Jaanuar

Aasta esimene kuu on läbi. Nii kiiresti läks, et ei saanud nagu väga alatagi kuu, kui juba uus peale tormas. Aga midagi ikka sai selle esimese kuuga tehtud ka. Teen väikse ülevaate, kui edukas see kuu oli või ei olnud.

Trenn 
Kui kuu graafikut üldiselt vaadata, siis trennide arvuga võib rahule jääda. Arvestades, et kaks esimest nädalat olid väga pingsat kooli eksamitesessi nädalad (mille tõttu jäi ka 100 jooksu-km piir ületamata napilt), siis võiks isegi kiita mind, et suutsin siiski ilusti iga nädal vähemalt neli trenni ära teha. Pai mulle!

Samas trennivabad päevad on aktiivsuse poolest päris madalad. Ma enam ei aja taga seda, et iga päev tuleks 100% aktiivsust täis. See on hea motivaator pigem neile, kellel ei ole niivõrd tugev trennikoormus peal (või kes on rohkem treenitud kui mina). Minul on vaja neid lebopäevi ka vahele, et siis järgmisel päeval jälle oma trenn ära teha. Eriti, kui trenniks on kahetunnine jooks vms pikemat ja koormavamat.

Söömine 
Kui paar päeva välja arvata, kus söömisega liialdasin, võib jälle patsu lüüa mulle. Kõige suurem edu oli see, et suutsin selle kuu aega suhkrust eemale hoida ja see ei valmistanud mitte mingit probleemi. Muidugi olen kõik suuremad istumised ka oma trennide ja koolikäimistega "maha maganud", aga siiski võin enda üle uhke olla.

Kindlasti ei naase ma nüüd kohe maiustuste juurde tagasi. Et jätkuvalt magusast eemale hoida, on mul plaanis hakata see kuu läbi proovima erinevaid FitLapi kooke ja küpsetisi. Selleks, et mul oleks midagi head ja tervislikku magustamiseks sisse panna, tuleb mulle appi Umami. Kuigi kava näed ette enamasti steviat magustamiseks, siis proovin pidupäeva lauale paneku mõttes magustada ka erinevate teiste tervislikemate vahenditega, mida Umamil pakkuda on. Seega, kes on koogi fänn, siis veebruaris tasub blogil silma peal hoida

Kaal 
Mul oli eesmärgiks pandud, et võiks kaalu alla 76kg saada. Tundus täitsa ok eesmärk. Olgugi, et peale aastavahetust oli kaaluks 82,7kg, siis üle 3kg oli sealt puhtalt pühade kilod. Nii kaugele ma siiski ei jõudnud, täna hommikul oli kaalunumbriks 76,8kg. Aga ma ei tunne, et ma kuidagi selles suhtes oleks läbi kukkunud. Kaalunumber ei ole peamine ja kui peeglist vaatab mulle vastu järjest parem vaatepilt, siis oleks patt ühe numbri pärast halada :)

Maratoniks treenimine
Ka sellel rindel läheb täitsa hästi. Kuna nüüd sain laagrist teadmisi juurde (millest tuleb selle nädala jooksul ka postitus), siis oskan edaspidi teadlikumalt trenni teha. Siiani on minu laiskuse ja kehva ilma vabanduse taha jäänud intervallid ja lõigutrennid (milles on vahe? Varsti saate teada, kes ei tea;D ). Ma lihtsalt ei ole suutnud end sundida seda külma õhku sisse ahmima. Aga pole midagi. Veebruaris tuleb iga nädal vähemalt üks nendest ära teha. I can do it!

riided: estiilofit.ee
Nii nagu eelmine aasta, sai ka selle aasta esimene kuu väga hästi läbitud. Eelmine aasta veebruar oli juba gramm kehvem, kuidas seekord? Kas märtsi alguseks saan kaalule 72 ette (olgu kasvõi 72,9)? Kas jooksu kilomeetreid koguneb 160 täis, nagu maratoni treenimisel miinimum peaks olema? Kas suhkrust suudan ka eemale hoida? Eks me 1. märtsil vaatame ja loeme tibud kokku :)



3 comments:

  1. Issand kui tubli sa oled! :)
    Ma pole muidugi treener, aga ma päris sellel kuul ei soovitaks mahtu veel 160 km peale kasvatada. 100-lt 160-le on siiski 60% kasv, mida vähemasti minu jaoks oleks palju, seda nii lihastele ja liigestele kui ka südamele. Ma tean, et laagris räägiti teile sellest nn 42 km nädalas reeglist, aga eks peab arvestama, et igaühe taust on erinev. Aga eks seda pead kellegi targema käest uurima, mis just sulle sobib. Maratonini on ju veel aega, mahud saad 160 km peale kasvatada kevadeks kindlasti, isegi kui kasvatada kuist kilometraaži 20 km kaupa.
    Edu, vastupidavust ja tervist!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Su mõttekäik on väga õige! Olgugi, et sa pole treener, siis kogenud jooksja ikka ja su nõuanded on alati olnud väga kasulikud, aitäh sulle!

      Delete
    2. Ma üritan mitte tüütu putukas olla :D , aga proovin teiste tee pealt oma rehad ära korjata, et nad ei peaks samamoodi samade rehade otsa astuma ja muhku otsa ette saama. :)

      Delete