Kalorid ja makrotoitained - kas neid on vaja teada?

Ütlen juba esimese lausena vastuse sellele küsimusele ära - ei ole. Kindlasti mitte kõigil. On inimesi, keda ajab kalorite lugemine stressi ja seejärel sööma. On mind ka kunagi ammu, kui lugesin pingsalt igat sammu ja kalorit. Samamoodi ajab mind kergelt stressi ka kava näpupealt jälgimine, aga väidetavalt ju tulemusi muidu ei tule. Niisiis mõtlesin ma, et olen kaval ja võtan natuke siit ja natuke sealt ja loodan kokku mingi tulemuse saada :D Eks näis, kas välja ka kukub.



Ühesõnaga alates selle nädala algusest märgin ma oma toitumist üles nutridatasse. Kava on siiski nö sihiks silme ees, aga selleks, et ka patustamise toidukordadel silma peal hoida, üritan mõnda aega niimoodi kahe vahel laveerida. Ühe ülesoomishoo olen sellega suutnud juba ära hoida. Kohe räägin kuidas.

Eile sai külas käies süüa midagi, mida kava kohe kindlasti heaks ei kiitnud. Lausa kaks sellist asja sai söödud. Üks Marguse oma, mida ta peale esimest keelega puudutamist enam ei tahtnud ja teine siis juba takkajärgi, sest see oli nii hea :D Igatahes koju tulles ja nutridatasse sisestades oli seis veidi niru vaadates, kui palju veel "vaba jääki" õhtuni alles oli.

Tava olukorras oleks ma mõelnud umbes nii: "kurat, päev on pekkis! Võib siis õhtu juba vabalt üle lasta ja täiega süüa". Ühesõnaga kontroll oleks sellest käest läinud, sest mõistus ütles, et see kukkel oli ikka täielikult "paha, paha" ja see teine otsa oli lausa põrgusse saatmise käsk.

Aga mis praegu juhtus  oli see, et ma nägin, kui palju mul on veel lubatud süüa, kaalusin, kas ma sel päeval trenni arvelt midagi võiks endale juurde näpistada (iga päev ei pea ju miinustesse jääma võrreldes ära kulutatud kaloritega) ja nii tegingi. Päeva lõpuks tuli kaloraaž 2480, rasvu sai veidi vähe tarbitud (see on tingitud sellest, et mu maapähklivõi on otsas), aga muud näitajad olid suht ok.

Ma läksin magama rahuliku südametundega ja täiesti heas olekus. Ei mingit ülesöömist! Hommikul oli isegi 100gr väiksem number kaalul, nii et sain kinnitust, et eilne strateegiline mõtlemine oli väga õige käik. Number kaalul on jätkuvalt päris suur võrreldes vahepealse 76,2-ga, aga üritan mitte lasta sellel endal ajudesse pugeda ja hoian kaloraaži ikkagi suhteliselt kõrge (2000 ringes). Vaikselt ja tasakesi alla tagasi :)

Ma nüüd ei taha öelda, et visake kõik oma kavad nurka ja hakake ainult nutridatat vaatama. Kindlasti mitte, ma ise ka ei tee seda. Aga ma tahan öelda, et mõnedele inimestele võib sellest kasu olla, kui neil on suurem kontroll söödava üle ka numbrites. Just sellistel, kes on minusugused graafiku- ja plaanihullud, kellel on vaja, et kõik statistiliselt oleks silme ette laiali laotatud. Nii on natuke parem kontrolli enda käes hoida ja mitte hullu panema hakata. Samas ka siinkohal ei tohi väga pedantseks minna, muidu on närv varsti krussis ja see lõppeb teadagi millega.

Võib olla üks hetk ma jälle loobun nende kalorite lugemisest (hooajaliselt mingi aeg kohe kindlasti), sest ka ainult kalorid ei räägi 100% infost, mida sa toitumisest pead teadma. Seepärast ma niimoodi kaht head asja omavahel komplekteerides üritangi leida enda jaoks kuldse kesktee, et edukamalt edasi sammuda :)

video

Panen teile lõpetuseks siia ühe video nädala väljakutse tegemisest :) Kes plankingut tahab näha, siis see on instas SIIN. Kui palju teil juba kätekõverdusi ja planku tehtud on? Tavaliselt kätekõverdused on mul 70 tehtud, triitsepsi omadega olen veidi hädas (alles poolel teel) ja plank on ikka väga hädaline :D Ühesõnaga nv saab kõvasti planku harjutada (mis pole peale eilset killer-trenni eriti tore).



7 comments:

  1. Kui palju siis veebruari kuuga juurde tuli?

    ReplyDelete
    Replies
    1. :D:D See on salastatud info :D :D No piisavalt, et riiete järgi ka ikka tunda andis, aga mitte piisavalt, et suuremaid pükse oleks pidanud otsima hakkama ;)

      Delete
  2. https://youtu.be/en3BYDBM-ow :) plankisin ka videoga

    ReplyDelete
    Replies
    1. sinu tasemeni ma veel ei küündi :D

      Delete
    2. ma algselt mõtlesin minuti teha aga siis mõtlesin, et vaatan 1:10 ja siis 1:20 ja no kogemata saigi 1:30 :D

      Delete
  3. Kätekõverdustega saan vist hakkama - kui vaja, liidan bodypumpi omad juurde (kui vaid teaks, palju neid selles kavas, pärast eilseid koduseid kätekõverdusi oli küll täna väga-väga raske, eriti topeltkogus triitsepsi omasid). Aga plank, kui ikka miljon aastat teinud ei ole, siis nädalaga 20 minutit on karm, eriti kui kolmapäeval alustada - eile tegin esimesed 3 minutit ära (1:30 + 1:30). Täna jääb vist vahele, valutava kõhu peale kõht punni süüa - see tegevus ei soosi just planku, kuigi plaan oli 5 minutit teha... Oli aeg kui tegin 4-5 minutit järjest :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. 20 minutit planku on jah karm, natuke isegi liiga karm vist esimese nädala kohta :D Aga mis teha, kui juba välja öeldud, siis peab ära tegema. Vähemalt mina pean :D

      Delete