Lasteta nädalavahetus Haapsalus

Ma ei suutnud meenutada, millal oli viimati aeg, kus oli järjest rohkem kui üks öö, kus ma olin kodust ära ja lapsi ei näinud. Ilmselt siis, kui ma esilekutsumisel olin. Veel vähem mäletan sellist aega, kus me Priiduga kahekesti kuskil veidi pikemalt saime olla. Nii et kui ma nägin hotelliveebi pakkumist, et spaas ööbimine (+ muud asjad hinnas) kaheks ööks maksab 150 euri, siis ma panin kibekiirelt meile Priiduga aja kirja. Me ikkagi juba "vanakesed" suhte kestvusaega vaadates ja vahel on vaja veeta need päevad-ööd päris omaette.

Aja leidmine oli muidugi ooper omaette. Küll oli kooli nädalavahetus, siis jälle mingi üritus. Tere kevade peale leidsime ühe nädalavahetuse, mis sobiks ja siis oli ju ka tegelikult munadepühad ja ideaalsed vanemad oleks kodus mune koksinud oma lastega. Aga me otsustasime üks kord viimase 10 aasta jooksul enda soovi ettepoole seada. Loodetavasti lapsed sellest eluaegset traumat ei saanud :D

Meie puhkus algas tegelikult juba enne spaad. Leidsin, et Haapsalu lähedal on üks 9km pikkune matkarada - Marimetsa matkarada. Kuigi kirjelduse järgi oli rada kevadel ainult kummikuga läbitav, siis ütlesin Priidule, et seal meie puhkus algab. Ta ei vaielnud vastu ja pakkis kummikud kaasa.

Rada oli päris mitmes kohas porine ja märg, aga ka kohati jäine ja väga libe. Või siis porine ja väga libe. Kohe nii libe, et ma kuskil 1-2km peale alustamist matsu panin :D Käisin siis ülejäänud aja poriste pükstega ringi, aga ega see mu emotsioone rajal ei vähendanud. Matkaradadel (eriti rabaradadel) on kohe selline mõju, et kõik negatiivsus kaob sinna rajale ja lahkudes on hinges rahu ja mõnus tunne. Täpselt nii juhtus ka sellel rajal. Super koht ja võrratud vaated ka praegusel ajal.

Edasi läksime Haapsalus paiknevasse spaasse Fra Mare Thalasso spa. Meie pakett oli selline, kus hinnas olid lisaks ööbimisele ja spaa külastusele ka hommiksöögid, õhtusöögid ja mõlemale 25-minutiline massaaž. Lisaks sai tasuta käia jõusaalis, osa võtta õhtusest vesivõimlemisest ja hommikusest virgutusvõimlemisest ning õhtuti olid mingi meelelahutusprogrammid ka kõigile külastajatele tasuta. Lisaks sai soovi korral rentida vastavalt aastaajale ja võimalustele jalgrattaid, käimiskeppe ja suuski.

Söögipoolega võis täitsa rahule jääda. Valik oli päris korralik. Enamasti oli valikus ka midagi sellist, mida tervislikuma toitumisega inimene eelistaks, aga kõike muud ka. Eriti meeldis, et kalale oli rõhku pandud (mereäärse koha puhul oleks teisiti vähe imelik ka) ja esimesel õhtul oli väga hea kala tehtud! Eks ma natuke võtsin ikka neid asju ka, mida mu toitumine ei tohiks endas sisaldada, aga üldjoontes ikka püsisin kavas ilusti.

Spaa poolest meeldis Priidule see, et saunavalik oli laiem, kui tavaline saun. Seal oli soolasaun, sanaarium, infrapunasaun, aurusaun ja soomesaun (kahel eri temperatuuril). Mulle endale meeldis kõige enam auru- ja soolasaun. Käisin teistes ka (v.a soome saunad), aga need kaks olid need, kus käisin ikka korduvalt.

Ujumiseks oli sisebassein (kus olid erinevad survejoad vee all ja peal) ja mereveebassein õues. See viimane oli mu lemmik. Vesi oli piisavalt soe, et õues jahe ei hakkaks, aga sai juba värskses õhus ujuda. Kuna sinna väga suurt tungi ka polnud, siis oli hea omaette ujuda ka trenni mõttes, mitte niisama hulpida. Lisaks oli ka mullivann, mis kuulus Priidu huvivaldkonda rohkem. Veel oli ka üks tuba, kus said soojal alusel lamada ja seal pidi tasa olema. Väga mõnus ruum vaatega päikese loojangule.

Rahvast oli spaa alal suhteliselt mõõdukalt. Kitsas otseselt polnud, aga vahel pidi ikka natuke plaan ümber tegema, sest päris külgkülje vastas saunas võõrastega istuda ei soovi :D Hästi palju oli eakas vanuses külastajaid, seega polnud ka väga hullu laste kisa või muud lärmamist. Ühed lapsed ajasid korraks mul vere keema (mängisid mullivanni nupuga), aga lasin selle mõtte minna... Läksin lihtsalt nii kauaks mujale kuniks nad aru said, et nende käitumine oli väga nõme.

Lisaks spaa sisestele atraktsioonidele meeldis mulle väga, et kohe spaa lähedal olid matkarajad, kus sai kõndida, joosta ja talvel ka suusatada. Hetkel olid nad küll pool jäised ja libedad, kuid enamusi see ei seganud. Mind jooksimisel natuke segasid, seega me eelistasime pikal jooksul pigem teeäärset kergliiklusteed (mida on samuti seal väga pikalt ja igas sajas suunas).

Üldiselt me jäime oma külastusega väga rahule. Sai puhata, aktiivselt aega veeta, kahekesi olemist nautida ja kõige selle juures hästi süüa ka. Kui me käiks tihedamalt spaades, siis ma ütleks, et me läheks sinna kindlasti uuesti. Aga kuna me käime harva, siis pigem lähem järgmisel korral mõnda uut kohta avastama. Praegu on hotelliveebis veel üks hea pakkumine, kuhu ma tahaks lastega hoopiski minna. Uurisin, et see 2+1 pakett sobib ka 1 täiskasvanu + 2 last + 1 kaisus magav laps versioonile ilma ühegi lisasummata. Kellel huvi, siis vaadake SIIT.

PS! Hinnale tuli juurde vaid lõunasöögihind ja kütusekulu. Seega minu meelest vägagi soodne variant pika nädalavahetuse veetmiseks.