Polar M400 vs Garmin Forerunner 235

Juunis oleks mul saanud täis kaks aasta Polar M400 kasutamist. Kuna erinevad allikad ütlevad, et polar m400 puhul on keskmiselt 2 aastat või 300 laadimist selline aeg, millest alates võib aku hakata kiiresti oma vastupidavust kaotama (pluss kell oli pikalt juba gps-i ja pulsi lugemisel trikke teinud), siis leidsin, et on õige aeg uut kella hakata vaatama. Uueks kellaks sai Garmin Forerunner 235.

Kell jõudis mulle koju tegelikult suuresti tänu Regiinale. Tema andis teada, et see kell on nii hea hinnaga müügis Prismas. Algselt vaatas ta muidugi seda endale, aga triatloni jaoks pole Garmin Forerunner 235 ideaalne kell, seega ma hakkasin mõtlema, et äkki ostaks ise.

Kui Regiina asja uuris ja selgus, et Eestis on ainult ÜKS kell sellise soodushinnaga (pea 50% alla hinnatud) veel müügis, siis ma pidin selle ära võtma. Õnneks oli parajasti emadepäev tulemas ja Priit sai läbi selliste (tugevate mõjutustega) asjade käigu mulle emadepäeva kingi muretsetud :D


Algselt ma plaanisin teha vähemalt 3 trenni, kus mul on mõlemad kellad peal, AGA kuna Marek tahtis vana kella kohe endale ja ausalt ma enam ei viitsinud seda vööd peale panna, siis jäigi nii, et see kokkuvõte tuleb ühe trenni näitajate ja üldise kasutamise mugavuse pealt.

Esmalt see üks trenn. Tegin jooksutrenni. Panen võrdlusena kõik andmed kirja:
aeg: mõlemal 1 tund 55min
distants: polar 15,11km; garmin 15,01km
kalorikulu: polar 1082kcal; garmin 1121kcal
Suurim kiirus: polar 6:49 min/km; garmin 6:44 min/km
Keskmine pulss: polar 145bpm; garmin 148bpm
Kõrgeim pulss: polar 158bpm; garmin 163bpm
Keskmine sammutihedus: polar 150; garmin149
Kõrgeim sammutihedus: polar 172; garmin 158 bpm

Võrdlustrenni näidud olid suhteliselt sarnased, seega siinkohal eelistust ühele või teisele ei tekkinud. Kuskil mingit meeletut erinevust välja ei tulnud v.a kõrgeim sammutihedus, aga see pole ka nii meeletult oluline näitaja, sest keskmine on siiski peaaegu sama. Üks kummaline nähtus, mida ma panin sel jooksul ja ka hiljem olen tunnetanud trenne tehes on see, et pulssi mõõdab garmin veidike kõrgemaks. Just peale seda, kui ma garmini kasutusele võtsin, tõusis trennides pulss oma 5 pügalat ja nii igas trennis, mitte ainult ühes või kahes.


Pulsi koha pealt jälle garmini plussiks on see, et garmin näitab võssa ikka tunduvalt harvem. Eks on ka temal halvemaid päevi (nt kui käsi on NIIIII higine, et vesi lausa voolab käel), aga muidu ta lampi niimoodi pulsiga ei kõigu, nagu polar kippus pea igas trennis tegema.

Üks erinevus polariga on see, et garmin mõõdab maad veidi skeptilisemalt. Nii nagu selles võrdlustrennis, olen ka kindlate distantside puhul täheldanud, et garmini ja varem joostud polari näidu vahel on meetrite mäng polari kasuks. Mul on muidugi alati trennis see tavaline GPS peal, mitte GPS koos GLONASSiga, mis peaks olema täpsem (aga võtma rohkem ka akut vist), kuna võtab distantsi kahe erineva mõõtmise järgi. Et kui üks veab alt, siis äkki teine aitab välja :D

Välimuse koha pealt on nad mõlemad sellised, et igapäevaselt käele sobivad, aga peoriietuse juurde mitte nii väga. Alguses oli garmini ümmargune kuju minu jaoks natuke imelik, aga olin polariga lihtsalt nii harjunud. Seega samuti ei leia ühel kellal teise ees mingit eelist. Mõlemal on värvi valik olemas, kui üks või teine värvivalik ei peaks meeldima. Ma ise oleks küll garmini puhul teise värvi valinud, aga kuna see tõesti oli viimane selle hinnaga kell, siis polnud valikuvõimalust :D

