Banaanileib (Fitlap)

Meie järgmine Fitlapi magustoitude eksperimendi katsetus oli banaanileib. Gluteenivaba banaanileib, kui nüüd päris täpne olla (originaalretsept on SIIN). Valikuks sai just see, sest mul oli ports banaane, mis hakkasid tumedamat tooni võtma, kui ma  harjunud olen. Marek küll on meil pähkliallergiaga ja seda maitsta ei saanud, aga tema sai täna teistest erinevat toitu.

Seekord sai magustajana kasutatud kookospalmisuhkrut. Retsepti järgi oli ette nähtud mesi, aga asendusena oli see ka võimalik võtta, siis kasutasingi seda. Enne, kui retsepti kirja hakkan panema, ütlen ära, et sellest ühele mõeldud portsust mina kõhtu küll täis ei saanud. Seega on sobiv see toit võtta kavasse sellisel päeval, kus eelnev või järgnev toit on hästi toitev. Seekordses retseptis on kogused sellised, mis vastavad minu, Marguse, Mareli ja Priidu ühe toidukorra portsule.

Vaja läheb: 
2 muna
256g kooreta banaani
82g maapähkleid (originaalis kreekapähklid)
82g kookoshelbeid (mul nii palju polnud, panin asendusega natuke ka metspähkleid, mida asenduseks oli lubatud panna)
51g oliiviõli (originaalis kookosrasv)
31g kookospalmisuhkrut
maitsestamiseks: sool, vanilje, kaneel, küpsetuspulber

Pane kaussi banaanid, oliivi õli, munad, kookospalmisuhkur ja kookoshelbed. Lisa näpuotsaga soola ning küpsetuspulbrit. Purusta saumikseriga banaanid ja ülejäänud toorained ühtlaseks massiks.  Sisse võivad jääda mõned suuremad banaanitükid. Purusta pähklid ja lisa valmis segule. Ära enam saumikseriga purusta. Küpseta ahjus 180 kraadi juures sõltuvalt tehtud kogusest 40-50 minutit.
Kook peaks jääma pealt kuldpruun.

Minul kuldpruun ei jäänud. Tegin puupliidi ahjus ja sellel ei saa temperatuuri nii hästi reguleerida. Seega sai pigem leivatooni pealt :) Aga maitselt väga hea. Ma ei teinud neid pähkleid väga väikseks ja see oli suur pluss söömisel. Mõnusalt krõmpsuvad ampsud said :) 

Hindena annaks tugeva kaheksa. Marelile ka maitses väga. Küsis isegi juurde, aga kuna tegin konkreetselt igaühele ühe portsu, siis ei saanud juurde midagi :D 

No comments:

Post a Comment