Sügisel ultrajooksule - 4.nädala kava

Nädal möödas jälle. Vaatame sellele nädalale tagasi ja uuele nädalale ka otsa. Vaikselt hakkab kevad ligi hiilima. See tähendab, et õuetrennid pikenevad, jooksukilomeetrid kasvavad ja minu jaoks peaks kooskõlas sellega arenema märgatavalt. Eks näis, kas nii ka läheb. Enne, kui tulevikku ruttame, vaatame, kas ma ka sel nädalal olin nii tubli, kui plaan nõudis.

Esmaspäeval oli jooks. Kui täpne olla, siis intervalljooks. Enne jooksu natuke venitasin mõtet, et kust kaudu üldse minna, et ettenähtud aeg täis tuleks. Korraks tuli pähe isegi mõte, et äkki ikka ei lähe (see tuul oli natuke nõme). Selle peale hurjutasin end muidugi kohe ja võtsin ette tunduvalt pikema ringi, kui plaanis oli. Nö piitsaks, et üldse laveerisin mineku mõttega. Sai tehtud 77min, millest alguses ja lõpus oli soojendus ja lõdvestusjooksu ka.


Teisipäeval oli ka jooks plaanis. 1 tund madala pulsiga jooksu. Täpselt nii tegingi. Ma olen hakanud seda madalal pulsil kulgemist nii nautima, et ei tea, kas üldse väga võistlustele tahangi ronida. Välja arvatud muidugi mu suur ja uhke ultravõistlus! Samas tempokaid jookse on ka vaja. Seega mõned võistlused ikka mu aastaplaani ära eksivad.

Kolmapäeval oli puhkepäev. Selle nädala ainuke kusjuures!


Neljapäeval läksin jälle jooksma. Seekord oli tempokam jooks kavas. Pulss tuli hoida kuni 150-165 vahel. Üle 160 ei tahtnud see pulss kuidagi minna. Ei jaksanud kuidagi tempot nii üles võtta. Naljakas tunne oli, sest tavaliselt ei jaksa ma kiiremini, sest pulss on laes ja sellest tuleb väsimus, aga nüüd nagu polnud väsinud, aga lihtsalt ei suutnud (ei saa tegelikult öelda ka, et poleks jaksu olnud) oma jalgu kiiremini liigutada :D :D Jooksu lõpuks ikka suutsin veidi tempot tõsta ja jalgu kõhu alt välja saada ja ettenähtud 7km said joostud.

Reedel läksime puhkama Priiduga. Enne seda aga külastasime Marimetsa matkarada. Väga ilus koht ja soovitan soojalt! Sealnt 8,8km sai läbi kõnnitud ja trennina kirja pandud. Pean siinkohal mainima, et kuna rada oli kas mudane või jäine, siis püstipüsimise lihased said korralikku koormust. Eriti seetõttu, et tempo oli meil ikka pingutust nõudev, mitte niisama jalutamine. Korra ma panin matsu ka :D Nii et kui keegi reedel Haapsalu vahel poriste pükstega naist nägi, siis see olin mina :D


Laupäev oli täielik trennipäev. Algas tunnise kõnniga Haapsalu vahel, et jooksurada paika enamvähem panna. Seejärel sai 13km joostud ja õhtul veel pool tundi jõusaalis möllatud. Sinna kõige vahele veel massaažis käimine, saunatamist ja vees mulistamist ka. Vägev päev oli!


Pühapäev oli trenni koha pealt rahulik. Muidu oleks puhkepäev tulnud, aga ma tahtsin veel enne spaast äratulekut ujuda. Seega pool tundi rahulikku ujumist saigi tehtud.

Nüüd aga uue nädala plaani juurde. Kuna tegu on pika kooli nädalavahetusega (pluss Margus on haige), siis on päris raske seda nädalat paika panna. Aga teen plaani ära ja üritan kuidagi selle järgi tegemisi sättida.

Esmaspäev - 1-tunnine intervalljooks
Teisipäev - 1-tunnine lihastrenn
Kolmapäev - 7km tempojooks
Neljapäev - 14 km rahulikku jooksu
Reede - puhkepäev (hommikust õhtuni koolis + eksam!!!)
Laupäev -  1 tunnine rahulik jooks või rattasõit
Pühapäev - puhkepäev (hommikust õhtuni koolis)

Nädal tuleb kirju ja ma ei julge pead pakule panna, et kõik  tehtud saab, aga kui pole plaani, siis kindlasti ei saa. Seega annan endast maksimumi kogu
selle segasummasuvila juures :)


Comments