Trennis kandmise mugavuse koha pealt annan võidu garminile. See, et vööd ei ole ümber, on ikka ülim mugavus. Minu jaoks eriti selle poolest, et üks hõõrdumise allikas on kehal vähem ja selliste kuumade ilmadega on see kohe väga oluline pluss kella juures. Lisaks see, et kui oled kodust eemal ja tuleb mingi äkkmõte trenni teha, siis ei pea end kiruma, et vööd igaks juhuks kaasa ei võtnud.  Mitte, et vöö olemasolul trenn parem oleks, aga saate aru küll. Vaja ju pärast ikka analüüsida oma trenni andmeid :D

Kasutus mugavuse poolest on mõlemad head, kui sa õpid neid käsitlema. Polaril ma ei õppinudki kasutama nutitelefoniga ühildumise süsteemi. Garminil läks see kuidagi ise tööle ja mulle nüüd nii meeldib, et kui trenni ajal telefon on taskus, siis näen, kes helistab (loe: saan aru, kas on mõtet vastu võtta). Olen muud teated maha võtnud, seega tulevad kellal ainult teated, kui keegi helistab mulle. Kõige lihtsam on õppida kasutama youtube´i videote järgi. Seal ikka nii lihtsalt ära seletatud, et minusugune tehnikakauge inimene saab ka aru, kuidas mida muuta saab :D

Äppidest meeldib mulle garmini äpp rohkem. On minu meelest trennikesksem kuidagi. Kõik esmane vajalik info tuleb äpp´i avades kohe ette. Meeldib ka see, et ei ole seda 100% aktiivsuse värki vaid on intensiivsed minutid, milles saad nädala eesmärki seada. Vastavalt pulsile arvestab siis minutid kas ühe- või kahekordselt.

Garmini kella plussiks on ka see, et kell mõõdab pulssi 24/7. Seega arvestab ta ka päevakaloraaži täpsemalt. Näiteks kui trenni teinud pole, aga oled väga aktiivne olnud, siis arvestabki aktiivsuskalorid juurde. Polaril seda pole, sest kui ikka kividega käru tassid, siis ei saanud enamvähem sammegi, sest käed olid paigal. Garmin aga tuvastab ära selle aktiivsuse, sest pulss on laes :D

Aku vastupidavus on mõlemal suhteliselt hea, aga garminil on see veidi parem. Uuena polaril kuni 8h, garminil 11h. Lisaks olen garminiga saanud ka nii trenni tehtud, et viimased kolm kilomeetrit kell piiksus mulle, et aku on varsti tühi. Seega hoiatab pikalt ette enne, kui pildi taskusse viskab. Polariga ma seda varianti katsetada ei saanudki, sest aku polnud kordagi nii tühi. Küll aga Polar ei lasknud trenni alustadagi (garmin minu teada ka), kui aku väga tühi oli.

Liigutamise meeldetuletus meeldis mulle polaril veidi enam. Garminil sai küll seda ajastada kuskilt, et kui ruttu märku annab, aga praegu on nii, et iga päev kell 8 annab ta märku, et ma peaks liigutama. Juhuslikult ma magan veel sellel ajal (jah, isegi Margus sai aru sellest, et kaua magada on väga ok!).

Sellega seoses jõuame uneaja salvestamiseni. Polaril pidavat see olema veidi parem (mitte, et see väga vajalik näit oleks, aga siiski), sest pidi seda käe liikumise järgi vist vaatama. Garminil aga arvestama suuresti neid kellaaegu, mida ise oled sisse pannud alguses uneajaks. Selle jutu ma  lugesin kuskilt ja pead pakule panna selle eest ei saa panna, aga olen täheldanud küll vahel väga imelikke unetunde, kui olen kaua üleval olnud või just väga vara ärganud.

