Väike täpsustus

Eelmise postituse kohta on tulnud läbi erinevate kanalite ootamatult palju tagasisidet. Täitsa tore, et teile meeldib kogu see ultra-trall, mida ma üritan ära teha. Kaalu koha pealt on ka mitu küsimust olnud, nii et teen ühe sellise väikse täpsustava postituse, et miks, kuidas ja milleks ma ikkagi teen.
Esiteks ultrajooks. Ma ei tee seda selleks, et olla kellestki parem või suuta teha midagi, mida mõni teine ei suuda. Kindlasti mitte. Ma teen seda ainult ja AINULT selleks, et iseennast ületada. Kuna jooksmine on midagi, mis on mulle nii südamelähedaseks kasvanud, siis on see just õige valdkond, milles oma inimlikke piire proovile panna.

Ei, ma ei ole kindel, kas ma jõuan lõpuni 24h jooksul. Ma pole kindel, kas ma 12 tundigi vastu pean. Vaimusilmas juba kujutan ette, kuidas ma kuskil telgi põrandal norskan, sest kell on nii palju, ja korralikul pereemal on ammu uneaeg :D Kusjuures, naljakas ongi see, et ma ei muretse nii palju sellepärast, kuidas ma järgmisel päeval tööle kõnnitud saan (jah, mul on ilmselt ikka esmaspäeval tööpäev, nagu õpetajale kohane), aga une tekkimise pärast muretsen küll. 

Samuti ei tea ma veel kuidas kogu see trall suures pildis välja hakkab nägema. Tean vaid, et tuleb joosta-joosta-joosta, vahel saab süüa ja puhata-kõndida tohib ka. Punkt. Mida ma täpselt kaasa võtan või kuidas end seal rajal motiveerima hakkan? Kes teab! Eks näis, sest korraldusliku poole pärast ilmselt hakkan muretsema veidi hiljem. 

Üks asi, mida ma hirmsasti tahaks teha, on see, et kogu see trall üles filmida. Iseenda jaoks teha väike klipp. Kui on nii jube, siis hirmutamiseks, et ma rohkem sellistele mõtetele ei tuleks. Või siis motivatsiooniks veel ja veel hullusi ette võtta. Aga selleks peaks mul olema kaasas inimene, kes selle 24h minuga koos veedab (ei, mitte jooksmise mõttes :D). Hetkel aga mul pole isegi autojuhti, kes mu peale jooksu koju sõidutaks, sest ma olen 200% veendunud, et ise ma koju sõita ei jaksa :D 

 Nii, nüüd trennidest. Jah, ma teen kava järgi trenni. Seega on mul ette antud kui palju, mis pulsiga ja millist jooksu parajasti tegema pean. Joosta tuleb nädalas omajagu, aga kilomeetreid vaadates, siis jooksen jätkuvalt vähem, kui mõni usinam maratoniks treenija. Näiteks käesoleval nädalal peaks kokku tulema umbes 38km. 

Puhkepäevi on mul ka. Päris palju isegi ja oma praeguse elukorralduse juures olen  nende eest igati tänulik (kuigi vahel tahaks teha pätti ja ka siis  jooksma minna, näiteks täna), sest aja leidmine trenniks on praegu ooper omaette. Kuid olen juba leidnud erinevaid viise, mis toimivad, et jooksud tehtud saaks ja neid päevi, kus tõesti mitte kuidagi välja ei saa, on tegelikult vähe. Nii tulebki puhkepäevad just neile sättida. 

Toitumise koha pealt ütlen juba ette, et see ei ole midagi sellist, mida ma nüüd soojalt soovitan kõigile. Ei, sest tegelikkuses pole mu toidulaud üldsegi nii tervislik ja mitmekülgne, kui võiks. Jah, ma jälgin, et makrod oleks enamvähem paigas ja kaloreid loen, aga sellega on ka kõik, kui asi puudutab ülitervislikku lähenemist. Näiteks eile sõin jäätist, sest oli palav ilm ja mul oli isu. Jah, MFP hoiatas, et selles on suhkrut way too much, aga mis siis. Mul on hetkel elus PALJU rohkem asju, mille pärast muretseda ja stressata. Ausalt! 

Võib olla tundub see natuke rumal minust nii öelda, aga nii kaua, kui ma tunnen, et mu kehal on energiat, mille pealt töötada ja mu kaal ei tõuse (eeldatavalt ikka vähehaaval liigub allapoole), siis ma ei pane praegusest suuremat rõhku toidulauale. Vähemalt nii kaua kuni mu stressitase on langenud minu normaalsuseni (ehk siis tavapärasest siiski natuke kõrgem, aga mitte nagu praegu läbi lae ja otsapidi kosmoses). Võib olla siis, aga kui süsteem toimib, siis ehk ei hakka ka siis midagi drastiliselt muutma.

