Minu nõrkus* on mu tugevus

Ma hakkan esmaspäevast tubliks!

No täna läks pekki, aga homme hommikust raudselt toitun 100% tervislikult ja ei mingit libastumist!

Ma olen nii väsinud! Hullult tahaks praegu üht šokolaadi....

Miks ma ei suuda olla normaalne?!?!?!

***

Need on vaid mõned mõtted, mis mu peast on õhtuti läbi käinud. Sinna maani, kuni kõik on planeeritud ja paika pandud (mu enda poolt) suudan ma olla mina. Kui aga kell jõuab punkti, kus võiks juba oma hetke tahtmise järgi otsustada, et mida teeks või kuhu läheks, kisub asi rappa.

Miks? Sest see on kui halb programm, mille (ülla-ülla) olen ise endale sisse kodeerinud. Ilmselt juba väga väga ammu. Seega on see tugevalt automatiseerunud programm. Alati, kui midagi halvasti/hästi hakkab minema, lülitub mu keha sellele programmile, et nüüd saab midagi head süüa! Püüa sa siis selgeks teha, et ei armsad kikukesed, tänaseks on teie töö tehtud, kui programm käib kui kinni kiilunud kassett ühe koha peal ja nõuab seda, mida ta alati harjunud saama.

Aga minu eelis programmi ees on see, et ma olen teadlik oma nõrkusest ja ma kavatsen selle programmi ümber kodeerida. Ma veel täpselt ei tea kuidas, aga nii palju ma tean, et kui kunagi sai see sisse kodeeritud, siis peab saama ka ümber kodeerida.

Selleks, et see mul võimalikult kiiresti ja efektiivselt (loe: ei kodeeriks uut lollust sisse) toimuks, palusin ma Kati Lehepuu abi. Tellisin temalt toitumisnõustamise teenuse ja hakkan järgnevate kuude ajal tema käe all sööma-liikuma ja kasvõi mõtlema, kui sellest abi on.  Katiga olen ma ka eelnevalt koostööd teinud ja see oli mu hiilgeaeg kaalulangetuses. Pealegi tabas Kati kohe ära selle koha, kuhu ma tahaks jõuda - mitte olla kinni kavas vaid teha teadlikke valikuid otsustades natuke ise ka, mis lauale tuleb.

Ainuke miinus kogu selle asja juures on see, et see kõik maksab raha. Seega pidin ma valima, kas toitumisnõustamine või jooksukava. Hetkel saite isegi aru kuhu poole kaalukauss kaldub. Miks ma sellise otsuse tegin? Esiteks kui ma oma toitumist kontrolli alla ei saa, siis ma lõpetan samas kaalus kui kord ammustel aegadel alustasin. See polnud mitte üldsegi kena (ega kahekohaline) number.

Teiseks ma tean, et selleks, et ma suudaks ultrat joosta, pean ma olema vähemalt normaalkaalus. Nii lihtne see otsustamine oligi. Kui kaalust alla ei saa, pole ultrat, mille jaoks üldse seda jooksukava tellida. Samas aitab Kati ka treeningute poolt regulaarsemaks ja mõistlikumaks tuunida. Nii et usun, et olen teinud õige valiku.

See, et ma jooksukava kohe ei telli, ei tähenda, et ma ultraks jooksualaselt ei valmistuks. Kindlasti valmistun ja esialgu kasutan Hasso eelmise aasta maratoniks treenimise kavasid uuesti lihtsalt. Taaskasutus ja kindlasti mitte nii sihipärane, kui uue kava tellimine, aga no mis teha. Mõningad asjad dikteerib rahakott ka unistuste valdkonnas.


* Selle postitusega annan igasuguse õiguse öelda, et ma olen nõrk ja ei suuda ise enda toitumist kontrolli alla saada. Paljud suudavad ilma igasuguse abita saada korda kaalu ja jõuda elu parimasse vormi. Mina seda ei suuda, aga samas oskus näha enda nõrkust, mitte tühja raiuda aastaid ja seda teadmist kasutada kui tugevust, et asjad kontrolli alla saada on ka oskus omaette.


8 comments:

  1. Täpselt minu mõtted. No ei suuda kuidagi toitumist jälgida. 😐

    ReplyDelete
    Replies
    1. Minu jaoks on Kati viimane lootus. Tegelikult ka! Kui ta mind aidata ei suuda, siis ma pean elu lõpuni paks olema 😁😁😁

      Delete
  2. Mitu kg hetkel kehakaal on? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Täpselt sama palju kui jaanuari alguses.

      Delete
  3. Mitu kg hetkel kehakaal on?

    ReplyDelete
  4. Ma pole asjatundja aga postitus jätab mulje nagu oleks tegu hoopiski sõltuvusega. Äkki annaks sõltuvusalane nõustamine rohkem tulu kui toitumise ja trenni teemaline.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kindlasti on ka sõltuvus siin olemas, aga oskad sa soovitadq kelle pooole pöörduda? Ma ei oska kellegi poole pöörduda.

      Delete
    2. Kahjuks ei oska soovitada rohkemat kui googeldada. Lisaks veel ühe fakti, millest lugesin: Kaalu alandamiseks (ja hoidmiseks) on absoluutselt põhiline siiski söömise pool. Trenn on igati kasulik aga inimene ei ole võimeline füüsilise tegevusega kulutama kaloreid kui neid liigselt juurde laadida.

      Delete