Kehakoostis - jaanuar vs aprill

Käisin eile kehakoostise analüüsi tegemas (Mirko Miilitsa poolt). Kuna eelmine kord sai seda teha kolm kuud tagasi (kirjutasin sellest SIIN), on paras aeg möödunud, et teha üks võrdlus. Kolme kuuga peaks ju arengut juba olema küll, eks?! Mõne koha pealt tuligi areng ja täitsa hea, aga mõne koha pealt nii väga mitte. Mis jällegi muidugi näitab, et kaalunumber ei näita seda kõige olulisemat! Aga lähme numbrite juurde, mis ikka niisama pläkutan.


Kehakaal: selle üle ma tegelikult hullult pabistasin. Kohenii palju, et polnud muudele näitajatele ja nende muutusele aega mõelda. Just see oli nagu peamine, kas kaalunumber on  suurem või väiksem. Ta oleks olnud väiksem ja mitu kg ilmselt, kui ma poleks neli päeva jutti sel nädalal söönud (sellest äkki pikemalt mõni teine kord). Ka eile, enne kaalumist sai söödud hommikupoolikul päris tugevad hommiku- ja lõunasöögid. Seega võite aimata, milline närv mul sees oli kaalule astudes.

Number jäi siiski väiksemaks, kui jaanuaris. Lausa 0,5kg :D :D Jaanuaris 80,3kg, praegu 79,8kg. Ma olin selle üle täiega õnnelik. Ikkagi 7 kaalul ees, mille nägemise lootuse ma olin üritusele minnes maha matnud. Nii et juba esimesest numbrist, mida nägin masinalt, sain ma aru, et seekord tulevad head numbrid! Nii ka läks.

Aga kui kaalunumbrist üldiselt rääkida, siis soovituslik vahemik kaalu järgi on mul 54,5-66,6kg. Standartne kaal peaks olema 60,6kg ja arvestades mu lihasmassi (pikemalt pärast poole), siis minu keha juures oleks liig kaaluda alla 60kg. Ühesõnaga minu nägemuse järgi maksimaalselt 15kg veel alla. Pigem isegi nõks vähem, kui vaadata arvuti soovitusi (millest juba postituse lõpus).

Kehatüüp: selle näitamiseks on selline üheksa kastiga ala. Sina oled täpp, kes paigutub kuskile nende üheksa täpi vahele. Jaanuaris olin ma täpselt "ülekaaluline" ja "lihaseline, vähe ülekaaluline" kasti vahepeal. Seekord olin jõudnud omadega ilusti viimasena mainitud kastu keskele.

Segmentaalne analüüs: See on selline ringidega ala, kus on eraldi märgitud sinu vasaku ja parema kehapoole kohta andmed rasva massi kohtya kui ka lihaste. Nii kaalus kui sõnalise hinnanguna. Jaanuaris oli mul rasva poolest normis vasak ja parem käsi ja parem jalg. Vasak jalg ja kere olid üle normi. Lihaseline mass oli igal pool hea. Seekord mõõtes oli rasvakogus igal pool ühtlaselt normis ja ka lihaseline koostis oli jätkuvalt hea.

Ma ei hakka iga keha osa kohta eraldi välja tooma, aga kirjutan ühe näitena lahti veel selle mõõtmispunnkti kohta. Näiteks vasak käsi. Jaanuaris oli rasva 1,52kg ja lihasemass oli 3,5kg. Nüüd aprillis oli rasva vasakus käes 1,39kg ja lihaseid 3,61kg. Areng? Jeessshhh :D :D Igatahes nii on viie kehaosa kohta lahti kirjutatud (käed, jalad ja kere).

Rasvamass ja %: Jaanuaris mõõtmas käies oli mu kehal 24,5kg rasva ja rasva% oli 30,5. Kuna optimaalne naisterahva kohta oli 20-30 protsentuaalselt (25 keskmine), siis natuke olin veel üle normi. Seekord kaalus masin mu kehas välja 22,2kg rasva ja protsendiks tuli 27,8. Ma olin selle numbri üle väga rõõmus, sest kaalu ju oli läinud tegelikult vaid pool kg! Mis tähendas, et lihasmass on jälle kasvanud, jess!

Lihasmass: Seda, et ma olen heade geenidega lihasmassi kasvatamiseks, sain juba eelmise aasta lõpus tehtud geenitestiga teada. Ka jaanuari mõõtmine näitas seda. Siis oli lihasmassi kehas 51,3kg. Naisterahva normist (39-44,8kg) kõvasti üle, aga lihasmassi juures üle normi oleks ei ole midagi halba. Kolme kuuga oli lihast mul juurde tulnud veidike ja nüüd oli selleks numbriks juba 53,1kg. Kui lisada sellele kaalule mu organid, luud ja muud, mis kehas olema peab, siis ei saagi eeldada, et ma võiks kaaluda alla 60kg ilma oma lihasmassi kaotamata (ja seda ma ei taha).