Kaalunumbri koha pealt ka. Ei, ma ei ole siis mingit valet numbrit sisestanud. Ma ei tea ka kedagi, kes end raskemaks oleks valetanud :D Selle koha pealt on mul kõige rohkem tagasisidet tulnud. Kusjuures, enesekeskselt ütlen, et ma ise ei tunne end ka nii raskena ja peegelpildiga mul muid hädasid pole, kui vaid see liigse naha probleem. Seega ei teki mul ka üldse mingit piinlikkust seda numbrit üles pannes :)

Kaal, millega ma kaalun, on AEG nutikaal. Kirjutasin sellest pikemalt SIIN, kes tahab lugeda. Lühidalt öeldes nagu kaal ikka, aga ühildub app`iga ja näitab täielikult aiateibaid kõikide muude näitajate suhtes v.a kaal ja BMI. Külastan seda aparaati igal hommikul täpselt samal ajal ja kaal püsib ka kogu aeg ühes kohas, et muudest tingimustest tingitud kõikumist vältida.

Nii, nüüd said vist kõik asjad täpsustatud. Kui on mingeid küsimusi veel, siis võita vabalt ka mulle postkasti kirjutada. Ei pea vabandama vms, sest see pole segamine/tüütamine, nagu mõni arvas :) Ei ole. Mul on kirjade üle ainult hea meel.


8 comments:

  1. Selle lõpuni jõudmisega on nii, et see tuleb enne ära otsustada, et teed lõpuni, siis teed kah. Where the head goes, the body will follow :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eks ta ole jah nii. Seega püüangi järgneva 20 nädala jooksul endale sisendada, et ma teen lõpuni!

      Delete
  2. Toitumise mõtteviis on sul õige :) usun, et jõuad sihile ja kui mitte, näen alati mu arust kaunis välja :) !
    Jooksu jaoks langust mõistan. Aga, kuniks armastad jooksu igas kaalus, on ka ok! (Kohe keegi räägib mulle suurem kaal= suur koormus liigestele jne, aga on jooksjad, kel õige koormusega kõik ilus!)
    Misiganes ka ei tule, siis mina kiidan sind alati, sest oma elus suudad sa niiii palju ära teha. Huh. Müts maha.

    ReplyDelete
  3. Kas sa eraldi nn lihashooldusele jm ka tähelepanu pöörad? Et teed ise selle rulliga harjutusi või käid massaažis? Sest mul üks sõbranna on ka jooksufänn ja ta käib suht tihti massaažis. Nüüd kui tal sünnipäev tulemas, saatiski meile selle lehe https://www.kingitus.ee/kingitused-kategoorias/massaaz-kingituseks et kui me tahame midagi kinkida, siis valigu massaaž, et neid läheb tal alati vaja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pean tunnistama, et viimasel ajal olen oma massaažirulliga väga võõraks jäänud. Aitäh, et meelde tuletasid. Soojendan temaga suhted uuesti üles :)
      Kuskil massaažis käimisega on see teema, et kodulähedal pole sellist kohta ja kuskile kaugemale minek vajab palju ajalist planeerimist. Seega eelistan ise kodus teha (kui meelde tuleb :D)

      Delete
  4. Üli tubli, et selline teekonna ette võtad :) Kui peas on kõik läbi mõeldud, siis tuleb tulemus ka. Ära lihtsalt alla anna kuigi mõistus seda soovitab palju-palju :P
    Ma ise vaatasin enne 100k jooksu hästi palju ultravideosid, kus räägitakse/näidatakse rasked ja ülevamaid hetki, mida paratamatult kõik kogevad mingis staadiumis. Mind aitas see teadmine väga, et ma pole ainuke kellel põlved/tallad/varbad vms. valutavad. Ebamugavus ja allaandmise tunne on loomulik, aga sellest tuleb lihtsalt üle olla (kui just tegu otseselt vigastusest tuleneva probleemiga pole).
    Lihtsalt uudishimust küsin, et kas iga päev kaalumine hulluks ei aja? :D Päevad pole ju vennad ja loeb ikka pikem ajakõver.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Videote vaatamine on hea mõte. Võtan ka plaani.

      Igapäevane kaalumine hetkel veel hulluks ei aja. Olen plaaninud, et kui kaal hakkab aeglasemalt langema, siis vähendan ka kaalumise päevi. Hetkel ta siiski langeb suhteliselt kiiresti veel. Usun, et 5kg pärast enam nii libedalt ei lähe ja siis väheneb ka kaalumisepäevade arv nädalas.

      Delete