Soovitused maratoniks

Ma olen väga mitmest erinevast allikast saanud kõvasti soovitusi, mida teha või mitte teha, kui ma lähen oma esimesele maratonile. Eks google oskab ka soovitusi jagada, aga minu meelest need inimeselt inimesele soovitused on kõige mõistlikumad. Ikkagi praktiliselt läbi kogetu ja kuigi minul võib minna teisiti, siis on tark siiski neid kogemusi kuulata ja kõrva taha panna.

Koeraotsingud vol2 - ootamatu kiire lõpp

Peale reedest pettumuslikku koeravaatamist (loe SIIT), lappasin laupäeval erinevaid kuulutusi hommikul läbi. Sai saadetud mõned kirjad ja ka vastused, kus olid juba kutsad kodu leidnud või kus tuli välja miskit, mis ikka meile ei sobinud. Mõtlesime, et külastame Viljandi varjupaiga ära ja siis uurime edasi.

Koeraotsingud vol1

Nagu ma Facebookis üks päev jagasin, siis meie truu kutsa Bella suri ootamatult ära. Ega me täpselt ei teagi, mis juhtus. On tõenäolised põhjused, kuid 100% kindel ilma lahkamiseta olla ei saa. Leidsime siiski, et ka lahangust teada saadud põhjus poleks muutnud fakti, et pereliige on surnud. Seega otsustasime talle anda võimaluse saadud maetud oma aeda, kus ta oli mitu aastat juba linde taga ajanud ja auke kaevanud.

Ma jäin just vaeseks (maratoniks valmistumine)

Ma ei tea, see maratoni paanika on vist mu viimsegi ajukillukese minema lennutanud. Tegin lõpuks oma viimased ostlemised ära. Eks ikka maratoniks, milleks muuks. Kuna ma geelivöö saan tuttavalt laenuks ja sellele raha kulutama esialgu ei pea (aitäh, Ade!), siis sain vabalt täna mujal e-poodides šopata ja vajalikku staffi kokku osta. Mida ma hullu peaga siis kokku korjasin?

Tagasivaade minu 18-le kuule jooksurajal!

Ma teekond on olnud kõike muud, kui sile ja konarlik. Elu viskab meile pidevalt erinevaid keerdkäike teele ette ja mõnikord olen kindlasti ise ka elu keerulisemaks elanud, kui vaja, aga siiski olen ma need 18 kuud jooksurajal ilusti vastu pidanud ja iga trenniga kiindun sellesse spordialasse järjest enam. Mõtlesin teha teile väike tagasivaate, kui palju võib üks tavaline inimene, kellel pole mitte mingisugust geneetilist eeldust jooksmisele (testiga tõestatud!) suutnud jooksurajal areneda.

Peetri jooks 2017 - kaks suurt võitu!

Eile käisime Peetri jooksul. Minu jaoks esmakordne selle jooksu külastus, aga etteruttavalt võib öelda, et mitte viimane. Aga alustame ikka algusest.

Miks ma osalen jooksuvõistlustel?

Eestis tuleb järjest enam juurde erinevaid jooksuvõistlusi. Mõned on heategevusliku suunitlusega, mõned on mõeldud ekstreemsemate tingimuste armastajatele, mõned on tavalised, klassikaliste rajapikkustega jooksud ja siis on veel miskit neljandat stiili jookse. Lisaks jooksude valiku laienemisele, suureneb igal aastal ka jooksjate arv.

Miks ma jooksen?

Ma pole sündinud jooksja. Isegi geenitest on mulle öelnud, et minu keha on geneetiliselt loodud pigem jõusaalis rassimiseks kui jooksuradade kulutamiseks. Aga näe, siin ma olen, sihin elu esimesele maratonile. Ikka lähen tee peale kulgema, mitte kangi rebima. Miks?

