7.-13.august 2017 - Nädala kokkuvõte

Viimane täispikkuses puhkusenädal. Viimane selle aasta poolmaratoni jooksuvõistlus. Nädal oli tore ja puhkus sai Ööjooksu kogemusega ägeda lõpupaugu! Paneme esmalt, nagu ikka, trennid kirja.



Esmaspäev: 8km ühtlases tempos jooks (SLS kuni 155 lööki/min oli ette nähtud) + võimlemine 5min + 2x100m rütmijooksud. Kuna ma jooksin selle jooksu vankriga enamuses osas (v.a rütmijooksu osa), siis pulss tegi natuke muid numbreid. Aga õnneks ei läinud meeletult üle ka - 158 jäi keskmiseks. Kokku kulus aega 1 tund ja 3 minutit. Distantsi pikkuseks jäi 8,32km. Kalorikulu oli 674kcal.

Teisipäev: 3km soojendusjooks + 5min võimlemine + 2x30m põlve- ja sääretõstejooks + 2x100m rütmijooksud + lõigutreening 2x5min kiirelt (SLS kuni 175 lööki/min; paus lõikude vahel 3min kõndi) + 1km lõdvestujooks ja venitusharjutused.
No see oli üks selline mõnus trenn, mille ma tegin kodust väljaspool. Olin külas ja kuna muud aega trenni tegemiseks polnud, siis läksin Marguse lõunaune ajal jooksma. Aega kulus kokku trenniks 55minutit. Distantsiks sai kokku 7,09km ja kalorikulu oli 568kcal. Keskmine kiirus oli mõlemal 5-minuti lõigul sama - 5:34 min/km. Keskmine pulss oli ka sama - 171 (max 177). Igatahes korralikud ja mõnusad lõigud olid!

Kolmapäev: puhkepäev

Neljapäev: 3km soojendusjooksu + võimlemine + 5x100m rütmijooksud + 1km lõdvestusjooksu. Selline tavaline võistluseelne trenn - lühike, aga võtab kiirendustega pulsi ikka kõrgele. Aega kulus trenniks kokku 41 minutit. Läbisin selle ajaga 5,23km. Kalorikulu oli 370kcal. Kiirendustel pöörasin tempost rohkem tähelepanu tehnikale, sest praegusel ajal paneb GPS mul natuke võssa, kui siin maja lähedal kiirendusi teen. On mõned kohad, kus ta venitab aega pikemaks, sest ei registreeri tervet maad ära (nt üks koht, kus talvel on lõik 200m näitab praegu 150m). Ühesõnaga ilmselt mõned lõigud olid veidi pikemad, kui 100m aga kahju sellest ei juhtunud midagi :)

Reede: puhkepäev

Laupäev: Ööjooks, loe täpsemalt SIIT.

Pühapäev: igati välja teenitud puhkus poolmaratoni pingutusest!


Tahtsin tegelikult lõpuks kaalul ka ära käia. Aga ma pole siiani patareid ostnud. Huvi on endal küll suur juba, mis see number näitab. Täna just vaatasin peeglist, et ma täna olen kohe eriti rahul oma välimusega, aga ehk oleneb see ka sellest, mis parajasti seljas on. Üks on aga kindel - olen kindlasti selle kaaluvaba perioodiga tunduvalt rahulikum oma toitumise suhtes. Ei ole nii suuri isusid (eks sellel on kindlasti oma roll ka suhkruvabadusel) ja üldse on tunduvalt pingevabam kogu see värk.

