad juhtus nii, et jagasin teistele toidu ära ja teate ju küll, mis jagajale jääb :D  

Iga toidukorra alla tulevad kõikide pereliikmete nimed ja on võimalik linnuke ette teha, kes söövad sel korral ja kes mitte. Vastavalt sellele muutuvad ka kogused, mis toidu tegemiseks vaja läheb. Tunduvalt mugavam variant, kui eelmises kavas, mida katsetasin. Lisaks tulevad iga nime taha %-id, et kui palju valmivast toidust keegi ära peaks sööma.


Kes veel Fitlappi kasutavad, millised olid teine punktid, millega harjumine võttis aega või mis esialgu kuidagi kahe silma vahele jäi, aga vajalikuks infoks pidasite?

täiendus: loe kommentaaridest ka Fitlapi poolseid kommentaare postituse kohta täienduseks ;) 

7 comments:

  1. Mina olin ka skeptiline stevia suhtes. Aga ainus stevia, mis mulle maitseb, on kaartek oü kaudu tellitav stevia. Üks millest mina kinni ei pea on see, et ma ei pane steviat kunagi nii palju, nagu tavalist suhkrut. Panen alati poole vähem. Siis jääb mõnus magus mekk ja ei ole seda stevia maitset, mida mitmed kurdavad. Ja nii peab kauem vastu ka. Ma ostan selle 1kg ja saan 1-1,5 kuud sellega hakkama.
    Mina olin fitlapi kasutaja. Minu jaoks oli kõige suurem üklataja see, et on hiline õhtusöök. Ma ikka olen üritanud süüa hiljemalt 18.30 ka siis koeraga välja ja peale seda magama. Nüüd aga tuli veel enne magama jäämist süüa. Minule tekitas see unega probleeme. Ma ei suutnud jääda magama, kui kõht täis on. Sellest ka see, et söön varem. Aga mul on olemas kõlemad retseptiraamatud ja vaatan ka nende kodulehelt retsepte. Kogused panen enda sisetunde järgi. Lisaks ma teen alatu nädala sees suurema toidu koguse, et kitu päeva süüa sama toitu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma ise mõtlesin ka selle Kaarteki ettevõtte kaudu tellida. Tundus, et see vist Fitlapi koostööpartner vms.

      Delete
  2. Minu meelest ei ole stevial mitte mingit erilist või imelikku lisamaitset ja see on suhkrulehe suhkur, seega täiesti looduslik. Suhkrulehte võid ise ka kodus kasvatada, kui tahad. Seemend saab poest. Aga jube pirtsakas taim muidugi :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kasvatajat minust ilmselt poleks, eriti pirtsakate taimede puhul. Aga ma ikka tellin ka endale ühe portsu prooviks ära :) tahaks hakata ikka neid kooke katsetama eri pidupäevadeks :)

      Delete
  3. Mulle ka stevia tihtipeale ei maitse - olenevalt toiduainest võib sellel olla veider kõrvalmaitse. Ma üldjuhul neid "nagu" toiduaineid ei armasta, aga pakk magustajat on kodus igaks sajaks juhuks olemas. Näiteks Sukrini tuhksuhkur on päris mugav - lahustub kiirelt ja on piisavalt magus (ega tõsta insuliinitaset, mis magusanälga tekitab). Üldiselt on maitsemeel nii muutunud, et vahel tundub porgand ja sibul ka liiga magusad. Sukrinit saab nt http://www.lesscarbs.eu/et/c/suhkruasendajad-magustajad

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maitsemeeled muutuvad tõesti päris korralikult, kui toitumises mingeid muudatusi teha, eriti suhkru poole pealt. Nt poe jogurtid on minu jaoks praeguseks kõik eriliselt magusad ja ei tahagi väga neid enam :)

      Delete
  4. Tänud artikli ja mõtete eest. Annan ka mõned kommentaarid :-):
    1. Toitumispäevik on eraldi päeviku lehel, kuna tegelikult on see teie enda jaoks ja see ei mõjuta teie edaspidist kava. Seda ei ole tegelikult üldse kohustuslik täita.
    2. Treeningupäevik on samuti eraldi päeviku lehel, kuna selle täitmine ei mõjuta ei toitumist ega ka treeningukavasid. See on teie enda jaoks.
    Trenni tegemine märgitakse ära ikkagi toitumsikava viimase toidukorra juures ning selle märkimine mõjutab viimase toidukorra kaloraaži.
    Kokkuvõttes on päeviku lehekülg teie enda jaoks ja selle täitmine või mitte täitmine ei mõjuta teie kavasid ja pole eesmrkide saavutamiseks kohustuslik.
    3. Soovitused toitumiskava järgimiseks: neile on plaanis lähiajal veidi suuremat tähelepanu pöörata, eriti algajate puhul.
    4. Ka mesi ja palmisuhkur on meie retseptides olemas, kuid hetkel tõesti üsna vähe.
    5. Pere toitumsikavas saad lisaks protsentidele näha ka täpseid gramme, kui sisestad valmsi toidu koguse. :-)

    Rene
    Fitlap.ee

    ReplyDelete