Suhkruvabaduse kõrvalmõjud

Oleme nüüdseks 15 päeva hoidunud valge suhkru tarbimisest. Ei lisa seda ise toidu sisse ega osta tooteid, kus on suhkur sees. Muidugi on olnud väikseid apsakaid (ja lastel on külas olles lubatud ikka süüa), kuid need on olnud minimaalsed ja kuna me eesmärk ei ole teha 100% vaba kuud, vaid pigem tekitada sellest harjumus meile kõigile, siis võib eksperimenti seni edukaks pidada. Juba nende kahe nädalaga on minu jaoks päris märkimisväärsed muudatused tekkinud.

Lõpuks algab see kaua oodatud hooaeg pihta!

Selle aasta aednik minus on peaaegu suremas. Suremas ootamisest, millal lõpuks saab oma kasvuhoone tomatit ja aiamaalt suvikõrvitsat. Eelmine aasta kasvas see viimane meil ka kasvuhoones sain õige varakult juba roogadesse riivida ja tükeldada. See aasta mõtlesin aiamaale panna ja tundus, et enne tuleb lumi maha, kui ma lõpuks mõne suvikõrvitsa oma aiast saan. Aga mul ju ideid nii palju, mida kõike sellega teha. Vormiroogadest koogini välja.

7.-13.august 2017 - Nädala kokkuvõte

Viimane täispikkuses puhkusenädal. Viimane selle aasta poolmaratoni jooksuvõistlus. Nädal oli tore ja puhkus sai Ööjooksu kogemusega ägeda lõpupaugu! Paneme esmalt, nagu ikka, trennid kirja.

Eesti Ööjooks "Valged Ööd" 2017

Eile jooksin ma oma järjekordse poolmaratoni. Sedakorda Rakveres Ööjooksul. Sel aastal oli jooksul mitmeid üheaastaseid uuendusi, mis paljudele pakkusid peavalu, aga mulle meeldisid. Esiteks oli start veidi varasem. Mina, kui pigem hommiku inimene võtsin seda, kui boonust. Teiseks lõpetati numbrite väljastamine kaks tundi enne starti. Tegelikult said ka hilisemad kohalejõudjad oma asjad kätte, aga minu jaoks polnud mingi probleem varem kohale hiivata ja veidi Rakvere ning ürituse ilu ja võlu kaeda.

Siis kui meil on igav .... (pildipostitus)

Mis sa teed reede õhtul, kui pere meespool pole veel töölt koju tulnud, õhtusöök on ära söödud ja õues on hullult hea ilm? Eks ikka pilte. Panen teile siia ühe portsu võtetest, mis hästi välja kukkusid ja mõne, mis nii väga hästi välja ei tulnud ka :D

Minu plaanid Ööjooksuks

Kohe mitte ei jõua kohale, et homme ongi juba Rakvere Ööjooks käes. Olen terve suve mõelnud, et see ööjooks on nii kaugel ja see on nö suve lõpujooks. Peale seda nädalavahetust tuleb jälle korralikuks tööinimeseks hakata ja tööl käia. Ja siis lähevad viimased päevad veelgi kiiremini ja algabki kool lastel. Ai, ma kaldun teemast kõrvale :D Aga kalendrisse vaadates peab tõdema tõesti, et homme juba ongi see jooks käes.

Kuidas valmistuda ööjooksuks?

Valmistumine ööjooksuks on veidi erinev kui tavaliseks, hommikusel ajal algava jooksu puhul. Söögiajad on teised, päevakava on erinev, unerežiim isegi võib olla teine. Kuna mina olen ööjooksja vaid korra aastas Rakvere Ööjooksul (ei jookse ma ju ka kodus õhtuti), siis minu võistluseelne ettevalmistus erineb päris palju tavapärasest. Olukord on minu jaoks uudne igal aastal ja endale meelespeaks panen kirja mõned punktid, mida olen endale kokku googeldanud seoses ööjooksuks valmistumisel.