Suhkruvabadusest nii palju, et mul on olnud ikka mõned komistuskivid ka. Näiteks jõin ühel sünnipäeval paar lonksu mahla taibates alles hiljem, et raudselt oli see suhkruga tehtud (ma ise ei tee ja seega mu aju üldse ei registreerinud ära, et see võib olla magustatud mahl). Oligi! Aga ma ei tee sellest mingit sellist draamat, et "appikene, nüüd mu kuu on pekkis! Tooge koogid kähku lauale!!!" No tuli lonks, las olla. Ega ma elu lõpuni ju nagunii täiesti suhkruta ei ela. Nii et võtame vabalt :)

Näiteks Pulsi batoonid on raudselt üks asi, mis jäävad mu toitumisse alles (tellisin just jälle endale Chillist tööle kotti pistmiseks ka paar karpi batoone, seal nii odavad need ja täna tasuta saatmine ka!). Need batoonid lihtsalt on minu jaoks parimad maiustamise isu killerid, mida ma eales saanud olen. Seega ma ei leia, et peaks nad ainult sellepärast toidulaualt eemaldama, et seal on mingi osa suhkrut. Ei.. Mu selle kuu väljakutse eesmärk ei ole täielikult elimineerida suhkur oma toitumisest, vaid pigem anda kehale puhkust ja lasta koguda energiat puhtamast toitainest enne maratoni ja lisaks muidugi vähendada suhkrutarbimist üleüldiselt peres. Muideks Priit on väga hästi vastu pidanud sellel teekonnal ;)

Võtsin täna lõpuks endalt mõõdud ka. Täitsa rahul võib nendega olla ja püüan nüüd mingi aja tagant regulaarselt end mõõta ka, et kahanevat nähtust tekitada. No et kui kaaluga ei saa jälgida arengut, siis vaatame sentimeetreid. Tegelikult see ongi hulga kindlam meetod ju, kaal ei ütle pooltki sellest, mida sentimeetrid näitavad. Iga nädal ma kindlasti mõõtma ei hakka. Ma lihtsalt ei muutu nii kiiresti. Aga äkki üle nädala või olenevalt sellest, kuidas aega on. Nüüd kohe kohe ju jälle töö/kooli inimene ja siis pole aega ülearu vedelemas.

Järgmine nv on mu selle hooaja viimane 10km võistlus Peetri jooksu näol. Lootused on rekordiks olemas, aga kas kaks nädalavahetust järjest jõuan rekordi välja joosta? Eks  jällegi ju olene nii paljudest asjadest (ma ilmateadet seekord pole üldse vaadanud :D), aga lootus on olemas, trenni tulemused rekordivõimalust toetavad ja ma ise hinges loodan ka! Peetri jooksul pidi hea, kiire rada ka olema, nii et pöidlad pihku!


2 comments:

  1. Tere Maris :)
    minul on selline küsimus, et kas sul e ´i ole kunagi tulnud jooksmisega sellist mentaalset blokki ette? et enam ei taha, enam ei jõua, ma ei viitsi.
    Ma käin ülepäeviti jooksmas, 10km, siis lühike 6-7, siis mõni pikem 11-14 km ja siis jälle lühem jnejne. Aga viimased kaks nädalat esimestel km juba on selline sein ees. Isegi kui suudan seinast nö läbi murda siis tempo langeb kohe minut aeglasemaks.
    Kas sul on sellist asja ette tulnud või oskad midagi soovitada?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hei!
      Küsimus sul väga hea. On küll tulnud neid perioode sisse ja olengi sia jätnud nädalasw pausi sisse ja siis edasi jooksnud. Tavaliselt selle nädalaga tuleb juba see jooksuvajadus jälle esile.

      Kava järgi treenimise ajal pole õnneks hullu vastuseisu tekkinud. Ehk on asi selles, et jooksud on praegu hästi mitmekülgsed. Sellist tavapärast jooksu, et jooksen lihtsalt punktist a punkti b enam ei ole üldse :)

      Seega minu soovitused oleks vajadusel tehagi väike paus. Naastes küll on tempo korraks madalam, aga kui eelnevalt on joostud pikemalt, tuleb vorm kiirelt tagasi.
      Teime soovitus on lisaks pikkustele varieerida ka temposid ja jookse üldiselt. Teha vahel lõigutrenni, kiirendusi jne. Annab mitmekülgsust jooksmisele päris palju :)

      Delete