Lisaks lihasmassile näitab aparaat ka veemassi, proteiinide ja mineraalide kogust kehas, aga need on nö matemaatilised numbrid, mis arvutatakse välja lihasmassi järgi. Seega seda, kas sul mõnes mineraalist reaalselt puudust võib olla, selle järgi tuletada ei saa ja peaks ikka vereproovi tegema. Näiteks Synlab-ist või end perearsti juures hästi hädiseks tehes :D :D

Sisemised rasvad: See on üks väga oluline näitaja, mida selle mõõtmisega teada saad! Sisemisi rasvu ei saa silmaga kuidagi mõõta ja tihti võib see ka kõhnal inimesel olla ebatervislikus vahemikus. Jaanuaris oli mul sisemiste rasvade tase 8, mis on optimaalse vahemiku viimases otsas (mis ka tegelikult hea) ning ruutmeetrites võis mu sisemise rasva laotada 55-le ruutsentimeetrile. Seekord olid vastavad näitajad 6 ja 42. Superhea minu meelest!

Talje ja puusade suhe: jah, aparaat mõõdab ka seda! Nö normaalne vahemiku puhul peaks näitaja olema 0,7-0,85. Jaanuaris oli mul see näitaja 0,83, aga nüüd aprillis 0,78.

Soovitused edaspidiseks: Aparaadi poolsed soovitused mulle olid täiesti reaalsed. Kaalu oli üle soovitusliku 19,2kg (standartsega võrreldes), aga kaalust alla peaks ma saaks 7kg, sest täpselt nii palju oleks vaja mul rasvamassi kaotada. Oletatav ajaline kestvus selle kaalu vähendamiseks oli 14 nädalat, mis teeb 0,5 kg rasva nädalas. Päevane põhiainevahetuseks kuluv kaloraaž on mul 1388, aga energiavajadus 2138. Kaalulangetus perioodil võiks päeva jooksul saadev kalorsus jääda 1918 kalori peale.

Muidugi võiks tulemused paremad olla! Oleks ma need kolm kuud eeskujulikult söönud (trenni koha pealt ei saa midagi kobiseda, selles olen tubli olnud), siis oleks kaal ilmselt veel parem ja muud näitajad samuti, AGA ei olnud. Oli palju kehvemaid päevi ja veidi vähem paremaid perioode. Arvestades, kuidas need kolm kuud on möödunud, olen tulemustega väga rahul! Need numbrid andsid päris palju motivatsiooni, et edasi rühkida ja kinnitust, et areng toimub. Isegi, kui kaalunumber ei muutu suuresti kuhugi suunas.

Loodan, et leiame sügisel ka mõne ürituse, kuhu Mirko jälle kohale kutsuda, et tekiks usu võrdlusmoment ning loodetavasti sellega ka uus motivatsioonisüst! Siis peaks juba küll ju soovkaal käes olema, või mis? Suudan ma seda? Pean suutma!


2 comments:

  1. Ai kurrrja. Ajasid sellise usu peale nüüd. Tahan ka ennast mõõtms minna. Pean mõne hea sooduka peale sattuma. Tahaks ka teada, mis toimub ja mida mulle soovitatakse.
    Sina oled aga väga tubli. Natukene pani kukalt kratsima see baasainevahetuse number. Kuidagi väike tundub, kuigi sul lihast palju. Mul kahe erineva masinaga mõõdetuna (paar aastat tagasi) oli 1499 kcal. Ja ma olin lodev too aeg :) aga eks inimesed on erinevad. Ma ikka võrdlen ennast sinuga. Me paljudes asjades väga sarnased ja sind on seetõttu just hea jälgida :) jätkake palun samas vaimus.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selline mõõtmine on jah päris hea viis end motiveerida muuda näitajatega, mis reaalselt on ju kaalust hulga olulisemad :)

      See baasainevahetuse numbri kohta ei oska seisukohta võtta, äkki pikkuse erinevusest? Muidugi masinate erinevus ilmselt mõjutab siin ka. Seepärast ma tahangi uuesti mõõtma minnes jälle Mirko juures mõõta, siis kindel, et on võrreldavad tulemused.

      Ja jätkan ikka, loodetavasti ikka veelgi paremas vaimus :D

      Delete