Hästi vs halvasti välja kukkunud pildid

Olen Instagramis näinud mitmeid võrdluseid inimestest, et millised nad tegelikult on ja siis kuidas end Instas esitlevad. Minu meelest tavainimese tasandil on täiesti normaalne, et valime kolmest tehtud klõpsust ilusaima; et me mõningate piltide jaoks natuke rohkem mõtleme, kas kõik iluvead on parimal moel varjatud; et me mõningaid pilte ei avalikusta viltuse näo vms pärast jne. Ma ei näe, et see tekitaks inimestes mingeid komplekse või loo valet muljet inimese välimusest (nagu photoshopitud pildid võivad teha) ja samas natuke tõstab endal ka enesehinnangut, kui keegi suudab kaameraga su pildile püüda ilusamana, kui sa ise end pidasid.

"Ja juttu jätkub kauemaks..."

Kuigi see lause on tuttavaks saanud kohvi reklaamist, siis seekord ei järgne sellele kohvi reklaam. Räägin hoopis teemadest, millest üks jooksja võiks 24/7 rääkida ja rohkemgi veel. Ma muidugi ei räägi iga jooksja eest, sest teadagi inimesed on erinevad, aga siin on teemad, mille üle võiks mina lõputult arutada. Loe ja vaata, millistest nendest teemadest sinuga ma rääkida saaks? 

Nädala kokkuvõte 31.07- 06.08

Eelmine nädal sai trenni natuke rohkem, kui kava ette nägi. Aga kõik "üleliigne" kogunes ühe päeva peale, seega väga hullu siin pole midagi :D Aga teate, ma ei viitsi teile üht korralikku nädala kokkuvõtet teha. Seega täna siin mingeid detailseid km aegu ega pulsse ei tule. aga üldjoontes siiski saab kirja pandud.

Spordiblogijate/terviseblogijate kokkutulek!

Eile oli nii äge päev! Tõesti, võib öelda, et selle päeva võib suve erksamate päevade hulka kirjutada! Ma tulin kodust ära enne kella kümmet hommikul ja sain koju tagasi enne kella kaheksat. Iga minut selle aja vahepeal oli sõnu kirjeldamatult äge ja ma sain aru, et selliseid päevi tuleb veel ja veel korraldada. Eile oli meie tervise- trenni- ja kaalublogijate kokkutulek!

See ei ole sponsoreeritud postitus

Ilmselt on see jälle üks teema, millega blogijatel endal on mingid sisemised lahkhelid, aga panin kirja omad mõtted seoses erinevate koostöövormide suhtes. Kuna Lipsuke mingi aeg alles kirjutas sellest, siis mõtlesin, et lõpetan ka oma selle teemalise igivana mustandi ära ja lasen teil lugeda, kuidas ma ise asja näen :)

Kuidas taastada enesekindlus ühe trenniga?

Niisama lihtsalt, kuidas üks jooks (loe SIIT) võib igasuguse eneseusu nulli viia, suudab teine jooks selle tagasi üles tõsta ja kõrgemale, kui enne. Ma oli pühapäevast saadik tundega, et ma ei jaksa joosta nii kiiresti, kui ma tahan. Teisipäevane trenn ei teinud ka tuju paremaks, sest jalad polnud veel täielikult taastunud ja nii tuli mu rahulik jooks selline, et pulss oli madal, aga vedasin oma kivist jalgu lohistades järgi.

Nädala kokkuvõte 24.-30.juuli 2017

Veidi hilinenult, aga siiski lõpuks sain tehtud nädala kokkuvõtte.

Esmaspäev: 1 tund 30min aktiivne kõnd + 5min võimlemine + 2x10 kätekõverdust + 3x100m rütmijooksud + venitusharjutused.
Aeg kokku 1:38:42, energiakulu 597kcal, distants kokku 10,09km. Kõnni keskmine kiirus 9:28 min/km, keskmine pulss 115.