Hommikul trenni - miks?

Nii nagu paljud inimesed on hommiku- või õhtuinimesed, on ka trenni koha pealt võimalik jagada inimesed hommikusportlasteks või õhtusteks trennitajateks. Mina pean iseend täielikult hommikuinimeseks, nii ärkamise kui trenni mõttes. See pole alati nii olnud (alati pole ma ka trenniinimene olnudki :D), aga siin on mõned põhjused, miks mulle meeldib olla tegus just varahommikul mitte õhtustel tundidel.



1. Aju ei tea, mida sa teed - Kui sa ärkad, paned riidesse ja lähed jooksma, kõndima või kuhugi trenni, siis enamasti pole veel aju nii ärkvel, et hakata ümberveenmise strateegiaid tekitama. Enamus meist on ju õhtul kõige tugevam treeningplaani koostamisel (teate küll neid "homme alustan" mõtteid :D), siis mõtlegi õhtul plaan välja ja hommikul täidad selle unesegase peaga ära.

2. Äratus, mille sarnast pole - Hommikune trenn äratab üles tunduvalt paremini, kui tass kohvi või teed. Kui otsa veel üks korralik dušš  ka võtta, siis on energiat nii palju, et ei kujuta ette, mida päevaga peale hakkaks. Selle energia koha pealt saab ka järgmise punkti kirja panna.

3. Võimalus keha laadida - päev on tulemas raske ja pingerikas? Lae juba hommikul enne stressirikast aega keha endorfiine täis ja nii on hulga lihtsam oma närve sirgetena hoida. Minul praegu haiguslehel olles on see eluvajalik, sest miljon bakterit + jonni külas viibimine ei ole üldse minu teetassike :D


4. Aeg iseendale - enamasti ei ole varahommikul väga palju inimesi ega liikuvaid masinaid tänavatel (mul pole ka muul ajal, aga te ilmselt elate asustatud punktides). Ma arvan, et ka treeningsaalid nüüd megatäis varahommikutel pole, aga see punkt on pigem neile, kes õues jooksmas-kõndimas käivad.  Sa saad rahulikult mõelda enda mõtteid ilma, et pidevalt keegi vastu tuleks või mööda tuhiseks. Nautida looduses värvide- (eriti, kui satud õues päikesetõusu ajal)  ja helidemängu.

5. Trenn saab varakult tehtud - Kui sa hommikul trenni ära teed, siis ei pea sa õhtul hakkama aega otsima, et millal sa trenni saaksid minna. Sa ei pea peale rasket tööpäeva ennast sundima seda spordikotti võtma ja kuhugi trenni minema. Sa võidki õhtul puhata ja nautida puhkamist, sest hommikul sai juba trenn tehtud :)


Varajase trenni tegemise juures on ainult üks miinus - õues on pime! Jah, linnas ilmselt pole sellest suurt midagi, sest on selline luksus nagu tänavavalgustus. Aga mul seda pole. Selle asemel on hulganisti kitsi ja rebaseid, kes mulle südameatakki tahavad aegajalt tekitada. Sellest hoolimata lähen ma hommikul välja ja võitlen trenni tehes natuke ka oma pimeduse hirmuga.

Muideks, praegu on käimas #100päevaväljakutse, kus tuleb igal hommikul läbida õues 4km. Ma võtan sellest osa ja sa võid ka sellega alustada (mis sellest, et 10 päevase hilinemisega, 100 päeva saad ikka ära teha). Kui ei taha nii kaua teha, siis tee 30 päevagi. Tegelikult juba nädalaga tunned juba vahet ja mõni asi, mis alguses tundus utoopia, tundub järsku vägagi võimalik ;)

Lisaks olen ma sel nädalal #teemekoos2018 väljakutses üks tiimiliider. Seega tulge ja võtke osa, sest ülesanded on see nädal täitsa toredad!


Comments

Post a Comment