Minipuhkus Lõuna-Eestis vol 2 (Ansomäe puhkeala järvemaja)

Jätkame puhkuse lainel. Peale Eesti Maanteemuuseumis käiku (sellest loe SIIT) võtsime Otepäält poest natuke näksimist ja siis sõitsime 2km kaugusel asuvasse ööbimispaika. Kuna meil oli peamiselt magamiseks mingit kohta vaja, siis ei hakanud väga hotellide ja spaade poole vaatama ja valisime hoopiski järvemaja. Kirjelduse järgi oli piisavalt mugavusi ühe öö üle elamiseks ja hind oli ka täitsa ok (66 euri öö).

Esmamulje oli väljas jalutades täitsa hea. Ümbrus oli ilus, külalistele oli kasutamiseks privaatrand, grillimisvõimalused olemas, soovi korral tünnisauna rent (40 euri), väike liivaala mängimiseks (isegi mõned mänguautod olid rannas olemas) ja kiik kiikumiseks jne. Ühesõnaga täitsa hubane kohake.

Maja seest oli väga kompaktne ja seega väike pindala ei häirinud ning selleks üheks ööks rohkemat polnudki vaja. Voodites olid puhtad voodipesud, maja oli ise ka puhas ja hooldatud. Ütleme nii, et kui laste väiksed virisemised haisva vetsu pärast ja kehvasti kinni käiv uks välja jätta, siis võiks kohaga esmamulje järgi täitsa rahule jääda.

Peale asjade paigutamist, tahtsid lapsed telekat vaadata. Telekas oli ilusti nurgas olemas ja pult ka olemas. Mida aga polnud, oli levi. Ühesõnaga vaatamiseks sealt ühtki kanalit me ei tuvastanud. Suurt häda sellest muidugi ei tulnud (peale lastele seletamist, et telekat puhkusel polegi vaja), sest tegime plaanid ümber ja läksime hoopis välja jalutama. Kui Väike Munamägi on kohe ukse taga, siis ei saa jätta ju külastamata. Mäkke ronimine oli paras katsumus lastele, aga saime üles. Alla tulek läks veidi mugavamalt :)

Majja tagasi jõudes hakkasime märkama ka teisi veidi negatiivsemaid asju. Näiteks see, et teisele korrusele mineku redel (mitte trepp, nagu kirjelduses seisis) oli ülimalt järsk. Nii järsk, et minul oli ikka tükk tegemist sealt alla saamisega. Seda enam pabistasin ma öö otsa, kuidas lapsed sealt alla vetsu jõuavad - kas ikka mööda redelit või õhulennuga. Jätsime selle tarbeks isegi öösel tule põlema. Aga sellega seoses tekkis uus jama.

Kuna majal polnud ühtki kardinat ees, aga maja ümber grillisid võõrad inimesed, siis oli suhteliselt ebamugav olla valges toas. Mõlemas küljes, kus inimesed liikusid, olid ka aknad ning üks neist oli täpselt nii madal, et oli näha kõike, mida toas tegid (kui sa just siruli maas polnud). Ilmselt ei koti võõraid, mida me seal majakeses teeme, aga kui tuli põleb, siis paratamatult jääb mõnel silm peale. Sellele madalamale aknale panime me ühe voodilinadest kardinaks, sest ma ei saanud  kuidagi muidu seal oldud (veelvähem magatud).

Kui muidu võis puhtusega tõesti väga rahule jääda, siis mikrokat me küll kasutada ei julgenud. Ma ise sisse ei vaadanud, aga Priit pani selle ukse kinni sama kiiresti kui avas ja ütles, et selle kasutus jääb ära. Külmkappi me üldse ei vaadanudki, seega selle koha pealt ei tea midagi öelda.

Asi, millele ma oleks pidanud ise rohkem tähelepanu pöörama kohta valides oli see, et seal ei saanud pesta. No tagant järgi arusaadav, sest mõttes, et kui on kuivkäimla, siis ilmselt ei ole ka dušši eks. Aga ega ma ju ei lugenud alguses välja, et kuivkäimlaga tegu on, vaid lihtsalt ühistualett. Eeldasin, et ka siis duši kasutamine on kuskil ühises kohas. Aga seda polnudki.

Aga magatud saime ja paha tujuga lahkuma ei pidanud. Välja puhanuna ja peale karastavat ujumistiiru turgutavas järvekeses oli suhtumine tunduvalt positiivsem, kui eelmisel õhtul. Tõusid koha aktsiad ka Priidu silmis, kes eelmisel õhtul pommitas miinuseid iga nurga pealt :D

Kokkuvõttes võib öelda, et koht tegelikult on tore (omade kiiksudega) ja kui peaks valima kohta täiskasvanutega matkamiseks vms, siis läheks kindlasti uuesti. Ümbruskaudne maastik on üliäge ja vaatamist on rohkem kui küll. Samas lastega tundsin natuke hirmu selle teise korruse magala ohtlikkuse pärast. Allatulek oli ikka väga järsk, pluss puudus igasugune äär, mis hoiaks lapsi seal, kus nad peaks olema. Ja tungiv soovitus - palun muretsege majja kardinad! Eriti, kui reklaamitakse välja väga mõnusat privaatsust.

Maja võtmed üle antud ja jätkus sõit Cantervilla poole. Sellest juba järgmisel korral :)