Laupäeva hommikune plaaniseadmine

Aega läheb kibekiirelt ja SEB maratonini on jäänud vähem kui 7 kuud. Ma (veel) ei pabista, kas ma selle ära läbin või mitte. Läbin kindlasti, omaasi on, kuidas. Tahaks ikka joostes (olgu tempo mis tahes) ja elusalt :D Ja ka seda, et lõpetades oleks emotsioon rohkem, kui superhea! Selleks, aga tuleks veidi rohkem eeltööd teha, kui hetkel olen teinud.

Olen aru saanud, et mul oleks ikka kiiresti vaja ära teha kaks asja.
Esiteks koormustest. Kuigi mulle endale tundub, et olen justkui leidnud sellise "õige pulsivahemiku" kus oleks mõistlik pikka maad joosta nii, et saan samal ajal ka rääkida, siis enda sisetunne võib petta. Liigagi kergesti võib petta, seega ma parem tahaks teada, mis info targad sensorid mu seest välja urgitsevad :D 

Teiseks on vaja lisaks masinatele ka ühe targema inimese nõu. Jah, ma siiski olen treeneri otsingutel. Kuigi mu võimalused on limiteeritud ja ma ei kujuta ette, kas ma selle ka leian (üks võimalik variant on siiski sõeludes alles jäänud hetkel), siis loodan imele, et märtsi alguseks endale tuge kava ja treeneri näol saan.

Kolmandaks ma pean kaalust alla saama. See olulisus selgus täna kaalu peale astudes :D :D Ei, nali, ei olnud seal midagi nii katastroofilist (peale eilset arvasin, et on ikka tunduvalt hullem seis). Aga lugedes siin igasugu vigastuste kohta on igalpool ohufaktoriks ülekaal. Tundku ma ennast oma kehas nii hästi kui tahes (ja ma tõesti tunnen!), siis jalad ei tunne end hästi, kui nad peavad üle 40 kilomeetri jooksma kandes enda peal suurt keharaskust ja peale seda ka edasi funktsioneerima.

Neljandaks (mis pole üldse vähem olulisem, kui eelmised), pean selle tallatesti ka ära tegema. Saama endale korralikud tallad, mis mu jalga toestaks. Ilmselt pean selleks minema Tallinnasse või Tartusse, kus saab vähe rohkem infot, kui puhkamise soovitus. Tahaks lisaks puhkamisele ka ennetada võimalikult efektiivselt, et asi korduma ei hakkaks.

Mis ma siis ette võtan? Veebruari kuu luban endale (või pigem jalale) natuke rahulikumat tempot. Teen jookse täpselt sisetunde järgi. Ühe pikema (ei luba poolmaratoni, aga vaatame) proovin siiski ka ära teha enne kuu lõppu. Lõike veel ei tee, soojendust ja venitust teen topelt rohkem, kui harjunud (tuleb sisse harjutada see komme korralikult neid teha) ja puhkan! Kui ikka tunnen, et on vaja, siis puhkan.

Loodan, et märtsist saan juba organiseeritumalt (loodetavasti treeneri käe all, kui mitte, siis enda mõistuse + raamatu järgi) edasi treenida. Mõtlesin märtsist proovida kavaga paralleelselt nutridata-sse (myfitnesspal on vist ka ok koht?) andmeid sisestada toitumise kohta, et natuke makrode tagamaid mõistma hakata. Ma selle koha pealt ei tea ju hetkel midagi, aga usun, et tark oleks teada.

Üritan koormustesti ja jalatestimisele ka ajad võimalikult kiiresti kirja panna. Oleks vaid tööpäevadel see meeles ka, et peab kuhugi helistama (hmm, hambaarstile panen vist juba üle kuu aega kirja). Aga küll ma jõuan, peaks arvutiekraanile post-it teate panema :D  Või veel parem sellest pildi tegema ja tausapildiks panema.

Olgu, lähen nüüd oma vaba laupäeva nautima. Hommikuks väike pingemaandus kaltsukatuurina ja siis vaatame edasi, mida tegema hakkame :) Kodust väga palju ju kaugemale ei saa, sest kaks murumuna mul haiged jätkuvalt (Mareku lugu on ikka nii hull, et ma ei hakka parem seda kirja panema. Aga õnneks juba paraneb).


1 comment:

  1. Myfitnesspal on igati aus asi. Kui sa aga sinna oma soovituslikku päevakaloraaži märkima hakkad, siis ära seda äpi soovitust kuula. Mul ta soovitas kaalulangetuseks 1400 kcal päevas süüa, mu BAV kaloraaž on juba 1500 :D pane see ise käsitsi või ignoreeri :)

    ReplyDelete