Esimesed 5kg läinud!

Olen juba kolm nädalat toitumisega sina peal olnud ja asjad annavad häid tagajärgi. Olen ise asjade kulgemisega väga rahul. Ei ole mingit liigset piiramist ega tahtejõu pealt punnimist. Kõik on chill ja asi lihtsalt toimib. Panen kirja mõned pidepunktid, millest olen praegu lähtunud ja mõned mõttekohad, mis selle aja jooksul on ette tulnud.

Esimene asi, mida ma lubasin endale, oli see, et ma hetkel ei piira oma toiduvalikut rohkemaga, kui see, et ma ei joo alkoholi. See ei tähenda muidugi seda, et kõik koogid, mis ette jäävad, leiavad tee minu kõhtu. Ma lihtsalt mõtlen, kas ma ikka väga tahan seda. Kas see on midagi, mis mu maitsemeeli nii väga hellitaks, et tasub see amps võtta. Seni pole veel miski muu seda emotsiooni tekitanud peale snickersi, mida enne ööjooksu sõin.

Teiseks on see, et analüüsin oma isusid ja püüan leida põhjused, miks mul mingi isu tekib. Sellest kirjutan allpool natuke pikemalt ka, aga kui olen põhjuse välja peilinud, siis üritan selle põhjusega tegeleda, et isu ära läheks. Jällegi on siiani väga hästi toiminud lähenemine.

Kolmandaks suunajaks on kalorid. Panin endale eesmärgiks päevas süüa umbes 1800 kcal. Mõni päev tuleb veidi vähem, mõni päev ka rohkem, aga see on selline kuldne kesktee, mida püüan hoida. On olnud päevi, kus olen jäänud ka väga alla (nt 1400 peale), aga väga palju üle pole läinud ühelgi päeval või kui on läinud nt 2100 kanti, siis on sel päeval kindlasti olnud ka suurem pingutus ja trenn.

Neljandaks olen hoidnud trenni ja toitumise võimalikult lahus. Mõtlen selle all seda, et ma ei säti meelega trennipäevadele suurema kaloraažiga toitu või ei lähe trenni selleks, et söödut tasa teha. Mõni kord on küll see mõte pähe tulnud, aga pigem püüan sellisest lähenemisest hoiduda. Toitumist korrigeerin ma eelkõige kaalu pärast, trenni teen jooksmise enda pärast. Nad mõjutavad üksteist nagunii piisavalt ja ma ei pea nende vahele veel uusi seoseid looma, et üle mõtlema saaks hakata.


Nende nelja nipi najal olen seni elanud ja väga hästi toime tulnud. Läinud on kaalult selle ajaga 5,3kg ja ma tunnen end juba nii palju paremini. Lisaks tunnen, et ka magu on normaalsuurusesse tagasi tõmmanud, sest väljas söömas käies on probleeme prae mahutamisega :D  Jätkan samas rütmis ja loodan, et ka kooli- ja tööstressi ligi hiilimise korral suudan sama vabalt asja võtta.

Vahepeal oli mul siiski kapaari päevane periood, kus asi kippus natuke raskeks kiskuma. Nimelt sain ma võimaluse osaleda ühes kaalulangetuse väljakutses. Mõtlesin pikalt, et kas üldse osalemise kinnitan, aga arvasin, et ega midagi kaotada pole.

Kui ma aru sain, millega tegu (keha ketoosi viimine ja selle abil rasvapõletus), siis hakkasin kartma, et see pole see, millega ma praegu peaks katsetama. See toitumisstiil on väga heade tulemusteg, aga ka suurte piirangutega. Ma tean, et seal ka omad alternatiivid, erinevad võimalused jne, aga siiski paneks see toitumisele väga ranged piirid.

Esiteks ei taha ma endale neid piire, sest nendega ma elu lõpuni ei ela. Teiseks on mul praegu nii hea rütm käes, et ma ei taha uuesti hakata mõtlema, mida ma tohin ja mida mitte. Kolmandaks on mul jooksud praegu hulga tähtsamad kui see rasvapõletus. Nii et aeg lihtsalt ei soosi mitte kuidagi selliseid katsetusi. Arutasin ka mitme endast oluliselt targema inimesega ja nad samuti soovitasid oma süsteemi jätkata. Samas sain sellest väljakutsest siiski väga palju uut ja kasulikku infot, mida ehk kunagi katsetada. Siis, kui olen toiduga palju paremas suhtes, kui praegune kerge sõprus.

Ka see andis mulle märku, et see pole õige aeg, et nende paari päeva jooksul tekkisid mul meeletud isud nende asjade järgi, mida ma ketoosiga süüa ei tohiks. Analüüsisin kohe nende isude põhjused enda jaoks lahti ja suutsin nendest vabaneda lubades endale, et ma ei hakka end nii piirama.

Vot nii on lood mu toitumise ja kaaluga! Lähen oma lähenemisega edukalt edasi ja vaatame, kuidas kulgeb. Ajalisi eesmärke ei pane, mingit sihtkaalu ka otseselt pole. Võtame päev korraga ja võimalikult vabalt:)

Comments