Kahekesi trennis - Priidu jooksuseiklused

Minu plaan Kõva Mehe jooksuga Priidule jooksumaailma sõltuvust tekitavaid külgi näidata, läks läbi. Kohe peale jooksu oli ta nõus järgmine aasta uuesti tulema, et veelgi paremat aega püüda. Muidugi avastasime, et selliseid jookse on veel ja mitte vähe. Et aga ka nendel saaks jooksu nautida ja samas juba natuke ajalisi eesmärke seada, tuleb ka muul ajal jooksuga tegeleda.


Nii me eile käisimegi Viljandis jooksutosse peremehele ostmas. Tal endal kohe sügeles hirmsasti sinna poodi, sest ta tahtis end liigutada. Mina vaikselt kihistasin oma kurjakuulutavat naeru ja panin mõttes linnukese eesmärgi eesolevasse kasti. Jooksuvaimustuse seeme on korralikult idanema läinud!

Kuna Viljandis pole just erilist spordipoodide valikut, siis olime panused pannud Rademarile. Üllatus oli suur, kui seal ei olnud mitte ühtegi Priidu jalasuurusele sobivat jalanõud. Klienditeenindaja ütleski, et üle 46 neil numbreid pole, aga meil oli vaja 47 suurust. Üleüldse oli valik kuidagi kokku kuivanud. Ei tea kas, sellest, et neil praegu see sünnipäeva kampaania või lihtsalt ei toodeagi Viljandisse väga laia valikut sisse.

Egas muud üle ei jäänud, kui üle vaadata ka teine pood - PopSport. Seal ootas meid vastupidine üllatus. Kuigi ka seal olid kampaaniad ja hinnad olid väga palju väiksemaks kukkunud, oli 47 suuruses jalatseid päris mitu paari. Priit sai vähemalt viit paari proovida ja sama paljud õiges suuruses jalanõud sai kohe peale vaadates kõrvale jätta.


Lõpuks jäi valik Nike´ide ja Asics´ite vahele. Mõlemad olid head, aga Asics tundus tallavõlvi koha pealt mugavam. Nii nad meiega koju kaasa tulidki. Koju jõudes oli vaja kohe minna katsetama muidugi. Olgugi, et ilm oli väga heitlik ja iga viie minuti tagant tuli sahmakas vihma. Suurest tuulest ei hakka üldse rääkimagi. Aga jooks oli vaja ära teha ja jalad kibelesid ka juba välja.


Jooksu tegime minu kava järgi. Priit sai veel käru ka enda lükata :D Et ikka täislaks oleks trenni koha pealt :D Esimene korralikum jooksutrenn ja kohe nii, et pael kaelas :D :D Ette oli nähtud soojendusjooks + harjutused+ 3*100m + 3*10min 170 pulsiga + 1km lõdvestusjooks + venitused. Kui viimane lõdvestusjooks välja arvata (see venis veidi üle 2km pikkuseks), siis nii ka tegime. Pulsi koha pealt tuli tempo minu kella järgi, Priidul oli küll pulsikell peal, aga see oli pigem niisama vaatamaks, mida ta pulss on võimeline tegema.

Kuni 10minutiliste jooksudeni oli kõik tip-top. Saime ilusti joostud ja ei seganud ka vastutuul nii meeletult. Siis aga tuli see nö raske osa. Priit otsustas minu selja taga vankriga joosta. Mina olin siis nö tempomeister ees ja tema lihtsalt püüdis kannul püsida. Eks ma ikka vahepeal kiikasin tahapoole ka, et kas on ikka alles. Oli küll.


Kusjuures ilma vankrita oleks ta ilmselt suutnud ilusti õige pulsiga mul kannul püsida, aga kuna Margus oli vaja kaasa võtta ja vastutuul tegi vankri lükkamise eriti raskeks, siis kippus Priidu pulss natuke kõrgemaks minema (eriti esimesel korral, kui tuuleiilid olid kohe eriti tugevad).

Peale esimest kümmet minutit polnud Priit väga õnnelik, et kaks korda tuleb veel niimoodi joosta ja suhteliselt väikse kõnnipausiga (2 min), aga pulss läks tal ilusti selle ajaga alla ja sai ka need järgmised lõigud joostud. Eks ma natuke hoidsin tempo madalama ka, sest mu enda keha polnud ka veel Kõva Mehe jooksust täiesti taastunud ja olin veidi kange olemisega.

Lõdvestusjooksu saime juba jälle kõrvuti joosta ja jutustades. Siis saime ka selle vihmasahmaka kätte, mis seni oli oma tulekut lasknud oodata. Jalanõud asid jube kähku märjaks ja Priit tõdes, et Icebug´id olid märjana ikka hulga kergemad. Koju tulles oli korralik venitus ka veel peale vaja teha. Pluss kuivatus, sest olime aluspesuni välja läbimärjad. Ainult Margus oli kuiv ja norskas vankris magada.

Täna polegi väga hull Priidul olla. Jooksma just ei kibele, aga jalad väga kanged pole ka. Kui ütlesin, et homme tuleb meil üks kiire kõnd hoopiski jooksu asemel, tuli selline kergendav ohe :D :D Ju siis oli natuke koormust ikka liiast. Aga laupäeval on mul pikk jooks ja selle vaatame, kuidas kõige efektiivsemalt mööda saadame. Mina omad km-id täis pean jooksma ja Priidul on valida, kui pikalt kaasa jookseb või hoopis sõidab rattaga, eks näis.

Muideks, leidsime Priitu koormustesti tulemused, mida  ta käis paar aastat tagasi tegemas. Pole küll kõige uuemad näitajad ja seal kõiki numbreid kirjas polnud (eesmärk koormustestil oli muu), aga nende näitajate ja % arvutamise järgi peaks Priidu kerge treeningkoormusega pulss olema  112-131, mõõduka puhul 131 - 159 ja kõrge treeningkoormusega 159-187 vahemikus.



No comments:

Post a Comment