Hommikused ärkamised ja hommikul trenni?

Enne, kui ma tööl hakkasin käima, nautisin hommikujookse täiel rinnal. Sai varakult trenn tehtud ja päevale superhea algus antud. Kui aga tööinimeseks tuli hakata, tekkis kohustusi juurde, aga aega nende tegemiseks jäi justkui vähemaks. Päev üleüldse hakkas olema tunduvalt väsitavam (just vaimses mõttes) ja paraku hakkasid hommikused uneminutid olema enamasti armsamad, kui joostud kilomeetrid.

Sel sügisel mõtlesin, et hakkan uuesti hommikul jooksmas käima. Hakkasin siis arvutama, et mis kell ma peaks ärkama, et ma jõuaks enne tööd joostud, pestud ja tööle minekuks valmis sätitud ka (pluss lapsed maast püsti jne). Kuna mingiks 20-30 minutiks ma ei viitsi end välja ajada ning ma pean tagasi olema enne, kui Priit kodust ära läheb, siis ma peaks uksest välja minema hiljemalt kell 5 hommikul... See tundus praeguse koormuse ja unevajaduse juures võimatu ülesanne.

Ühel nädalavahetusel hommikujooksu tehes (jah, nädalavahetustel käin ma ikka hommikuti jooksmas ja naudin neid jookse selle võrra enam, et nädala sees seda teha ei saa) mõtlesin, et kui ma jooksma hommikuti ei saa, siis ehk peaks võtma ja tegema hommikuti mingit muud trenni. Kuna nüüd on magamistuba peaaegu remonditud ja ruumi, kus keegi ei maga ööund natuke rohkem, siis võiks ju hommikul ette võtta mõned treeningvideod ja end sirutada ja painutada väheke.

Siinkohal tuli mulle appi Hopa TV ning nad kinkisid mulle ligipääsu nende videotele. Hopa TV on treeningvideote kanal, mis postitab 5x nädalas uue treeningvideo. Annab piisavalt vaheldust ja samas väike motivaator ka kõrval, kes utsitab takka. Kui keegi mõtleb, et miks peaks selle endale tellima, siis ma soovitan seda just neile, kes tahavad, et video eesti keeles oleks! Treeningu ajal saab palju innustust ka, et ikka viimase sekundini pingutada. Seda saab praegu tasuta proovida ka, nii et minge tehke proovi :)

Olen küll veel alles peaaegu nädala hommikuti ohkinud ja puhkinud nende harjutustega, aga juba ma tunnen, et kui sellest esmasest (ma tahan magada!!!!) unisest emotsioonist üle olen saanud, siis ei tundugi nii hull mõte hommikul kell 5 ärgata ja alustada päeva korraliku higistamisega.

Iga päev mul muidugi õnneks ei lähe ja ma ei jõua nii pikalt trenni teha, kui ma tahaks (eesmärk on 45-minutine trenn teha). Näiteks täna ärkas Margus üles, kui ma olin 20 minutit trenni teinud ja kuigi ma veel kuidagi üritasin punnitada edasi teha, arvas väike treener, et pole õige aeg. Õige tegevus olevat hoopis temaga voodis pikutamine :D

Siiski siiski ma hommikusi trenne ultraks treenimisel mitme vajaliku trennina kirja panna ei saa. Need hommikud on pigem head võimalused päeva energiliselt alustada ja samas kerelihaseid treenida. Õhtuti pean ikka nädalas vähemalt kolmel korral jooksma jõudma. Sel nädalal üks jooks on tehtud. Kuniks Mareli ja Marek olid muusikakoolis, käisin ma jooksmas. Tunnikese lumes joosta oli päris koormav olgugi, et tempo oli väga aeglane. Aga kui regulaarselt uuesti jooksma saan, siis tuleb see vorm ka tagasi ja areneb edasigi :)

Kuidas te hommikuid alustate? Kas eelistate pikalt  magada või olete nõus ohverdama uneaega trenni nimel? 



2 comments:

  1. Ma kunagi pidasin end hommikuinimeseks, mäletan, et kooli ajal käisin veel lühikesi jookse tegemas, hiljem tegin korralikku hommikuvõimlemist, aga millegi tõttu oli see kõik üigem siis, kui valget aega hakkas juurde tekkima. Sügisega tuli alati see unine periood.
    Ja nüüd on juba pikalt probleem, et ei saa üles. Unevajadus on kasvanud ja nii raske. Ma võtan viimased 6 kuud hoogu, et alustada jälle võimlemisega... jahm. Aga 2016 suvi tegin lisatööna lehekandmist ja nii olin juba kella neljaks platsis ja kõndisin enne tööpäeva 8-10km. Praegu ei kujuta ettegi, kuidas ma sellega hakkama sain. :D Seejärel veel tõuksiga tööle (tavapärane 8h) ja seal asjalik. Treenitus oli hea. Aga lõpuks organism väsis.

    ReplyDelete
  2. Mina hakkasin ka jaanuari keskelt hommikuti enne tööpäeva trenni tegema. Minule hullult meeldib hommikuti voodis lesida nii kaua kui võimalik ja esialgu oli päris raske end voodist välja ajada ja liigutama hakata. Ka praegu on mõned hommikud rasked, aga täitsa tehtav on. Mulle meeldib see mõte, et saan hommikuti trenni tehtud, siis on õhtu vaba. Ja päev hakkab ka aktiivselt :)

    ReplyDelete