Kindlasti on veel mõlemal kellal plusse ja miinuseid, aga praegu mulle rohkem pähe ei tule. Kokkuvõtteks võin öelda, et väga suurt vahet neil kahel kellal pole, aga minule isiklikult meeldib garmini kell rohkem kolmel põhjusel. Esiteks vöövaba jooks, teiseks 24/7 mõõdetud pulss (mis tagab täpsema arvutuse kaloraažis) ja meelepärasem äpp.  Samas täishinnaga ma seda garminit ei oleks elu sees ostnud ja oleks oma polariga selle eluea lõpuni toimetanud.

Hetkel olen rahul otsusega, et see kell sai muretsetud (ja seeläbi lastele mõlemale ka polarid käele pandud). Minu trennide ja treenituse juures täidab see oma rolli täiesti ideaalselt ja midagi peenemat ja täpsemat mul vaja ei ole. Saan kõik oma asjad mõõdetud ja salvestatud nii nagu vaja!




Comments

  1. Praegu kasutan ma ühte Garmini kella/aktiivsusmonitori VivoActive Hr. Enne seda olin ka Polar m400 peal, kusjuures ei saanud seda üldse pikalt kasutada, aga hakkas see pulsi värk jamama. Küll vahetasin välja vöö ja anduri, aga ei miskit. (nt 27 pealt hüppas 213 peale).
    Aktiivsuse jälgimise mõttes meeldis mulle Polari süsteem mõnes mõttes rohkem. Tore oli vaadata, kui see 100% täis tiksus. Samuti meeldis see, et kell sai aru, kui ma magan - ka keset päeva ja sel ajal ei arvanud, et oeks aeg liigutada end. Garmin on mul seadistatud enam-vähem une järgi, agapraegu nt puhkus ja kuidagi ei hakka end pool 7 liigutama ja selleks ajaks kui ärkan olen juba mitu teavitust saanud.
    Alles mõni päev tagasi oli mul tunne, et Garmin seda uneasja vaatab ette seatud kellaaegade järgi, sest vaatasin andmeid ja ütles, et olin kell 23 magama läinud, aga teadsin, et olin siis alles küla peal. Samas hiljem syncis uuesti ja siis olid kõik andmed õiged. :)
    Pulssi võtab randmelt.. aga nt HIIT'i vi kiirendusi tehes ei jõua järi ja seetõttu kasutan pulsivööd trennis.
    Elukaaslane ostis just selle Forerunner 235.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selle unustasin jah kirjutamata, et HIITi jaoks ei ole kõige täpsem kell. Samuti lühematel kiirendustel ei ole pulss kõige täpsem.

      Delete
    2. Garminil saab Controls all panna "Do not disturb" peale, siis tuduajal ei tee märkuseid ega sunni move'ima. ;)

      Delete
    3. Pean ka selle do not disturb- i üles otsima. Kellaaja muutsin unel küll ära. Nüüd ehk enam uneaega sisse ka ei sõida need märguanded.

      Delete
    4. Oh, see on küll hea. Pean uurima.
      Aga täna nt pettusin Garminis just selle une jälgimises.
      Ärkasin pool 6 ja püüdsin trenni teha. UUesti magama jäin pärast kella 9 ja ärkasin pool 1, aga kell ei ole seda kunagi uneaja sisse arvestanud... Võiks ju.

      Delete
  2. Minul saab garmini fr 235 peagi 2 aastaseks ja ma olen tõesti rahul. Aku kestab, pehme rihm. Väga hästi on käes ja ei ole jäik. Ümar mudel mulle meeldib. Kuidagi stiilsem. Siis mulle meeldib ka see, et kellale tuleb teateid. Samuti vaatan siis, et kui oluline info on, et kas on vaja telefon välja võtta või mitte. Mul on kasutusel muidugi see do not disturb ja kell ei värise siis, kui olen magamas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kusjuures see teadete teema on just trenni ajal või tööl eriti hea. Kas on midagi olulist või mitte. Mul küll millegi pärast näitab ainult numbrit, mitte helistaja nime (tean, et on neid, kellel näitab ka nime), aga kuna lähedasemate inimeste numbreid (või vähemalt lõppe) tean nagunii, siiis piisab ka numbri nägemisest enamasti, et aru saada, kas on keegi oluline.

      Delete

Post a Comment